anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot dla niezarejestrowanych

miro88
#7 Wielbiciel#

Kupujący chciałby zwrócić towar. Nie jest zarejestrowany na allegro.

Co należy zrobić?

 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

pulkownik66
#19 Nestor#

@miro88  Ja bym przyjął zwrot,zobaczył czy wszystko z towarem gra i wtedy zwrócił kaskę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący powinien wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Na wysłanie oświadczenia ma 14 dni od odebrania towaru, a na odesłanie towaru kolejne 14 dni od wysłania oświadczenia. Może też włożyć oświadczenie do paczki i odesłać razem z towarem w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Kupujący odsyła przedmiot na swój koszt. Sprzedający zwraca cenę przedmiotu i koszt dostawy do kupującego. Zwrot przysługuje nie tylko wtedy, gdy kupujący zwraca przez Allegro.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@miro88 Niech zwraca na swój koszt,nie daj się naciągać na dodatkowe koszty.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanie do Allegro. Więc np. @msniezek proszę o odpowiedź.

Po kolei. Klient niezarejestrowany kupił towar płacąc 8,99zł za paczkomat.

Po iluś tam dniach wysłał mi na maila skan odstąpienia od umowy (ten wydrukowany wzór z Allegro). Następnie odesłał towar, a ja po jego sprawdzeniu zrobiłem mu zwrot tradycyjnym przelewem na konto jakie podał na formularzu odstąpienia.

Następnie wystąpiłem o zwrot prowizji.

Wniosek o zwrot prowizji za 1 razem oczywiście został odrzucony. Natomiast na odwołanie dostałem taką informację:

"Poznaj szczegóły decyzji

Przyznaliśmy Ci rabat transakcyjny, mimo że Twój wniosek nadal nie spełnia warunków. Rozumiemy, że każda zmiana wymaga czasu na przystosowanie się do nowych zasad.

Wnioski, które nie spełniają wspomnianych warunków, będziemy akceptować do 31 stycznia 2021r. Dlatego prosimy - zapoznaj się z nimi i już teraz zacznij stosować nowe zasady. Dzięki temu następnym razem znacznie szybciej odzyskasz prowizję."

 

Co ma oznaczać zwrot "nadal nie spełnia warunków". Nie interesują mnie wasze chore warunki. Skoro klient jasno zaznacza, że chce zwrot tradycyjnym przelewem, to ja muszę to w ten sposób załatwić. W końcu mogę Wam nawet przesłać potwierdzenie takiego przelewu.

Z kolei jak mam rozumieć to, że takie coś "przejdzie" tylko do 31.01.2021? Czyli po tym terminie, nie będziecie honorowali zwrotów robionych przez zwykły przelew??? Przecież nie możecie tego zabronić. To niezgodne z prawem. Klient ma bowiem możliwość wyboru w jaki sposób chce zwrot, a z kolei sprzedawca nie może być stratny na prowizji tylko dlatego, że klient nie chce zwrotu przez PayU, a jedynie zwykłym przelewem. Tym bardziej gdy jest to klient niezarejestrowany. Nawet nie wiem czy w takich sytuacjach da się zrobić przez PayU i czy faktycznie kasa by do niego dotarła.

Kolejna sprawa to jeśli mielibyście nie honorować zwrotów prowizji przy przelewach tradycyjnych niezarejestrowanym użytkownikom, to ja chcę mieć uczciwie możliwość nałożenia blokady na zakup przez niezarejestrowane osoby.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Olej ten komunikat, ma on charakter, moim zdaniem, wyłącznie odstraszający. Allegro do daty podanej w komunikacie jeszcze 57 razy zmieni zasady 🙂

Ponadto, w komunikacie jest podany link do artykułu pomocy, a nie do regulaminu. Korzystając z Allegro akceptujemy regulamin.

