anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot kosztów wysyłki

mb965
#9 Pomysłodawca#

 ,,zwrot za przesyłkę" ten temat trochę mnie  irytuje. Wysyłam towar opisany idealnie w aukcji wlącznie z dopiskiem proszę sprawdzić czy będzie pasować do twego auta i mam zwroty o treści nie pasuje mi, zakup przez pomyłkę, no i 14netto poszło się j... Bo np klient kupił przelączniki szyb z wersji 4drzwiowej a ma elektryczne tylko dwie. Czemu przez takie głupoty mam tracić? Jest na to jakieś rozwiązanie? 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

Agent051
#16 Inspirator#

@mb965 rozwiązanie jest. Możesz lobbować w sprawie zmian w ustawie konsumenckiej. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Na allegro nie ma dobrych rozwiązań dla sprzedawców ,co byś nie zrobił zawsze musisz się z tym liczyć że będziesz w plecy . Reguły są tak rozpisane by klienci byli zadowoleni (a przynajmniej by im się tak wydawało) a sprzedawca ma tak tańczyć jak mu oni grają. Smutne i nielogiczne to ale niestety prawdziwe.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Myślę że trzeba troche zmienić sposób myślenia. Przynajmniej sam sobie próbuję to wmówić.
Klient dostał coś, co mu się podoba - zwrot bez podania przyczyn. Miał być to sposób przekonania go że warto kupować zdalnie. Wszyscy byli za bo rynek ecommerce rósł.

Teraz to już nie ma do czego przekonywać. Teraz zakup zdalny to luksus zakupu wielu rzeczy oraz wyboru po sprawdzeniu "czy mi pasuje" w dogodnym miejscu i czasie. Za taki luksus trzeba jednak zapłacić i cena będzie wyższa niż w sklepie stacjonarnym. Więcej zwrotów to większe koszty, więc cena musi je pokryć. Zadowolony klient to zrozumie. 

Tak to sobie próbuję tłumaczyć.

Tego uprawnienia szybko się nie zlikwiduje. Starsi może pamiętają ile było zachodu z likwidacją "wcześniejszych emerytur" wprowadzonych z obawy przed wzrostem bezrobocia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A sądzicie że tylko Allegro złe kupujący źli, a co by było jakby tego wszystkiego nie było?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

niestety ludzie nie potrafią czytać opisów, albo po prostu im się nie chce. To jest takie pokolenie cyfrowych zombi, i to dopiero początek, bo będzie jeszcze gorzej.

Ot pytanie z dzisiaj, od klienta, "czy ten wkład jest ogrzewany" ? a informacja ta jest zawarta w tytule oferty, w opisie, w parametrach. Ale po co czytać ? Dobrze, że ten chociaż zapytał, bo większosć tego nie robi, tylko kupuje w ciemno, a potem zwraca.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mb965
#9 Pomysłodawca#

No ok też mam z tym styczność ale przeszedł mi przez myśl jeden pomysł tylko trzeba go potwierdzić jakimś paragrafem bo... Jeżeli jest odstąpienie od umowy bez podania przyczyny lub o treści nie pasuje mi to dlaczego nie odjąć sobie od danej kwoty np kosztów wysyłki, czyli pomniejszyć zwrot gotówki o koszty przesyłki posiłkując się tym że mój przedmiot wrócił w innym stanie niż przed wysyłką bo prawdą jest że wkładają te części do swoich aut i ,,testują" czy to jest przyczyną ich usterki czyli wypożyczają sobie część nie ma reakcji ani zmiany więc odsyłam. Ponieważ tak sobie licząc koszta to do tej przesyłki muszę sobie doliczyć karton, tasmę, czas poświęcony przez pracownika czyli straty są większe. Ktoś ma jakiś dobry paragraf na to? Bo myslę że pomysł może być dobry

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

zgadzam się, że jeżeli klient popełnia błąd przy zakupie, to bardzo nie fair jest, że ciężar tego błędu ponosi sprzedawca. Najwyraźniej osoba, która przygotowywała te przepisy nigdy nie korzystała z zakupów online, a już z pewnością nie wchodziła w skórę realizującego zamówienia.

Na tą chwilę jedyną opcją jaka pozostaje to obcinanie zwrotów z tytułu używania rzeczy i pozbawienia jej np. 100% wartości. niestety to często ciężkie do udowodnienia, dodatkowo jako sprzedawca będziesz narażać się na negatywne opinie oraz dyskusje. Reasumując wyjdzie się na takich potrąceniach kiepskawo, bo allegro zawsze będzie wspierało kupującego.

Jakby na to nie patrzeć, sprzedawca zawsze jest na straconej pozycji.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ustaw sobie jakaś formę taniej wysyłki by jej koszt był mały ale np dlatego że dostarczona zostanie po dłuższym czasie, jeśli to najtańsza forma wysyłki na aukcji u ciebie to zwracasz tą kwotę np zamiast kuriera inpost

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael: co dokładnie proponujesz? Konkrety proszę.

Może list zwykły? 😮

Sprzedawca koszul nie miał paczkomatów. Zapytałem o nie ale lakonicznie mnie zbył. Kupilem (dostawa do Żabki) a pozniej sie okazalo, ze zwrot tylko Pocztą Polską; 1.5h w plecy w kolejce.

Teraz takich dostawców unikam jak ognia.

oznacz moderatorów