Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kupujący zwrócił mi towar (fabrycznie nowy zawór dozujący paliwo) w stanie wyraźnie wskazującym na montaż ( ślady na otworach montażowych oraz wtyczce elektrycznej, kapiące resztki ropy z zaworu). Kupujący twierdzi, że zawór nie był montowany i że mechanik tylko porównał numery i odłożył zawór na biurko. Oczywiście zgodnie z prawem zwrot muszę przyjąć, mogąc przy tym obniżyć kwotę zwrotu. Jednak dzisiaj kiedy zabierałem się za wykonanie zwrotu nadeszło olśnienie i porównałem numery seryjne zaworu na aukcji (widoczne na zdjęciu) i zaworu który otrzymaliśmy jako zwrot - i tu niespodzianka, numery seryjne są zupełnie inne. Z naszego systemu sprzedażowego wynika, że nie mieliśmy więcej sztuk zaworu o tym numerze katalogowym. Wychodzi na to, że kupujący odesłał nam inny, być może stary zawór. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Termin na decyzję zwrotową mija za kilka dni. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@janbaraszkiewicz Popełnij bardzo miły i kulturalny email do kupującego. Zawierający prośbę o odesłanie twojej części abyś mógł dokonać zwrotu pieniędzy. Poinformuj iż ta część nie jest sprzedana przez Ciebie i poproś kupującego o odbiór na swój koszt. NIE PISZ na razie po czym poznałeś że o nie twój przedmiot. Rób to przez Allegro aby był ślad. I czekaj na odpowiedź.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Wracam z tematem. 21 czerwca poprosiliśmy w wiadomości o odbiór od nas odesłanego niewłaściwego zaworu. W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy negatywa wraz z komentarzem że nie dość że wysłaliśmy używany towar (na 100% był nowy), odmawiamy zwrotu to jeszcze przywłaszczyliśmy sobie zawór. Pomijając fakt stanu zaworu jest to ewidentne pomówienie z racji tego że ponad tydzień temu prosiliśmy o jego odbiór. Co można zrobić z taką opinią?
@janbaraszkiewicz Jesteś w stanie bezsprzecznie udowodnić, że odesłany przez kupującego zawór nie jest tym który wysłałeś?
Od momentu wystawienia aukcji do momentu sprzedaży posiadaliśmy 1 sztukę tego zaworu. Na zdjęciach na aukcji dokładnie widać jaki jest stan zaworu - jest nowy. Wrócił ze śladami po śrubach w otworach montażowych, śladach na wtyczce elektrycznej, wyciekającym paliwem a także z innym numerem seryjnym niż ten na aukcji (widać numer seryjny na zdjęciu).
@janbaraszkiewicz Komentarz do usunięcia - jesli masz w wiadomościach że prosiłeś o odbiór - bo to przeczy przywłaszczeniu. Niestety negatywa jako takiego pewnie nie unikniesz..... możesz go dostać nawet bez opisu. Przykre ale w takim wypadku - tylko sąd.
Jakby ktoś myślał że allegro usunie komentarz zawierający pomówienie to już wyjaśniam w jakim jest błędzie. Otóż zasady allegro co do komentarzy mówią "Komentarz opisowy nie może zawierać między innymi: określeń typu - złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął - wobec osób, co do których nie zapadł prawomocny wyrok w sprawie, ponieważ może to stanowić naruszenie dóbr osobistych". Niestety wg pracowników allegro nie można pisać bez prawomocnego wyroku że ktoś wyłudził ale że przywłaszczył już tak 😂 no bo przecież słowa "wyłudził" nie ma w tych przykładowych słowach w regulaminie 😂 i co z tego, że zarówno wyłudzenie jak i przywłaszczenie są przestępstwami ujętymi w kodeksie karnym. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Może któryś z moderatorów się wypowie w tym temacie?
poprawka, słowa "przywłaszczył" miało być.
Ja sprzedaję części marki X, raz dostałem zwrot a w środku towar marki Y do tego używany, 10 sekund zajęło mi odmówienie zwrotu pieniędzy z uzasadnieniem.
2 tygodnie później facet się odzywa i wielki bulwers gdzie zwrot pieniędzy to mu wysłałem zdjęcie tego co przysłał z informacją że towarów firmy Y nawet nie mam w ofercie i nie interesuje mnie co sobie z tym zrobi to nie jest przedszkole żeby robić takie zabawy, mogę mu go odesłać jak chce.
Po 2 tygodniach ciszy zamknął dyskusję, komentarza nie wystawił.
Druga sytuacja, miesiąc po terminie zwrotu facet się odzywa że zakupione łączniki są za krótkie i że co to w ogóle jest i dużo łaciny, że on 15 lat grzebie w tym modelu i dobrze wie co ma być.
Dostał informację wraz z notami katalogowymi kilku producentów którzy produkują DWIE wersje tego łącznika i opcję że mogę mu wymienić na właściwe z dopłacą różnicy ceny. Grzecznie poprosił i jeszcze na koniec podziękował za profesjonalną osbługę.
Z ludźmi trzeba bez nerwów, spokojnie. Czasem tylko trafiają się parapety ale z takim to nawet nie ma co dyskutować.