anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru w ciągu 14 dni

Nevon_eu
#1 Nowicjusz
  • Witam

 

Mam pytanie jak poprawnie interpretować zapis o tym, że konsument ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni.

 

Klient dokonał zakupu, a po kilku dniach od doręczenia zrobił automatyczny zwrot ponieważ ,,zakup byl przez pomyłkę". Zastanawiam się co w przypadku gdy produkt jest opakowany i nosi ślady użytkowania - jest to smartwatch. 

Czy każdorazowo trzeba taki wniosek rozpatrywać pozytywnie i zwrócić 100 % środków?

Dodatkowo opakowanie jest delikatnie rozdarte więc nie mogę tego sprzedac jako produkt nowy.

 

Proszę o informację jak zgodnie z prawem rozwiązać problem?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Nevon_eu jeśli uważasz , że w wyniku nieuprawnionego działania klienta przedmiot utracił na wartości Masz prawo obniżyć kwotę zwrotu środków stosownie argumentując to w decyzji zwrotowej .

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Nevon_eu  konsument ma prawo do zwrotu, a Ty masz prawo do pomniejszenia kwoty zwrotu i nie musisz za każdym razem zwracać 100%, ale zwrot musisz przyjąć

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Nevon_eu na twoje pytanie odpowiada art 34 p 4 ustawy konsumenckiej

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael  aż chciało by się przytoczyć cytat @mdrogeria , "@Nevon_eu   przecież jesteś przedsiębiorcą"😉

oznacz moderatorów