Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Allegro bezprawnie bezpodstawnie obciążyło mnie wypłaconą kupującej rekompensatą pomimo iż z mojej strony działania były w pełni zgodne z przepisami.
Wypłacono rekompensatę bez jakiejkolwiek weryfikacji zgłoszenia.
Wniosek w Allegro Protect [ ref:_00D24aE05._5003VVWvl0:ref ]
złożono 20.12.2022 o 21:42 a odpowiedź 21.12.2022 o 05:08
Do dziś nie mam odpowiedzi od pracownika allegro ale..
Rekompensatę naliczono 20 gru 2022, 22:12 czyli w pół godziny od złożenia wniosku!!!
To patologiczne procedury powodują tak niezgodne z prawem działania portalu, niestety jest to normą.
Dodam że kupująca złożyła odstąpienie które zostało rozliczone zgodnie z przepisami.
Proszę o interwencję
@ALL-DA Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect.
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect.
@ko_alka Nie rozumiem,
zasady powinny być przejrzyste dla wszystkich, tego wymaga prawo.
Przyznaliście ze procedura w przytaczanym przypadku była NIEPRAWIDŁOWA konsekwencją tego był fakt że obarczyliście mnie bezprawnie kosztami wypłaconej rekompensaty a wasi konsultanci podawali niezgodne z faktami informacje.
By unikną takich sytuacji i nie marnować czasu na dziesiątki wiadomości w ramach przepychanek z niekompetentnymi lub naruszającymi prawo konsultantami proszę o sprecyzowanie zasad obarczania sprzedawców wypłacanymi rekompensatami.
Nie chodzi mi o jakieś "tajemne" wewnętrzne procedury tylko konkretne zasady zapewniające przejrzystość sytuacji.
@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na stronie Pomocy: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect
@ko_alka napisał(a):
@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na stronie Pomocy: https://allegro.pl/dla-kupujacych/allegro-protect
@ko_alka co ma kupujący do rozpatrzenia wniosku,
DECYZJE PODJĄŁ PRACOWNIK ALLEGRO on przyznał wniosek i przerzucił na mnie koszty jego wypłacenia.
Tak jak wspomniałem co do wypłaty rekompensaty nie wnikam, to wasz program, wasze pieniądze ale obarczenie mnie jej kosztami było nadużyciem i NIE MIAŁ Z TYM NIC WSPÓLNEGO KUPUJĄCY CZY BRAK OTWARTEJ DYSKUSJI. BŁĄD POPEŁNIŁ WASZ PRACOWNIK
Ponawiam prośbę o podanie zasad przerzucania rekompensat na sprzedawców bo nie widzę takowych informacji w regulaminie programu.
@ko_alka napisała:@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku.
Regulamin Allegro Protect (Część III.) nie nakłada na kupujących obowiązku rozpoczynania dyskusji przed złożeniem wniosku o rekompensatę. Słowo "dyskusja" w ogóle w tym dokumencie nie pada. Skąd więc wziął się ten "błąd"?
@Client:109199213 napisał(a):
@ko_alka napisała:
@ALL-DA W Twoim przypadku błąd polegał na tym, że kupujący nie rozpoczął dyskusji przed złożeniem wniosku.
Regulamin Allegro Protect (Część III.) nie nakłada na kupujących obowiązku rozpoczynania dyskusji przed złożeniem wniosku o rekompensatę. Słowo "dyskusja" w ogóle w tym dokumencie nie pada. Skąd więc wziął się ten "błąd"?
Dzięki @Client:109199213
@ko_alka Przykro mi to mówić ale przez swoje próby usprawiedliwiania na siłę swoich kolegów/koleżanek tylko potwierdzasz ich niekompetencję i podważasz swój autorytet.
Ponawiam prośbę o podanie zasad przerzucania rekompensat na sprzedawców byśmy wszyscy mieli jasną sytuację i mogli się bronić przed ewentualnymi błędami decyzjami waszych pracowników.
Dziś miałem ponownie problem z konsultantem który twierdził że ja jako odbiorca mam składać reklamację do przewoźnika na paczkę wysłaną przez kupującego ze zwrotem w ramach usługi smart. W szybszym załatwieniu sprawy pomogło zgłoszenie z allegrogadane gdzie na moją prośbę przedstawiliście stanowisko waszego działu prawnego potwierdzające że zgodnie z przepisami i regulaminem usługi i przewoźnika reklamację składa nadawca (kupujący dokonujący zwrotu). Podałem link do wątku i pomogło to w załatwieniu sprawy. Po to są moje pytania o zasady allegro protect.
