Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klient skorzystał z prawa do 14 dniowego zwrotu. Odesłany towar okazał się uszkodzony co znacząco pomniejszyło jego wartość. Towar nie nadaje się do odsprzedaży. Czy kwota zwrotu powinna być w 100% czy pomniejszona o wartość uszkodzeń.
@meblowy-pl Jak nie uległo uszkodzeniu w drodze do Ciebie to pomniejszasz
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy
@meblowy-pl Ty możesz pomniejszyć, także klient ma prawo dochodzić swoich praw, więc to może nie być koniec.
@meblowy-pl to jest właśnie cały urok sprzedaży na Allegro. Z jednej strony masz prawo obniżyć kwotę zwracaną klientowi (zakładając, że to klient uszkodził) a z drugiej klient ma prawo wystawić Ci negatywny komentarz. Sam musisz przekalkulować co się bardziej opłaca.
@meblowy-pl zdecyduj się, jeśli nie nadaje się do sprzedaży to jest bezwartościowy. Jeśli nadaje, to można pomniejszyć wartość ale to sprawa sporna ( o jaką wartość można pomniejszyć ) Na tak stawianą przez ciebie tezę, nie uzyskasz pozytywnego dla siebie werdyktu.
Masz jakiś dowód na to, że to nie ty uszkodziłeś?
Mogło ci to coś upaść na podłogę i się rozwalić po odbiorze zwrotu, czy nie?
@meblowy-pl Gdy będziesz obniżał kwotę zwrotu bierz pod uwagę, czy to na pewno kupujący uszkodził towar, bo być może uszkodzony już dostał, oraz to, że po zmniejszeniu kwoty zwrotu kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, co z kolei może być sporym problemem dla sprzedającego.
Ale w ogóle to jedna rzecz: wziąłem jakąś twoją aukcję i lecę do zakładki 'zwroty'. Coś mało informacji tam jest. Ile czasu ma konsument na odstąpienie od umowy? Kto ponosi koszty zwrotu? Jaki jest adres do zwrotów?
Chodzi o to, że jeśli nie poinformowałeś kupującego o jego prawach to przy odstąpieniu od umowy zwracasz totalnie wszystko co dostałeś plus koszty odesłania do ciebie tego towaru. I stan towaru nie ma znaczenia.
Być może jakoś inaczej przedstawiłeś te informacje kupującemu, nie wiem tego.
@exoryna Jak to ile ma czasu na odstąpienie od umowy? Przecież to proste: "
Ale to kurier uszkodził czy klient?