anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot towaru bez oryginalego opakowania

MAMY ROZWIĄZANIE!
rsikora0
#7 Wielbiciel#

Dostałem zwrot od klienta. Skarpety były nowe zapakowane w kartonik z metkami, spięte takimi zszywkami jak to zazwyczaj się robi. Dostałem je z powrotem ale bez kartonika. na którym były wszystkie informacje odnośnie rozmiaru, składu materiałowego, produkcji firmy itd. Jak ja mam teraz to ponownie sprzedać jako towar pełnowartościowy i oryginalny?? skarpety rzeczywiście nie były używane bo są dalej zszyte tymi oryginalnymi zszywkami. Klient to jakiś czuje domorosły prawnik... sypie tylko kodeksami tralala... "JA MAM PRAWO".
Zaznaczam że nie chodzi mi o to że nie można rozpakowywać produktu. bo wiadome że to normalnie trzeba zrobić. Nawet jakby się zniszczyło trochę to opakowanie ok... ale żeby wróciło z powrotem... a nie że się gdzieś zawieruszyło ... Proszę o pomoc co z takim delikwentem zrobić... PS to nie skarpety za 5 zł... ale blisko 100 zł.

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
mdrogeria
#21 Demiurg#

@rsikora0 nic nie zrobisz , takie prawo klienta .

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Szkoda tylko, że ci sami klienci kiedy mają otrzymać towar po zwrocie i zapłacić tyle samo co za oryginalnie zapakowany mówią "NIE NO TYLE TO NIE".

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Dyrektywa ue mówi jasno że klient może zaznojomić sie z towarem tylko w takim stopniu jak w sklepie stacjonarnym, czy ktoś widział w sklepie stacjonarnym mierzenie skarpet, wypakowywanie? Nie. To pomniejsz mu kwote zwrotu o x% w stosunku do tego co znajdziesz na necie. Napisz pismo z czego wynika potrącenie i zapytaj czy życzy sobie zwrot skarpet po opłacie ponownej wysyłki czy zwrot pomniejszony

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Czy odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towarów, o której mowa w art. 14 ust. 2 dyrektywy w sprawie konsumentów, może obejmować również ich opakowania? Często opakowanie jest bardzo ważnym elementem produktu i posiada pewną wartość samą w sobie, a produkt bez oryginalnego opakowania nie ma już pełnej wartości.

Odpowiedź Europe Direct:

Prawo do odstąpienia od umowy ma na celu ochronę konsumenta w szczególnej sytuacji sprzedaży na odległość, w której nie może on faktycznie zobaczyć produktu przed zawarciem umowy. Prawo do odstąpienia od umowy ma zatem na celu zrównoważenie niekorzystnej sytuacji konsumenta wynikającej z umowy zawieranej na odległość poprzez przyznanie mu odpowiedniego terminu do namysłu, w którym będzie mógł zbadać i przetestować nabyty towar.

W tym względzie motyw 37 dyrektywy o prawach konsumentów 2011/83/UE (“CRD”) stanowi, że “konsument powinien mieć możliwość przetestowania i sprawdzenia towarów, które nabył, w zakresie niezbędnym do ustalenia charakteru, cech i sposobu działania towarów”.

Zgodnie z ogólną zasadą, konsument powinien mieć możliwość otwarcia opakowania towaru celem uzyskania do nich dostępu, jeżeli podobne towary są zazwyczaj wystawiane w sklepach w stanie niepakowanym. Konsument nie powinien bowiem co do zasady odpowiadać za szkody wyrządzone opakowaniu przez samo jego otwarcie. Jednakże wszelkie folie ochronne nałożone na przedmiot powinny być usunięte jedynie w przypadku gdy jest to niezbędne do jego przetestowania.

Zasady te winny być stosowane w konkretnych przypadkach przez właściwe organy rozstrzygające spory, organy ochrony konsumentów i sądy, z uwzględnieniem okoliczności każdego, konkretnego przypadku. Wszelkie ogólne wytyczne mają jedynie charakter orientacyjny.

Kwestia ta podlega zatem indywidualnemu stosowaniu art. 14 ust. 2 dyrektywy „CRD

Jeżeli opakowanie jest integralną częścią produktu to sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwrotu. A teraz zadaj sobie pytanie czy w sklepach z markową bielizną skarpety są wystawiane na półkach tak by można je było oglądać i macać poza opakowaniem to będziesz miał odpowiedź.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael przedmiotem transakcji nie było opakowanie. Poza tym kolejny raz Ci napisze, ze jako klient mam prawo sprawdzic w sklepie kompletność produktu (i sprawność dzialania).

Zazwyczaj jest tak, ze jak towar w sklepie jest niekompletny to handlarz nie wymieni na nowy kompletny tylko zmusza klienta do zlozenia reklamacji (albo TV LED ma pękniętą matryce od razu w elektromarkecie).

