Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
miesiąc temu klient kupił od nas żelazko parowe został zgłoszony zwrot na allegro .
Zanim wyślemy produkt każdy jest sprawdzany czy nie jest uszkodzony . Został produkt nowy w idealnym stanie wysłany..
Żelazko niestety klientowi mogę się domyślać że upadło i jest pęknięte na około 4cm na dolnym roku i z przodu porysowane i był produkt używany jak mam postąpić ? czy zgłosić na allegro o zaistniałej sytuacji ? bo na pewno klient wystawi mi negatywa jak nie uznam zwrotu używanego przez niego produktu koszt produktu 250zł
Proszę o pomoc bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji
Zgłasza zwrot czy skalda reklamację. Zwrot musisz przyjąć i zwracasz tyle ile jest wart przedmiot w chwili zwrotu a jak skalda reklamację to musisz ją rozpatrzyć i najlepiej niech odeśle przedmiot do sprawdzenia.
Ale nie mogę chyba zrobić zwrotu sprzętu używanego . Który był wysłany w stanie idealnym
To tak jakbym poużywała kupioną bluzę i oczekiwała zwrotu.
Nie może? a dlaczego? Jak wyrażasz na to zgodę albo w ofercie jest np: 30dni na zwrot to dlaczego nie może? A jak skalda reklamację to masz obowiązek jej rozpatrzenia i masz na to 14dni i możesz uznać albo odrzucić, możesz rozpatrzyć na odległość albo kazać mu odesłać.
Zobacz co ci napisał w formularzu allegro zwrot z reklamacją są polączone w tym formularzu więc niewykluczone że zglasza zwrot powód zwrotu reklamacja. Po miesiącu to on se może zgłaszać zwroty do pana boga. Na zgloszenie zwrotu ma 14dni od dnia kolejnego po dostarczeniu paczki i ten termin sprawdź na trackingu wysylki do niego i policz czy z terminie zgłosił zwrot jak nie to odrzucasz zwrot bo po terminie jak zglosił w terminie to stosujesz art 34 ustawy o prawach konsumenta i obnizasz kwotę zwrotu do min 1grosza ale coś odać musisz. Posiłkuj się wyceną z wystawionek na necie uszkodzonej używki jak znajdziesz albo daj do serwisu by ci dali papier ile za naprawę wyjdzie bys miał podkładkę. Odnośnie reklamacji uszkodzenia mechaniczne produktu wynikające z nieprawidlowego użytkowania tj upuszczenie rzucanie produktem nie podlegają rękojmi reklamacja odrzucona. A negatywa i tak wyłapiesz bo tak rozpasało kupujacych allegro że za działanie zgodne z prawem mogą ci dokopać w świętym oburzeniu negatywem za swoje niemoctwo i nieuwagę bo wszak im się wszystko należy.
Nieprawda? Na zgloszenie zwrotu ma 14dni od dnia kolejnego po dostarczeniu paczki . może być i 30dni, wszystko zależy od oferty.
no tak tylko teraz moge podpiąć sie że produkt i tak był używany bo ma wode śodku jak mi wyskoczy ze uszkodzony w transporcie .
