Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Uruchomiłem niedawno allegro smart i zaczęła się właśnie seria zwrotów.
Na tablicy mam pierwszy taki zwrot - niestety uszkodzony przez kupującego.
Kupujący zamówił elektrodę zapłonową do nagrzewnicy. Jako zwrot podał powód - nie pasuje.
Niestety po rozpakowaniu paczki okazało się, że kupujący próbował sobie dopasować elektrodę wyginając ją w różne kierunki kombinerkami. Trwale ją uszkodzając.
Odmówiłem zwrotu pieniędzy.
I co dalej? Podałem w opisie powód ale nie widzę możliwości załączenia zdjęć. Czekam teraz na odpowiedź kupującego? Czy Allegro?
Jak to dalej przebiega w systemie allegro?
@mako_poznan Nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu - po odstąpieniu od umowy kupujący traci prawo własności i wraca ono do Ciebie - mówi o tym ustawa o prawach konsumenta.
Możesz (a nawet musisz) zwrócić kupującemu dokładnie tyle ile towar warty jest w stanie takim w jakim go odesłał.
Jeśli jest nic nie warty to zwracasz symboliczne 1 zł.
To był odstąpienie od umowy, nie reklamacja. Zwracasz pieniądze obniżając wartość. Jeżeli uważasz że elektroda się już do niczego nie nadaje to zwracasz 1gr i piszesz klientowi dlaczego obniżyłeś kwotę zwrotu.
Źle zrobiłeś. Według Allegro i UOKiKu nie masz prawa odmówić zwrotu. Na Allegro nie jeden miał z tego tytułu problem i projecta na karku. Powinieneś skorzystać z prawa do obniżki kwoty zwrotu o wartość uszkodzenia. Najmniej wypłacasz 1zł uzasadniając przy tym obniżkę. Za odmowę Ci się dostanie.
Klient zakupił dwie rzeczy (druga aby dobić do 45zł). Druga jest ok i za nią oddałem pełną kwotę.
Ja nie odmówiłem przyjęcia zwrotu tylko zwrotu wpłaty ponieważ produkt jest trwale uszkodzony. I pytam się jak mam dalej postępować?
Jak oddam ten 1gr lub 1zł to co dalej? Czy klient może to negować? Chodzi mi o to jak to dalej mieli system allegro.
@mako_poznan Tak, klient ma prawo się z tym nie zgadzać i najpewniej tak będzie ale jest to Twoja decyzja bo towar w tym momencie stanowi Twoją własność.
Jedyne co to odpowiednio uargumentuj swoją decyzję o obniżeniu kwoty zwrotu za ten towar, załącz zdjęcia itp.
Możliwe, że kupujący dostanie zwrot z AP (jeśli będzie dyskusja).
Jeśli nie dostanie to może ewentualnie iść z tym do sądu ale szanse na to są w zasadzie zerowe.
To też było częścią mojego pytania - a mianowicie że nie ma możliwości dodawania zdjęć w "uzasadnieniu decyzji".
@mako_poznan W takim razie dodaj jedynie pisemne uzasadnienie i w razie gdyby kupujący otworzył dyskusję to tam załączysz zdjęcia.
Ok zrobiłem jak radzicie - zobaczymy co dalej. Dziękować!