Pytanie dlaczego? Skoro kupilem to chce to od reki a nie czekac ponad 2 tygodnie. Takie coś sobie mozna wsadzić w d-upę! W dodatku niektóre debile nie uznają reklamacji 😄

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

a ja ci kolejny raz napiszę że opakowanie było integralną częścią produktu więc przysługuje prawo do pomniejszenia zwrotu i kolejny raz ci napiszę że jesteśmy w ue i prawo ue obowiązuje ponad prawem polskim oraz że w przypadku rozbieżności wyrokuje się według prawa ue. Po raz kolejny ci napiszę że możesz sprawdzić towar tylko w taki sposób w jaki jest eksponowany w sklepie jak chcesz sobie macać skarpety to idź do bacy na stragan pod Giewont i se macaj, tutaj masz produkt ekskluzywny a nie chińszczyznę z bazarku po 5zł za 5 par, do tego pewnie zaplombowany więc nie wiem jak można domniemać niekompletności. Jak kupię od ciebie roleksa na kilkadziesiąt tysięcy dolarów i zwrócę ci bez opakowania to oddasz mi całość kwoty? bo wszak pudełeczko nie stanowi przedmiotu transakcji według twojej pokrętnej logiki? Ot będę parę tysi do przodu.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

1) Nie handluje rolexami. W ogole niczym nie handluje. Pracuje sobie skromnie i nie jestem zachłanny, nie potrzeba mi góry kasy. W handlu juz pracowalem i dziekuje postoję.

2) Mądre firmy jak Rolex nie handlują w sieci przynajmniej w PL.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Ale handlują na terenie ue a tylko w polandi klient sobie leci w ciula, bo jakby odwalil taka szopkę z duża i markową firmą od towarów ekskluzywnych to by go prawnicy na widlach roznieśli

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:104371448 było--- cyt,,je z powrotem ale bez kartonika. na którym były wszystkie informacje odnośnie rozmiaru, składu materiałowego, produkcji firmy itd ,,

oznacz moderatorów
majster_man
#14 Krzewiciel#

wystaw na licytację od 1zł i zwróć klientowi taką kwotę jaką odzyskasz, na potwierdzenie w ewentualnej dyskusji wklej link do aukcji z adnotacją że towar po zwrocie posiada taką wartość rynkową. Ja tak robię i do tej pory nie było problemu.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@majster_man głupszej rady nie widzialem. Skarpety warte 100zł pójdą za 5zł i co? Kupujący ma otrzymać 5zł?

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Pojawia się pytanie skoro są "warte 100 zł" to dlaczego ktoś kupił je za te przysłowiowe 5 zł (czyli powiedzmy np. 20-30 zł) a nie za 100zł?

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@komis-bell jak zostaną wystawione na licytację to różnie sie moze sprawa potoczyć.

Rozeznaj temat aukcji towarów zabranych za niesplacane kredyty/leasingi.
Jesli dobrze sie rozeznasz to doznasz szoku. Tak jak ja.

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:104371448 Nie no jasne, to był tylko przykład.

Chciałbym tylko aby kupujący korzystali z  ustawy konsumenckiej z całym tzw. dobrodziejstwem inwentarza. Jeśli oczekują pełnego zwrotu np. za odesłanie sprzedającemu telefonu bez oryginalnego pudełka itp. (przecież kupują telefon a nie pudełko) to powinni również bez problemu płacić pełną kwotę za zakup tego samego telefonu z outletu.

Jak wszyscy wiemy rzeczywistość tak nie wygląda - towar po zwrocie nawet w naprawdę idealnym stanie nigdy nie będzie warty tyle samo co faktycznie 'nowy'.

oznacz moderatorów
rsikora0
#7 Wielbiciel#

dziękuję za odpowiedź i sugestie. Na pewno skorzystam az1rael i majster_man

Nie może być tak że klient może wszystko ... dopuszczasz sytuację że klient idzie do stacjonarnego rozrywa kartonik i bierze sobie ten kartonik do domu?? bo w tym momencie tak to wygląda. I co sprzedawca ma z takimi skarpetami zrobić... nawet nie wie jaki to rozmiar. Skąd klient będzie wiedział czy to oryginał skoro nawet nie ma kodu kreskowego. A towar jest markowy NIKE ... i często podróbki się zdarzają

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Możesz pomniejszyć o ile zmniejszyła się wartość towaru, ale jak kupujący uzna inaczej to masz narzędzia dyskusja itd. Jak to będzie tylko pokazanie kupującemu "środkowego palca", to może nie skończyć się tylko na pomniejszeniu zwrotu.😁

oznacz moderatorów