@Sklep-SJZ Każdy zwrot masz przyjąć jako firma jeśli zgłoszono go w terminie ustawowym 14dni od dnia kolejnego po odebraniu, chyba że okresliłeś inny dluższy termin na zwrot lub nie podałeś takiego terminu wtedy może ci zwrot zglosić do 2 lat. Wedlug ustawy kupujący ma standardowo 14dni na zgloszenie zwrotu i 14 na odesłanie. Zgłoszenie zwrotu po terminie nie ma mocy prawnej i nie musisz go przyjąć, zgłoszenie w terminie musisz przyjąć i oddać kasę w kwocie min 1grosz podparte argumentami np kalkulacja naprawy z serwisu czyli jeśli zwrot jest cały oddajesz kasę w terminie do 14dni od daty zgłoszenia lub w momencie odzyskania zwrotu lub 14dni od zgloszenia gdzie dostałeś od kupującego dowód nadania zwrotu tam skąd kasa wyszła (brak zgody na odsylanie kasy na inny nt konta chyba że przekazem pocztowym placone to musi ci podac nr konta przez allegro). Jeśli zwrot zgłoszony w terminie ale odsyła po 14dniach na odesłanie naliczasz koszty bezumownego korzystania z twojej własności oczywiście rozsądne koszty. Jak składa reklamację masz 14dni od 1 zgłoszenia np przez wiadomość allegro na odpowiedź reklamacyjną czyli uznajesz lub odrzucasz z podaniem przyczyny. Jak uznasz pokrywasz koszty wysyłki do ciebie wybierasz 1 z 3 rozwiązań naprawa, wymiana lub zwrot kasy i podkrywasz koszt odesłania, pamiętaj zawsze o sposobie rozpatrzenia uznanej reklamacji decyduje sprzedawca kupujący może chcieć ale ty nie musisz się godzić na to co on chce. Jak odrzucisz reklamację z podaniem powodu na piśmie np przez panel allegro wyślij pismo w zalączniku to pokrywasz koszty nadania reklamacji zawsze od 1 stycznia zmieniło się prawo albo wysyłasz kupującemu po reklamację swojego przewoźnika np możesz oplaconą etykietę wyslać albo oddajesz koszt wysylki na podstawie dowodu wykupienia usługi np faktury paragonu potwierdzenia przelewu za wysylkę (uwaga jeśli kupujący sam placi za odeslanie to ma wybrać ekonomicznie zasadną formę odesłania we wlasnym zakresie czyli nie może żądać zwrotu wysyłki europaletą czegoś co można wyslać paczkomatem czy góra kurierem plus nie odbierasz wysyłek czegokolwiek do ciebie za pobraniem czy to zwrotu czy reklamacji). I dobra rada zaopatrz sie w kamerę i nagrywaj pakowanie paczek i stan towaru w celach dowodowych. Sugerowany termin przechowywania nagrań minimum 1 miesiąc najlepiej 3 miesiące masz dowody potem na walki kupujących a na paragonie masz datę i godzinę wystawienia więc przewijasz nagranie do odpowiedniej chwili i nie chwal sie tym aż postanowisz zdzielić dowodem kupującego przez głowę że kłamie lub masz dowód na policję.
👍
niestety w terminie sie zmieścił bo wyszło 13 dni i co wtedy
Mała uwaga. Kupujący ma 14 dni na odstąpienie od umowy wynikające z ustawy. Do tego sprzedający może dodać dodatkowe dni, ale tu już na własnych warunkach (jest to dobra wola sprzedawcy).
Wszyscy to już tu napisali, bez uwagi!🤗
a jeszcze jedna kwestia czy kupujący ma jakiś okreslony czas w jakim przesyłka ma zostać dostarczona? produkt został zgłoszony 25,10 a dostarczony dopiero 15.11 ?
@Sklep-SJZ liczysz tak 14dni na odstąpienie od dnia kolejnego od dni doręczenia następnie liczysz 14dni od zgloszenia zwrotu na odesłanie czyli max 28dni łącznie na powrot paczki z zwrotem. Przykład kupuĵący odbiera paczkę 31 dnia miesiąca więc na zgloszenie zwrotu ma czas do 14 wlącznie ale zglasza zwrot powiedzmy 4 dnia kolejnego miesiąca więc liczysz 14dni na odesłanie czyli do 28 masz odzyskać paczkę lub dostać nr listu przewozowego od kupującego. Skoro zglosil w terminie to zwrot masz przyjąć zobacz kiedy nadał zwrot jak po 8.11 to doliczasz mu bezumowne korzystanie z produktu za dni 9-15
Kolejny niepotrzebnie "rozdymany" wątek. Dopiero co w jednym odpisywałem.
Sklep-SJZ - tyle wpisów i nadal nie napisałaś z jakiego powodu kupujący zrobił zwrot - odstąpienie od umowy, czy reklamacja?
To podstawa, wszyscy się tutaj "produkują", chcąc udzielić Ci pomocy, ale Ty nawet nie chcesz podać podstawowych rzeczy. Czy to takie trudne?
Dlaczego wszyscy maja się domyślać i przedstawiać różne scenariusze działań?
Sklep-SJZ - po oprostu napisz, z jakiego powodu klient dokonuje zwrotu - ułatwisz wszystkim życie.