Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Co jeżeli przedmiot zwrotu nosi pewne ślady użycia?
Albo ma zniszczone opakowanie?
Albo nie jest kompletny?
Chodzi o kupujących - nie przedsiębiorców. Bo jak rozumiem od przedsiębiorców nie ma potrzeby przyjmować zwrotów jeżeli nie mamy tego oznaczone w warunkach.
Ostatnio mam zwroty, gdzie jestem pewien, że kupujący sobie użył przedmiotu do czego potrzebował i potem zgłosił zwrot. Denerwuje mnie to, bo robią sobie darmową wypożyczalnię. Nie twierdzę, że tutaj akurat będą jakieś zniszczenia, czy braku (to się okaże), jednak zapewne i takie sytuacje będą zdarzać.
Hej,
jeśli przedmiot jest z grupy przedmiotów z ograniczoną możliwością zwrotu, to zwyczajnie masz prawo odmówić zwrotu.
Jeśli towar nie podlega pod te ograniczenia i zwrot zgłoszony został w ciągu 14 dni od daty zakupu to zobligowany jesteś do dokonania zwrotu z zastrzeżeniem art. 34.4 ustawy o prawach konsumenta.
Szacujesz o ile zwrócony przez Klienta przedmiot stracił na wartości względem nowego (np. porównując oferty sprzedaży analogicznego towaru z kategorii używane) i zwracasz różnicę w cenie
@prestin_pl Masz prawo pomniejszyć zwrot o taką kwotę o jaką zmniejszyła się wartość zwracanego przedmiotu, ale musi być realna kwota> nie z kapelusza. Nie każde opakowanie jest częścią integralną zakupionego towaru i kupujący nie ma obowiązku wówczas zwracać a Ty nie możesz za to pomniejszać zwrotu.
art 34.4 ustawy konsumenckiej kupujący ma prawo zarządzać rzeczą w sposób w jaki pokazano by mu ją w sklepie stacjonarnym a ty masz prawo obniżyć kwotę zwrotu o tyle ile po użyciu przedmiot jest wart. Albo posiłkujesz się cenami używek tego towaru z netu albo wystawiasz na aukcję od 1 zł i zwracasz tyle za ile się sprzedało, nie do podważenia przez allegro
Dzięki za odpowiedzi. Czeka mnie edukacja na tematy prawne w e-commerce jak widzę. Może kupię jakąś książkę lub kurs, żeby to wszystko ogarniać.