Przykro mi, ale nie udostępniamy na zewnątrz naszych procedur rozpatrywania wniosków Allegro Protect.
to jest tak abuzywne że aż prosi się o reakcje uokik
@ALL-DA zadajesz generalnie złe pytania
Kupujący złożył fałszywe oświadczenie woli w celu uzyskania korzyści materialnej lub doprowadzenia innej osoby do niekorzystnego rozporządzania mieniem
pytanie jest oczywiste do @ko_alka co zrobi serwis w takim wypadku? czy wiedząc o popełnieniu przestępstwa zgłosi je odpowiednim organom? permanentnie zablokuje użytkownika?
@ALL-DA też możesz zgłosić możliwość popełnienia przestępstwa przez serwis,
co cię obchodzi jak serwis weryfikuje te sprawy - jak to wygląda pisałem w innych postach
@RED Osobiscie też uważam że portal rozdaje pieniądze zbyt lekka ręką i w sytuacjach gdy wypłacono je bezpodstawnie pewnie nie egzekwuje ich zwrotu.
Z drugiej strony to prywatna firma więc jak wydaje swoje pieniądze to ich sprawa (chyba że idą od ubezpieczycieli) i nie zamierzam marnować czasu na to by były wypłacane w uzasadnionych sytuacjach lub zwracane przez kupujących.
Inna sprawa to bezpodstawne naliczanie mi i innym sprzedawcom kosztów takich rekompensat.
Dlatego poprosiłem o kontakt z działem prawnym, sprecyzowanie procedury i potwierdzenie czy uważają ją za zgodną z przepisami.
Nie widzę też powodu by składać zgłoszenia na kupujących.
Dla mnie przy allegro protect strona jest allegro nie kupujący. Przecież jako sprzedawcy nawet nie wiemy jakiej treści jest zgłoszenie kupującego (allegro nigdy mi takiego zgłoszenia nie dostarczyło , wysłany jest tylko automat z ogólnikami)
Jeśli chcieliby szybko rozpatrywać wnioski to zamiast akceptowania nie czekając na ustosunkowanie się sprzedawcy mogliby choć w zgłoszeniu "wklejać treść zastrzeżeń kupującego czyli powód składania wniosku"
W praktyce sprzedawca nigdy nie otrzymuje treści zgłoszenia tylko zlepek nic nie mówiących ogólników.
Przy tego typu komunikacie sprzedawca może się tylko domyślać co jest podstawą zgłoszenia. Zastrzeżeniami może być wszytko, brak przesyłki, niezgodność towaru, brak zwrotu itd.
W praktyce po takim zgłoszeniu mogę tylko zapewnić że z mojej strony transakcja była prawidłowa i proszę o doprecyzowywanie zgłoszenia bym mógł się odnieść do zastrzeżeń.
Nie rozumiem dlaczego portal nie wkleja automatycznie treści zgłoszenia by sprzedawca mógł w pierwszej wiadomości precyzyjnie merytorycznie odnieść do skargi.
Nie wymagałoby to pracy administratora i przyśpieszało weryfikacje i oszczędziłoby pracy każdej ze stron.
@ALL-DA klienci z dużymi obrotami nie sprawdzają tak dokładnie rachunków z Allegro więc jeden się upomni a inny nie bo nawet nie zauważy- resztę sobie dopowiedz.
@starling_shop napisał(a):
@ALL-DA klienci z dużymi obrotami nie sprawdzają tak dokładnie rachunków z Allegro więc jeden się upomni a inny nie bo nawet nie zauważy- resztę sobie dopowiedz.
Domyślam się, co więcej przypuszczam że przy drobnych kwotach sprzedawca machnąłby ręką by nie tracić czasu na przepychanki z pracownikami rozpatrującymi POKi
Tym bardzie ważne jest doprecyzowanie i przestrzeganie reguł przez pracowników allegro rozpatrujących wnioski.
Dodam że ja jako stosunkowo drobny sprzedawca też nie sprawdzam tu kwota była duża (prawie 600zł) więc ją wyłapałem.
O naliczeniu opłaty portal nigdy mnie nie powiadomił.
Informację o zaakceptowaniu wniosku otrzymałem w odpowiedzi na moją prośbę o sprecyzowanie zastrzeżeń kupującej do transakcji.
Informacja ta pojawiła się dopiero po dwóch dniach od naliczenia opłaty a należy pamiętać że akceptacja wniosku nie wiąże się z automatycznym naliczeniem mi kosztów rekompensaty czyli faktycznie NIGDY mnie nie powiadomiono o ich naliczeniu.
Brak komunikatów o naliczaniu opłat to kolejny problem proceduralny.
Tak jak wspominałem sama idea jest generalnie dobra dla wszystkich ale błędne procedury i praktyka ją gubi.
To klienci Allegro odstępując od umowy mają wypłacane podwójne zwroty wpłaconych środków?
Fiu fiu, to bogate te handlarze z allegro, portal bogaty, nic tylko kupować i zwracać