Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
sprzedaję masowo drobne przedmioty. Mam powiązane allegro smart dzięki czemu kupujący za kupienie 9 przedmiotów otrzymuje darmową wysyłkę.
Po otrzymaniu przez klienta przesyłki zwraca mi przesyłkę z mniejszą ilością przedmiotów tego samego typu i żąda zwrotu za powiedzmy 6 tych przedmiotów.
Jest to bardzo uciążliwe przy masowych sprzedażach gdzie około 10% to zwroty niekompletnych przesyłek.
Jak rozwiązać ten problem?
Nijak. Przyjmować zwroty, do których klient ma prawo. Kupujący się wycwanili i wiedzą,. że darmowa przessyłka jest od 40zł, więc dokupują, a potem zwracają. Nic z tym nie zrobisz, chyba że pozbędziesz się smarta.
Hmm, a co w przypadku gdy wystawię nową aukcję z kompletem czyli 9cioma produktami z darmową wysyłką. Wtedy nie przyjmę niekompletnego zwrotu...
Nie wiem. Spróbuj.
Wtedy przyjmujesz niekompletny zwrot, ale przy zwrocie wpłaty możesz potrącić klientowi odpowiednią kwotę za zmniejszenie wartości rzeczy - kompletu. Klient ma prawo oddać rzeczy używane, uszkodzone, niekompletne.
@nygasss_2006 na pewno zmaleje ilość zwrotów i to znacząco ale dalej kumci kupujący a jest ich nie wielu bo nie znają przepisów mogą zwrócić część jak wspomniał @xyz96 Tylko kwestia czy jak zrobisz zestaw to klienci nie zaczną szukać u konkurencji i im odsyłać 😄
Też prawda. Czyli defacto nie ma skutecznego sposobu na cwaniaka. No chyba, że rezygnacja ze smarta. Coś za coś
Jeśli masz w ofercie koplet kupujący musi zwrócić wszystko i kropka .
Ustawa konsumencka określa jasno ,, sprzedający może wstrzymać zwrot środków do czasu powrotu przesyłki ,, nie wróciło wszystko to czekasz i kupujący też ...
To nie jest prawda. W rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK znajduje się niedozwolony zapis, w którym odmawia się odstąpienia od umowy w przypadku odesłania towaru niekompletnego.
to jest tak głupie, że do zmiany, albo zwracasz wszystko, albo nie zwracasz nic,
a nie, że kombinujesz byle dostać darmową przesyłkę.. 😐
Ja już się pogubiłem 😲
Nie mniej jednak jak wystawię nową aukcję z kompletem. Kupuje ktoś komplet to zwraca komplet. Z drugiej strony jak ktoś znowu mi wyjmie 3 przedmioty z przesyłki to zaczną się telefony o zwrot za 6 przedmiotów. Ja powiem, że proszę odesłać na własny koszt w nienaruszonym stanie pozostałe 3 wtedy zrobimy zwrot za komplet. I tak w koło komina, czyli wyjdzie na to samo, a nawet jeszcze gorzej.
Chyba prościej będzie jednak zrezygnować ze smarta niż bawić się co chwilę w zwroty.
Jeśli KOMPLET: 1 zawiera 9 czegosi, to nie można odesłać 6,
tzn można, ale po co, skoro nie ma zwrotów 🙂
Ktoś kupuje zgrzewkę wody (6 boteluf), to nie może zwrócić 5, bo kasy nie otrzyma 😄
owszem , ale w przypadku niekompletnego zwrotu możesz naliczyć opłatę manipulacyjną
Komplet to nie jest 9 szt czegoś. Komplet to taki zestaw elementów, które stanowią całość, a odłączenie 1 szt powoduję zmianę lub utratę funkcjonalności.
Klient ma prawo odesłać 3 z 9 szt, nazwanie tego kompletem nic nie daje.
Chyba się nie zgodzę w 100% z Pana wypowiedzią.
Klient decydując się na zakup kompletu zawierającego 9 sztuk produktu zapakowanego w jedno dedykowane opakowanie to nie może sobie od tak odesłać 3 sztuk... Opakowanie zostanie naruszone, uniemożliwi mi to ponowną odsprzedaż.
Możesz podnieść cenę i zrobić 4 czy 5 sztukę gratis , ze zwróconych częściowo sztuk jedna będzie gratisem czyli za 0zł
Problem w tym, że sprzedaję środki ochrony zdrowia i jak ktoś rozpakuje mój przedmiot to taki przedmiot nadaje się tylko do śmietnika. Nie mogę rozdawać tych przedmiotów po dotknięciu przez kogoś...
@nygasss_2006 Na opakowaniu umieść plombę z informacją , iż po jej zerwaniu towar nie podlega zwrotowi. Może to coś pomoże.
@nygasss_2006 rozpakowane środki ochrony zdrowia z zasady nie podlegają zwrotowi, więc nie ma chyba tematu.
czyli ubytek wartości 100%