Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dobry wieczór. Sprzedaję tkaniny. Nigdy nie robię problemów ze zwrotem. Spotkała mnie jednak nieprzyjemna sytuacja i proszę Państwa o radę. Kupujący zgłosił zwrot towaru nr 7P27/2021 i odesłał zakupione tkaniny. Przed zwrotem wpłaty sprawdzam paczki. Okazało się, że jedna z tkanin została wykorzystana, są powycinane półkola i jest skrócona. Jest dla mnie oczywiste, że działanie było celowe. Teraz kiedy odmówię zwrotu pieniędzy za tą tkaninę zapewne zostanie mi wystawiony negatywny komentarz. Czy allegro w jakiś sposób chroni w takich sytuacjach sprzedawcę ? Czy mogą Państwo sprawdzić czy to nie jest stała praktyka tej pani ? Co w przypadku kiedy otrzymam negatyw ? Dodam, że nie udało mi się skontaktować z panią, odrzuca ode mnie połaczenia,... Bardzo proszę o pomoc.
Wysłałam takiego maila do Allegro jednak nie otrzymałem jak narazie odpowiedzi. Czy ktoś z obecnych tutaj może mi coś podpowiedzieć ?
Masz prawo obniżyć zwrot o tyle ile pomniejszyła się wartość towaru, zapewne negatywa nie unikniesz, może pani czeka na zwrot i wystawi komentarz. Było tu sporo tematów o takich praktykach. Musisz sam zdecydować.😁
@tkaninowa_milosc Nie możesz odmówić zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Jeżeli towar został użyty, przerobiony, zgodnie z przepisami możesz odpowiednio pomniejszyć zwracaną kwotę. Kwota zmniejszenia musi być poparta odpowiednimi wyliczenia i musi być proporcjonalna do rzeczywistej utraty wartości przedmiotu. Jeżeli tylko jedna z tkanin została użyta, pomniejszasz zwracaną cenę tylko za tą wykorzystaną część towaru.
trafiłeś na bezczelnego Kupującego
liczącego, że po zniszczeniu towaru
otrzyma pełną kwotę zapłaconą za towar
Oblicz ile np: m2 lub % tkaniny jest niezniszczone i za to oddaj pieniądze oczywiście np: mailowo
uzasadnij Kupującemu twoją kwotę zwrotu
powołaj się na przepis podany przez @xyz96
możesz zawsze dodać, że próbowałeś polubownego kontaktu (podaj daty i godziny)
telefonicznego w celu wspólnego oszacowania kwoty zwrotu - jednak Kupujący nie chciał w tym uczestniczyć
Sprawa jest prosta.
- Albo masz jakieś zasady i nie włazisz kupującemu zbyt głęboko w 4-ry litery
- Albo "wymiękasz" i utwierdzasz kupującego w słuszności jego działań, co będzie czynił nadal przy kolejnych zakupach
Wybór należy d Ciebie.
vzy zwrócony kawałek tkaniny nadaje się jeszcze do dalszej sprzedaż ? Bo moim zdaniem to jest bezczelność zwracać towar, który się w jakiś sposób uzyło. Czy kupując 1 kilogram orzechów mam odesłać sprzedawcy 950 gram, bo mi nie smakują ? Lub 2/3 wosku do konserwacji lakieru, bo 1/3 mi wystarczyła do nawoskowania karoserii ? Moim zdaniem nie, no ale nie jestem prawnikiem. jestem konsumentem i nigdy bym sie do czegos takiego nie posunął.