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@konto zamknięte szczegóły zmiany tutaj:

Jak proces wygląda po zmianie

Decyzję o przyznaniu rabatu opieramy na posiadanych przez nas danych systemowych, które obiektywnie mogą nam wskazać, że transakcja nie została ostatecznie sfinalizowana lub kupujący zwrócił zamówiony towar. Sprawdzamy między innymi:

  • szczegóły transakcji, takie jak wybrany przez klienta sposób płatności i dostawy oraz status wpłaty,
  • czy zwrot wpłaty był wykonany przez Allegro Finanse, jeśli tym sposobem kupujący płacili za zakupy,
  • czy klient zgłosił zwrot towaru poprzez opcję Zwróć całość lub część towaru, w zakładce Kupione,
  • jaki był powód zwrotu towaru, który wybrał kupujący,
  • czy w zamówieniu jest dodany numer przesyłki - w przypadku przesyłki za pobraniem pozwoli nam to sprawdzić jej historię.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

WAŻNE! Zadbaj, by w zamówieniu było jak najwięcej informacji o przebiegu transakcji. Jeżeli nie dodasz numeru przesyłki pobraniowej, nie będziemy mogli sprawdzić statusu i historii przesyłki. Jeśli zwrócisz wpłatę inaczej, niż przez Allegro Finanse, nie będziemy mieć o tym informacji. W takich przypadkach nie przyznamy Ci rabatu transakcyjnego!

Odsyłam również to tego artykułu.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@cloudcloud znam to co zacytowałaś, ale Wasze postępowanie po raz kolejny będzie PONAD PRAWEM. Bowiem w sytuacji takiej jak opisałem, nie zwrócicie prowizji, a przecież klient ma prawo zdecydować czy chce kasę na konto przelewem czy przez Allegro finanse.

"Jeśli zwrócisz wpłatę inaczej, niż przez Allegro Finanse, nie będziemy mieć o tym informacji. W takich przypadkach nie przyznamy Ci rabatu transakcyjnego!"

Owszem, będziecie mieć. Bo wystarczy, że sprzedawca prześle potwierdzenie przelewu w banku. Więc zmieńcie ten wpis na mniej więcej taki:

"Jeśli zwrócisz wpłatę inaczej, niż przez Allegro Finanse, to będziemy mieli w dupie Twoje roszczenia. W takich przypadkach nie przyznamy Ci rabatu transakcyjnego!"

No cóż, zostanie chyba w takim razie zwracanie wpłat pomniejszonych o kwotę prowizji i pisanie aby sobie klient reszty domagał się od Was i Waszego powalonego regulaminu.

Więcej takich złodziejskich zapisów róbcie, więcej. Skończy się tak, że skończycie z ręką w nocniku.

Czytałem, że Allegro ma zamiar wejść na giełdę. Czarno to widzę jeśli wam zacznie spadać sprzedaż. Bo trzeba będzie być totalnym debilem żeby coś tutaj sprzedawać, a później jeszcze być okradzionym przez Allegro z prowizji...

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To są artykuły Pomocy, których nie akceptujesz korzystając z Allegro, więc po co się tym przejmujesz?

Co innego zgodność z prawem, a co innego zgodność z regulaminem, jeśli chodzi o zwrot prowizji. W pierwszym przypadku kupujący ma wszelkie prawa określone przepisami, a Allegro ma regulamin, zgodnie z którym prowizję zwraca w określonych przypadkach. Na dzień dzisiejszy z regulaminu wynika, że prowizja od sprzedaży jest naliczana w chwili zawarcia umowy. Po odstąpieniu konsumenta od umowy, umowa ta zgodnie z prawem konsumenckim jest niezawarta, więc w świetle regulaminu prowizja nie może być naliczona, a tym bardziej pobrana. Powodem odmowy zwrotu prowizji na dzień dzisiejszy, zgodnie z regulaminem, nie może być zwrot wpłaty poza Allegro Finanse. Jeśli Allegro zmieni regulamin i będzie w nim napisane, że prowizja od sprzedaży, nazwana wtedy prawdopodobnie opłatą za transakcję, może być naliczana i pobierana w chwili zawarcia umowy i jest to opłata bezzwrotna, podobnie jak jest teraz na Allegro Lokalnie – wtedy będziesz się martwił.

oznacz moderatorów