anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot za zaginięcie paczki przed odpowiedzią z reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
sklepiksenpaia
#10 Popularyzator#

Dzień dobry,

pierwszy raz mam taką sytuację dlatego proszę o informacje, jeżeli ktoś miał podobną sytuację. Klientka kupiła przedmiot, który został wysłany kurierem. Status przesyłki - odebrane. Klientka twierdzi, że nie odebrała paczki. Złożyłam reklamację u kuriera 2 tygodnie temu, ale nie mam jeszcze odpowiedzi. Klientka nie chce czekać i otworzyła dyskusję oskarżając mnie o oszustwo. Do dyskusji włączył się pracownik allegro, który napisał:

"Przypominam, że to sprzedający sklepiksenpaia jest odpowiedzialny za przesyłkę do momentu jej dostarczenia do kupującego i w przypadku, kiedy przesyłka zaginęła w transporcie, to sprzedający powinien złożyć reklamację do przewoźnika, a kupującemu niezwłocznie zwrócić pieniądze lub wysłać nowe zamówienie. Proszę sprzedającego o przesłanie potwierdzenia nadania nowej przesyłki lub załączenie w dyskusji potwierdzenia zwrotu pieniędzy dla kupującego."

Tylko w tym przypadku przesyłka ma status - dostarczone. Dlaczego muszę oddać pieniądze przed rozstrzygnięciem reklamacji? Czy za każdym razem jak klient napisze, że nie dostał paczki a status - dostarczona to trzeba oddać pieniądze? 

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
xyz96
#21 Demiurg#

@sklepiksenpaia Pracownik Allegro napisał prawidłowo. Status przesyłki nie jest wystarczającym dowodem, przewoźnik mógł sobie wpisać status, ale nie wydać towaru. W takiej sytuacji należałoby pokazać dokument odbioru z podpisem klienta.

Klient nie ma obowiązku czekać na rozpatrzenie reklamacji u przewoźnika, należy mu się niezwłoczny zwrot wpłaty lub ponowna wysyłka, jeśli nie ma dowodu wydania rzeczy i jeśli czas dostawy został przekroczony.

Jeżeli już jest otwarta Dyskusja, kupujący prawdopodobnie złoży wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących, a wtedy w zależności od przebiegu Dyskusji, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu środków, może też nałożyć ograniczenia na konto.

Jeśli kurier nie udowodni wydania towaru, przewoźnik wypłaci Ci odszkodowanie.

oznacz moderatorów
sklepiksenpaia
#10 Popularyzator#

Oddałam już pieniądze za aukcję i czekam na odpowiedź z reklamacji. Dowiedziałam się też od mojego kuriera, że oni nie potrzebują ani podpisu, ani kodu od adresata po prostu przekazują przesyłkę i tyle. Zobaczymy co odpiszą.

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@sklepiksenpaia Oni tak mogą sobie twierdzić, że nie potrzebują, ale gdyby doszło do rozprawy sądowej, już musieliby udowodnić wydanie towaru klientowi. Gdyby było inaczej, mogliby sobie przywłaszczać cudze paczki w majestacie prawa.

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@sklepiksenpaia  allegro ma rację. Cóż takie przepisy mamy. Musisz udowodnić że kupujący wszedł w posiadanie przedmiot. Sam status na stronie nie wystarczy.

oznacz moderatorów