anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot produktu cyfrowego

Client:138108393
#2 Obserwator

Witam

Czy jeśli wyślę klientowi produkt cyfrowy po tym jak zgłosi on chęć zwrotu towaru to czy Allegro będzie bardziej przychylne mi czy jemu? Według prawa, prawo do zwrotu wygasa w momencie otrzymania produktu cyfrowego.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

pecela
#19 Nestor ⭐

@Client:138108393

Jeżeli chodzi wygaśnięcie prawa do zwrotu w chwili otrzymanie produktu cyfrowego, to tu nie masz racji. Produkty cyfrowe zasadniczo są wykluczone ze zwrotów i nie ma tu znaczenia czy produkt został doręczony czy nie.

Oczywiście prawo do odstąpienia od umowy obowiązuje tylko w przypadku zakupu od firmy. 

 

Ps. Pomimo braku możliwości zwrotu produktu cyfrowego, kupujący ma prawo do reklamacji. 

oznacz moderatorów

Client:138108393
#2 Obserwator

W sumie to zapomniałem, że może być różnica pomiędzy zakupem od firmy a osoby prywatnej i w sumie sprzedałem to jako osoba prywatna. Co do reklamacji to one przysługują tylko jeśli produkt jest niezgodny z opisem. Chyba, że o czymś zapomniałem. Myślisz, że w takim wypadku Allegro będzie bardziej przychylne mi?

oznacz moderatorów

pecela
#19 Nestor ⭐

@Client:138108393

Jeżeli sprzedajesz jako osoba prywatna (wyjątkiem jest sprzedaż w ramach działalności nierejestrowanej lub o charakterze zawodowym/komercyjnym), to ewentualnie zwroty, to tylko twoja dobra wola.

Natomiast reklamacja przysługuje jak produkt jest niezgodny z opisem lub posiada wady ukryte. Jednakże prywatny sprzedawca ma prawo do skrócenia lub wykluczenia rękojmi za wady ukryte (nie dotyczy to jednak wad celowo zatajonych). 

oznacz moderatorów

Client:138108393
#2 Obserwator

Dobra dziękuję mega za pomoc.

oznacz moderatorów