anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot kosztów przesyłki dla kupującego

MAMY ROZWIĄZANIE!
LeoBox
#7 Wielbiciel#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Dzień dobry, takie pytanie. Kupujący zakupił u mnie przedmiot za 20 zł i opłacił do tego przesyłkę 9,99 Allegro paczkomaty inpost. Zgłosił zwrot - wysłał przedmiot w ramach darmowego zwrotu. Czy ja w takim przypadku zobowiązany jestem do zwrotu 29,99 zł? Kto pokrywa wysyłkę, czy ja jestem stratny ten koszt wysyłki?

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8
mdrogeria
#21 Demiurg#

@LeoBox jesteś przedsiębiorcą , musisz oprócz kwoty za towar zwrócić najniższy koszt przesyłki jaki klient mial do wyboru dokonując transakcji .

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Kupującemu zwracasz koszt przedmiotu + najtańszą wysyłkę z cennika jaką oferowałeś.

oznacz moderatorów
LeoBox
#7 Wielbiciel#

Dziękuje za odpowiedź. Gdzie w tym logika? Tzn ja jako sprzedawca dając możliwość kupującemu sprawdzenia mojego towaru muszę za to płacić koszt wysyłki dla niego? A on nie mając smarta tak naprawdę ma możliwość zakupu towaru z myślą że jak mu się nie spodoba to i tak może zwrócić i dostanie zwrot za przesyłkę. Rozumiem że najniższą możliwą ale jeśli mam tylko paczkomat? Albo orlen troszkę tańszy, to i tak kupujący wychodzi na zer praktycznie. Dobrze myślę?

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Teraz wyobraź sobie sobie sprzedawców wysyłających palety 🙂
Musisz takie "wybryki" wliczyć w koszty i odpowiednio ustalać ceny towarów aby nie stracić w dłuższej perspektywie.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak, musisz zwrócić koszt zakupu + koszt najtańszej przesyłki oferowanej w tej ofercie.

oznacz moderatorów
LeoBox
#7 Wielbiciel#

Bezsens, ale ok dzięki za informacje. Człowiek się uczy. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@LeoBox Firma ??? i nie znasz UK 😞

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Masakra.

oznacz moderatorów