anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru nieprefabrykowanego

DavEngrave
#7 Wielbiciel#

Mam pytanie odnośnie zwrotu towaru. Kupujący zamówił towar wykonany na zamówienie wg jego specyfikacji. Dzisiaj zgłosił zwrot towaru i jako powod podał, że towar jest niezgodny z opisem. W ofercie mam ustawiony czas zwrotu do 14 dni jednak z zastrzeżeniem, że zgodnie z ustawą nie przyjmuję zwrotu towarów nieprefabrykowanych, wykonanych na zamówienie wgl specyfikacji klienta. Pytałem mailowo kupującego co jest nie tak z towarem jednak nie uzyskałem odpowiedzi. I teraz nie wiem co mam zrobić, przyjmować zwrot, czy wgl przyjmować tą przesyłkę zwrotną czy odmówić jej przyjęcia. Do zakupu była wystawiona faktura bez VAT na osobe fizyczną. Prosze o radę co mam zrobić w tej sytuacji. Gdyby kupujący zwracał towar bez podania przyczyny wydaje mi sie że nawet nie powinienem przyjmować paczki. Ale zwraca z powodu niezgodności towaru z opisem co jest dla mnie dziwne.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Client:79179573
#16 Inspirator#

@DavEngrave

Skoro klient jasno jako przyczynę zwrotu podał niezgodność z umową, to masz obowiązek przyjąć paczkę i rozpatrzyć reklamację. Sam zdecydujesz, czy reklamacja jest słuszna. Dla własnego dobra lepiej nie kombinować, bo kiedy klient skorzysta z Programu Ochrony Kupujących Twoje konto zostanie zablokowane i stracisz możliwość zarabiania na Allegro.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

DavEngrave
#7 Wielbiciel#

Tylko klient nie zgłosił reklamacji a zwrot. No ale załóżmy że przyjmę paczkę i nie uznam reklamacji. Co wtedy? Mam na wlasny koszt odesłać towar klientowi czy domagać się dopłaty?

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

1. Pisz i pytaj (telefonuj, byle szybko), żeby się dowiedzieć co jest niezgodne z opisem. Wysłałeś e-mail - nie masz odpowiedzi. Wyślij jeszcze jeden raz. Jeśli klient nie określił, co jest niezgodne z opisem (oczywiście dotyczy to tego typu towaru) - to ja nawet nie przyjmowałbym przesyłki zwrotnej - niech się sam z tym potem buja. powinien chociaż napisać, co jest nie tak z otrzymanym towarem.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@DavEngrave  Jesteście w klinczu, niestety. Pisz , pisz ( telefon poza grzecznością nic nie znaczy dowodowo). NIE MA prawa zwrotu bez podania przyczyny z racji towaru robionego na zamówienie dla niego. Czy używa słowa "zwrot"? MA PRAWO do reklamacji niezgodności z opisem. I Ty musisz ją rozpatrzyć ( pozytywnie czy negatywnie - zależy od Ciebie). ALE reklamacja musi zawierać szczegółowy opis niezgodności. Nie można napisać po prostu " nie zgadza się z opisem", trzeba podać co i jak - i tutaj Kupujący blokuje sam siebie. Powinien opisać, wysłać do Ciebie reklamację wraz z produktem na swój koszt. Jak uznasz - musisz ten koszt zwrócić. Jak rozumiem odpowiedziałeś zaraz po jego chęci reklamacji? Musisz to zrobić do 14 dni, bo inaczej będzie automatycznie uznana za zasadną. Na chwilę obecną "bombarduj" go co pewien czas emailem o opis reklamacji ( potwierdzaj chęć jej rozpatrzenia - pamiętaj rozpatrzenie nie równa się uznaniu 🙂  )

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

DavEngrave
#7 Wielbiciel#

Kupujący użył opcji ZWRÓĆ TOWAR w szczegółach zamówienia i tam wybrał powód TOWAR NIEZGODNY Z OPISEM. Jak dla mnie nie jest to reklamacja tylko zwykly zwrot i byc moze ma do tego prawo jesli faktycznie ma racje jednak na chwilę obecną nie wiem w czym tkwi ta niezgodność towaru bo kupujący nie odpisuje na maila. Paczka przyjdzie i jeśli ją przyjmę i stwierdzę że nie ma racji będę sie musiał domagać dopłaty za wysyłkę. Znając życie zarobie negatywa tylko dlatego że ktoś miał kaprys zwrotu a nie ma pojęcia i nie zna swoich praw oraz nie czyta dokładnie szczegółów zwrotu. Mam wrażenie że niektórzy ludzie powinni mieć zakaz robienia zakupów online. Zawsze sprzedający dostanie po du**

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@DavEngrave  ps Niestety : "witaj w świecie allegro gdzie tylko kupujacy ma poparcie serwisu"

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DavEngrave Moim zdaniem jeśli klient skorzystał z formularza zwrotu na Allegro, to jest odstąpienie od umowy, a w przypadku towarów spersonalizowanych odstąpienie nie przysługuje. Formularz zwrotu jest odstąpieniem od umowy - świadczy o tym choćby jego dostępność, czyli 14 dni od odebrania towaru. Gdyby to był formularz reklamacyjny, musiałby być aktywny 2 lata. Podanie powodu zwrotu lub brak powodu nie mają znaczenia.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

DavEngrave nie musisz przyjąć zwrotu ani uznać reklamacji , ale musisz wziąć po uwagę to ,że klient może  wystawić negatywną ocenę , zainicjować dyskusję i zakończyć ją jako nierozwiązaną , a ma to dalej wplyw na pozycjonowanie i atrakcycjność Twoich ofert . Ja dla świętego spokoju bym przyjął , a decyzję pozostawiam Tobie sealed

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria  bo nie sprzedajesz rzeczy robionych na zamówienie...  Przyjmie i co.... moze czekać lata aż ktoś zamówi identyczny ( jeśli w ogóle )

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

pinsplash przedstawilem moje zdanie i co bym zrobil w takiej sytuacji  , a decyzję pozostawiłem DavEngrave

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

@mdrogeria, @DavEngrave - niestety też bym przyjął z zaciśniętymi zębami.... Welcome to reality....

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mdrogeria w sytuacji o jakiej piszesz, normalny serwis, a nie Allegro, gdyby kupujący się tak zachował, że dałby nega i zakończył nierozwiązaną dyskusję tylko dlatego, że sprzedawca postąpił zgodnie z prawem, zablokowałby takiego kupującego dożywotnio, a sprzedawcy usunął nega i dyskusję. No, ale to by było w normalnym serwisie. W Allegro niestety panują zasady o 180 stopni odwrotne 😕 Tu sprzedawca ma skomleć przed klientem, jeszcze przeprosić, a później i tak pokornie, biczując się do nieprzytomności, czekać na negatywa. Bo przecież klient ma prawo do subiektywnej oceny. K...a parodia normalnie.

oznacz moderatorów