Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient prawie 2 miesiące temu zakupił u mnie dwa produkty. Dzisiaj nagle rozpoczął dyskusje, że towar jest niezgodny z opisem. Informacja od klienta jest bardzo lakoniczna. Można wywnioskować że dostał dwa różne produkty. Czy w tej sytuacji powinnam przyjąć zwrot? Jaką mam pewność, że to jest mój towar? Przed wysyłką zawsze sprawdzam co pakuję wiec raczej nie może być mowy o pomyłce.
@vaia, z Twojego opisu wynika, że klient składa reklamację, bo na odstąpienie od umowy czas już minął. W tej sytuacji musi odesłać do Ciebie zakupiony produkt, a Ty po oględzinach podejmujesz decyzję, czy faktycznie doszło do pomyłki z Twojej strony i starasz się wyprostować sytuację (wymieniasz produkt lub zwracasz pieniądze). Druga opcja jest taka, że stwierdzasz iż to nie jest sprzedany przez Ciebie przedmiot, klient coś kombinuje i odrzucasz reklamację.
Masz takie dwa rozwiązania, ale oczywiście decyzję podejmjesz po otrzymaniu produktu, a nie zaocznie tylko i wyłacznie na podstawie słów klienta.
@vaia Nie zapomnij wcześniej poinformować klienta o jego prawach i obowiązkach, gromadź całą dokumentację i dotrzymuj terminów odpowiedzi. Jeśli klient się uprze i założy dyskusję, oznaczy jako nierozwiązaną to allegro zacznie Cię straszyć zawieszeniem konta i pozostanie tylko droga sądowa.
@vaia To nie będzie zwrot bez podania przyczyny, tylko zwrot w ramach reklamacji, a reklamację trzeba rozpatrzyć. Kupujący może reklamować towar z rękojmi przez 2 lata. Można ją rozpatrzyć na podstawie przesłanych przez kupującego zdjęć, można też po otrzymaniu reklamowanego towaru. Na rozpatrzenie reklamacji masz 14 dni od daty jej zgłoszenia na piśmie, także w Dyskusji. Po tym czasie, jeśli jej nie odrzucisz, będzie uznana z mocy przepisów i trzeb będzie spełnić żądania kupującego. Po odrzuceniu reklamacji klient może się z tym nie zgodzić i może w Dyskusji prosić o wsparcie Allegro. Może też wnioskować o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może, w zależności od przebiegu Dyskusji, żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też dojść do blokady konta, jeśli racja jest po stronie kupującego.
Wszystkowiedzący xyz96 wyjaśnił co co Ci grozi. ☹️
@vaia Poproś o odesłanie towaru, reklamację musisz rozpatrzyć, masz na to 14 dni od chwili zgłoszenia, jeżeli uważasz że to nie jest twój towar to ją odrzuć, klient oczywiście ma prawo się z twoją decyzją nie zgodzić.