anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu a ślady użytkowania/brudu

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Jak wygląda sytuacja, kiedy użytkownik zwraca produkt, jednak widać na nim ewidentne ślady użytkowania? Tutaj chodzi o narty śnieżne, które mają brudne elementy gdzie widać, że były używane na zewnątrz.

Nasz dostawca (hurtownia) odrzucił zwrot z tego powodu. Teraz się zastanawiam, czy ja mogę zrobić to samo na Allegro, czy też Allegro wymusi zwrot środków. 

 

 

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

mdrogeria
#21 Demiurg#

Zwrot musisz przyjąć , ale masz prawo obniżyć kwotę zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru , skrupulatnie to uzasadniając. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@prestin_pl Wyceń je ile są teraz warte i tyle zwróć, musisz przyjąć zwrot konsumencki.

oznacz moderatorów

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Ślady brudu nie są duże, jednakże ten produkt już nie będzie sprzedany jako nowy, a jako używany, zatem obniżka ceny powinna być duża.  

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@prestin_pl Obniżka musi być rzetelna i uzasadniona, nie z kapelusza!

oznacz moderatorów

agdnoe
#9 Pomysłodawca#

Mam masę takich zwrotów, są popalcowane, porysowane a czasem przychodzą zawinięte w gazetę i szczelnie olepione taśma klejącą... niestety - albo zwrot 100% albo negatyw. Nie mam żadnego póki co....

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@prestin_pl po pierwsze to nie hurtownia sprzedała tylko Ty, po drugie nie możesz odmówić zwrotu nawet jak jest używany, zniszczony, wyceniasz tyle ile warte są odesłane buty jako używane i tyle oddajesz 🙂 

Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Czy można np. zaproponować coś takiego, że wystawimy na licytacji i sprzedamy za tyle, za ile się sprzeda? 

Problem jest tym bardziej, że jest po sezonie. Ona to kupiła miesiąc temu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jemu nie możesz nic takiego zaproponować, możesz tak zrobić i zwrócić tyle za ile się sprzeda, realnie to musi być.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@prestin_pl nie możesz tego zaproponować możesz tak zrobić i podpierajac się wygraną licytacją stwierdzić że sprzedało się jako używane za x pln i tyle oddajesz. Tylko że towar sezonowy i już po sezonie praktycznie czyli cena leci już na pysk z tego powodu

oznacz moderatorów

agdnoe
#9 Pomysłodawca#

Ja przyjmuję wszystko jak leci, bo jak zwracałam uwagę, że są rysy, albo wymacane z każdej strony (plastikowe przeźroczyste elementy )   to kończyło się negatywem. Niestety zwroty to straszna sprawa.....

 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Po ilu dniach od odbioru zamówienia klient zgłosił odstąpienie? Zmieścił się w 14-tu dniach?

oznacz moderatorów

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Zmieścił się w 14 dniach na styk. Jeszcze problem tym bardziej teraz taki, że zwrot był po prośbie o ocenę za zakup. Zatem tym bardziej może mieć nade mną bata teraz.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@atechnik_sklep ferie były 2 tyg pewnie na tydzień wyjazd na stok z dzieciakami i januszerstwo kupującego co zrobił se wypożyczalnię

oznacz moderatorów

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Dorzuciła do pudełka ścierkę dodatkowo abyśmy sobie to chyba powycierali. Bezczelność totalna. I nic nie mogę zrobić bo jak odrzucę i dostanę negatywa to mi to mocno zaburzy konto i stracę o wiele więcej 😕 

oznacz moderatorów

prestin_pl
#9 Pomysłodawca#

Okazało się dodatkowo, że kupująca do opakowania dorzuciła ścierkę. Chyba po to, abyśmy sobie sami powycierali te narty. Bezczelność do kwadratu 😕

oznacz moderatorów