anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru a nieuczciwi kupujący

Idź do rozwiązania
sklepiksenpaia
#9 Pomysłodawca#

Witam, 

Klient równo po 2 tygodniach od zakupu (odebrania przesyłki) zgłosił zwrot. Napisał, że po otwarciu paczki przedmiot był uszkodzony. Później czekał kolejne 2 tygodnie, żeby odesłać przedmiot. W ostateczności dostałam faktycznie uszkodzoną zabawkę po miesiącu. Czy nie powinien zaraz po otwarciu paczki zgłosić zwrot przedmiotu? Chodzi o to, że może dziecko bawiło się przez 2 tygodnie i uszkodziło zabawkę, więc lepiej zgłosić zwrot i otrzymać pieniądze? Nie chcę nikogo oskarżać, ale to już 3 podobny przypadek w tym tygodniu. Czy macie podobne przypadki? 

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Miał prawo do zwrotu w takich terminach, jeśli nie sprawdziłeś towaru przed wysłaniem - to nie wiesz czy była uszkodzona. Faktem jest, że niektórzy klienci zrobili sobie z konsumenckiej ustawy użytek na darmowy wynajem nowych rzeczy.

oznacz moderatorów
sklepiksenpaia
#9 Pomysłodawca#

Oczywiście, że sprawdzam każdy towar przed wysyłką i nie wysyłam uszkodzonych. 

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

@sklepiksenpaia Jeśli to reklamacja to ją rozpatrujesz np. odrzucając w całości. Jeśli to zwrot to pomniejszasz kwotę wypłaty do wysokości wartości zabawki uszkodzonej.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Na zgłoszenie zwrotu ma 14 dni od odebrania paczki, na odesłanie kolejne 14 dni od zgłoszenia zwrotu, razem 28 dni. Data otrzymania paczki przez sprzedawcę nie ma znaczenia.

Jeśli to reklamacja z powodu wad, ma czas 2 lata z rękojmi.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@sklepiksenpaia Nie musi od razu zgłaszać, mana to 14 dni i 14 na odesłanie. Czy tak było że towar był uszkodzony, inna sprawa. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, towar uszkodzony czyli reklamacja.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@sklepiksenpaia A o czym tu dywagować? Klient wykorzystał termin do maksimum zgodnie z prawem. Natomiast te terminy ( po 14 dniach 'zauważył" uszkodzenie w transporcie, a po kolejnych 14 znalazł czas aby odesłać) sugerują że potraktował Cię jako wypożyczalnię. Ciężko mu będzie udowodnić uszkodzenie w transporcie. Reklamację MUSISZ rozpatrzyć. Od ciebie zależy jak. Możesz napisać iż przedmiot nosi ślady użytkowania i ma uszkodzenie mechaniczne w  związku z czym odrzucasz reklamację. Pamiętaj jednak że kupujacy może wystawić negatywny komentarz.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Taaa, może odrzucić reklamację, bo przedmiot ma ślady użytkowania i uszkodzenia 🙂 Dobre sobie. Może odrzucić zawsze, ale nie zawsze bez konsekwencji.

Nawet zwrotu konsumenckiego nie może w takiej sytuacji "odrzucić", bo nie ma podstawy prawnej.

Poczekajmy na Dyskusję i POK, a zresztą nie ma co czekać, podobno "kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest".

oznacz moderatorów
majster_man
#13 Ambasador#

Nieprawda, to sprzedający kłamią i wysyłają uszkodzony towar. A biedny kupujący nie dostał paczki bo nie potrafi nawet poprawnie wpisać adresu dostawy do siebie taka jest prawda.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 ty też zauważasz uszkodzenie w transporcie po 14 dniach? no cóż "tak po prostu jest" 🤣

ps ale może pomniejszyć wartość zwrotu....zapomniałeś dodać?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

W jakim transporcie?? Uszkodzony otrzymał, na zwrot ma 14 dni + 14 dni na odesłanie, na reklamację 2 lata. "Kupujący zawsze kłamią, tak po prostu jest"

Taaa, może pomniejszyć, może nie uznać, wszystko może - do czasu Dyskusji i POK, a potem może być różnie.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@aragil On kupuje tylko takie

@xyz96 Zapomniałeś dodać że POK nie zawsze oznacza problemy dla Sprzedającego...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Ale POK się boicie jak ognia i o to chodzi 🙂 Klient nasz Pan, tak było jest i będzie 🙂

Tylko za komuny było inaczej.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 Mam ‌ nadzieja  ze  produktu kupione przez ciebie na odległość jako nowe są wyłącznie  po zwrotach od "konsumentów" 14+14 dni.😎

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Produktu kupione przeze mnie jako nowe muszą pachnieć nowością, inaczej sprzedawca poniesie tego konsekwencje i będzie płacz 🙂

Możesz sobie mieć nadzieja 🙂

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

Najgorzej mają ci co bezzapachowe produkty sprzedają ,klient nie poczuje świeżości i oszaleje z wściekłości.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 Dziwne, czyli jednak robisz zakupy na all, bo ostatnio radziłeś kupującemu nie robić tu zakupów tylko w sklepach stacjonarnych😃.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@aragil Pamiętaj mają pachnięć, przed wysłaniem nasmarować smalcem. Świat się nie zmienia tylko kończy, za sprawą takich zakupów. 😁

oznacz moderatorów