anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot towaru - brak PA zniszczone opakowanie

Jason_s_c
#8 Zapaleniec#

Witam,

Do tej pory nie miałem takiego przypadku, więc pytam sie Was. Może coś zasugerujecie.

Klientka zakupiła lampę/lupę stołową dla swojego starszego ojca. Dokonała zwrotu. Nie załączyła do zwrotu dowodu zakupu i karty gwarancyjnej. W czasie rozmowy telefonicznej klientka twierdziła, że nie było ani dowodu zakupu, ani karty gwarancyjnej. Co nie jest prawdą. Dodatkowo zostało zniszczone kartonowe opakowanie zewnetrzne, posklejane szarą i niebieską taśmą. Podobnie z foliami osłaniającymi elementy lampy. Do tego uszkodzona forma styropianowa chroniąca lampę. O tychże uszkodzeniach i brakach klientka nie poinformowała przed zgłoszeniem zwrotu.

Czy w takim przypadku muszę klientce zwrócić za zakup? Czy moge odmówić zwrotu, czy też mogę zwrócić jakiś % wartości lampy?

Teraz nie jestem w stanie sprzedać tej lampy w opakowaniu w takim stanie jakim otrzymałem od klientki.

 

Dziekuje za propozycje i wyjasnienia.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący nie musi przy zwrocie konsumenckim zwracać paragonu ani opakowania, więc zwrot musisz przyjąć i za te rzeczy nie możesz potrącić ale jak wartość towaru się zmniejszyła masz prawo potracić %, pamiętaj że kupujący ma komentarz , dyskusję itd. Wybór należy do Ciebie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#17 Koryfeusz#

@Jason_s_c Jeśli lampa sama w sobie nie straciła na wartości to nie masz prawa pomniejszać kwoty zwrotu. Klient kupuje lampę a nie opakowanie.

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#11 Animator#

 

niby nie traci wartości towar bez oryginalnego kompletna bzdura to czemu przy wystawianiu odzieży na allegro jest opcja towar w oryginalnym opakowaniu ? 

oznacz moderatorów

SanexHurtowBHP
#11 Animator#

towar przeceniasz i sprzedajesz dalej, allegro ma to gdzieś ze ktoś zniszczył ci opakowanie nie raz pisałem do nich w podobnych sprawach oczywiście stawali po stronie kupującego słowo przeciwko słowu .Szkoda nerwów klienta dodaj do czarnej listy .

oznacz moderatorów

komis-bell
#17 Koryfeusz#

@SanexHurtowBHP To nie jest 'widzimisię' allegro tylko stanowisko UOKIK oraz orzecznictwo sądów. Klient ma prawo zwrócić towar bez oryginalnego opakowania i jeśli towar sam w sobie nie jest uszkodzony i nie stracił na wartości to my jako sprzedający nie mamy prawa pomniejszać kwoty zwrotu.
Ja osobiście uważam to za lekką przesadę bo oczywistym jest to, że taki towar trzeba przecenić aby go potem sprzedać i nie jest on wart tyle samo. No ale takie jest prawo.

oznacz moderatorów