Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient zakupił towar wraz z kosztami wysyłki. Teraz zwrócił mi część towaru i oczekuje zwrotu kosztu wysyłki poniesionego przy zakupie. Niby kilkanaście złotych ale jednak. Wygląda mi to na cwaniackie obejście nie bycia posiadaczem SMART.
@uHanki przy zwrocie części zamowienia nie zwracasz kosztów transportu.
Też jestem tego zdania, ale klient chyba lubi postraszyć powołując się na ustawy..... Pismo jak z żurnala. Dziękuję za pomoc
@uHanki a się do pytam. Klient zapłacił jeden koszt transportu za zamówienie czy wielokrotność zamawianych przedmiotów?
Jeden koszt.
Akurat ustawa nie mówi nic odnośnie zwrotu kosztów przesyłki przy częściowym zwrocie zamówienia.
Jednakże w takim przypadku zalecany jest zwrot różny w kosztach dostawy pomiędzy wysłaniem więcej niż jednego przedmiotu. Przykładowo:
Klient kupuje trzy przedmioty, gdzie koszt dostawy to 10 zł i 1 zł za każdy dodatkowy przedmiot. Następnie zwraca jeden z nich. Wtedy zwracasz klientowi cenę towaru i 1 zł kosztów wysyłki (bo tyle dopłacił do kosztów wysyłki).
Klient kupuje trzy przedmioty, gdzie koszt dostawy to 10 zł i brak dopłaty każdy dodatkowy przedmiot. Następnie zwraca dwa z nich. Wtedy zwracasz klientowi cenę towarów i 0 zł kosztów wysyłki (bo w tym przypadku klient nie dopłacił nic do wysyłki dodatkowych przedmiotów).
Pamiętaj też o Art. 33 Ustawy o prawach konsumenta, gdzie mamy:
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
@pecela i dlatego handlarze z Allegro jakiś czas temu mieli ustawiony "Odbiór osobisty 0zł" i rżneli głupa i nie chcieli oddawac $$ za wysyłkę.
Zwracasz tylko za towar, kosztów wysyłki już nie i tyle w temacie. Zakładam że to jest jeden zakup!
@uHanki a na jakie ustawy i artykuły kupujący sie powołuje ? Chetnie bym je poznał.
Cytuję: "zgodnie z przepisami ustawy z dn 30 maja 2014r o prawach konsumenta"
@uHanki to poproś kupującego niech poda konkretny przepis tej ustawy który o tym mówi.
Oczywiśce nalezy mu sie zwrot kosztów przesyłki pod warunkiem CAŁKOWIETEGO ODSTĄPIENIA OD UMOWY. Przy odstąpienieu częściowym koszt przesyłki produktów które sobie pozostawił zostal poniesiony i w tej sytuacji w związku z tym ze de facto dokonal on zakupu pozostawiając sobie częśc zamówienia koszty przesyłki nie są zwracane.
Zaden ze znanych mi przepisów ani ustawy konsumenckiej, ani kodeksu cywilnego anie nawet Konstytuacji czy dyrektyw unijnych nie twierdzi że przy częsciowym odstąpieniu należy sie zwrot kosztów przesyłki.
Zakup został dokonany - > koszt transportu kupujacy ponosi zgodnie z cennikiem przesyłki który zakceptował.
To ja dołożę swoje pytanie (jako kupujący) żeby nie zakładać nowego tematu.
Zakupiłem przedmiot (używaną część samochodową) od firmy. Zapłaciłem 149pln za przedmiot i obowiązkowe 25pln za kuriera, gdyż sprzedający nie posiadała w ofercie Smarta... Była jeszcze jedynie opcja odbioru osobistego ale ponad 500km od mojego miejsca zamieszkania także...
Przedmiot przyszedł w stanie nie do końca nadającym się do dalszego użycia, zatem dokonałem zwrotu. Po wypełnieniu formularza zwrotu otrzymałem informację "do zwrotu 149pln"
No i tu moje pytanie czy tak to właśnie powinno być? Przecież ja płaciłem za wszystko w dobrej wierze chcąc użyć danej części. Skoro wysłana została w stanie nie nadającym się do dalszego użycia, zaznaczyłem zwrot "nie pasuje mi" i tyle. W sumie nie majątek ale dla zasady dlaczego mam ponosić koszty dostawy śmieci do mnie? Dosyć, że odesłałem przedmiot na swój koszt kurierem bo zależało mi na czasie. Pomijając fakt, że minęło 16dni od odbioru zwrotu przez sprzedawcę i cisza...
Pomyliłeś odstąpienie od umowy z reklamacją. Reklamując towar na podstawie np. Niezgodności z umową , otrzymał byś zwrot wszystkich poniesionych kosztów, więc kosztu towaru oraz obu przesyłek.