anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot - zakup od osoby prywatnej

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Sprzedałem z prywatnego konta moją prywatną rzecz

Klientka zakupiła, odebrała i zgłosiła zwrot

Powód zwrotu to: zakup przez pomyłkę

 

Poinformowałem, że nie przyjmę zwrotu. Klientka na to, że paczkę już wrzuciła do paczkomatu ( tak, to prawda )

Z tego co się orientuje to jeśli nie odbiorę to paczka trafi do czegoś tam paczek niedoręczalnych

 

Jak rozwiązać ten problem ? Dodam, że nie mam zamiaru dokładać do tej transakcji nawet złotówki gdyż sprzedawany towar został sprzedany ze stratą

 

oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60

komis-bell
#21 Demiurg#

@az1rael To nie jest tak, że przepisy zabraniają przyjmowania zwrotów przez osoby prywatne.
Przepisy po prostu nie nakładają takiego takiego obowiązku. 
Także w kwestii regulaminu SMART i przyjmowania zwrotów przez osoby prywatne nie ma żadnej sprzeczności z przepisami prawa. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

To skoro nie masz obowiazku przyjac zwrotu ze smarta to go nie przyjmujesz jako osoba prywatna

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

😡. Wiesz nie musiał akceptować Smarta, ja go nie zmuszałem i nikt z Allegro >sam podjął taką decyzję.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

czyli strzelilem sobie w stope udostepniając oferte w SMARCie 🙂

Dziekuje za odpowiedzi. Poczekam jeszcze, może moderatorki cos napiszą ciekawego

 

Jesli przyjme zwrot to oczywiscie nie zwracam kosztów wysylki, prawda ? 🙂

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że koszt zwrotu zawsze jest po stronie kupującego. Ten Smart to taki warunek.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:80340374 moderatorki nic ciekawego Ci nie napiszą , oferta miała znaczek ,,smart ,, czyli musiałeś dobrowolnie ! udostępnić możliwość zwrotu , klientka skorzystała z tej możliwości . Jako osoba prywatna nie masz obowiązku pokrywania kosztów przesyłki , zwracasz tylko za towar .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria przeczytaj regulamin smart z moich postow pisze wołem kiedy nie może zwrócić darmowym zwrotem smart p 1 sprzedajacy prywatny 2 rzecz pisze regulamin zwrotów określa sprzedający zgodnie z obowiązującym prawem a to mowi prywatny nie musi się zgadzać na zwrot 3 zakup od osoby prywatnej nie obowiązuje ustawa konsumencka kupującemu nie przysługuje zwrot 14dniowy bez podania przyczyny 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael jeśli oferta była ,,smart ,, to musiała być zakładka ,,zwroty ,, a jeśli była to zwrot musi przyjąć .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie musi pisze zakup od osby prywatnej nie mozesz zwrocic. Przeczytaj dalej uokik stwierdził że prywatna osoba musi określić szczegółowo zasady zwrotu jeśli się na niego godzi a pusta zakładka = równa się brak zwrotu

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mdrogeria Na allegro lokalnie nie.
Zrzut ekranu 2023-05-11 095835.jpg
Na zwykłym allegro faktycznie chyba już nie ma opcji i trzeba udostępnić minimum 1 dzień na odstąpienie od umowy. Ciężko znaleźć coś 'prywatnego' na zwykłym allegro ze smartem ale te ogłoszenia które znalazłem zawsze mają podaną możliwość odstąpienia od umowy.

@Client:80340374 Wystawiałeś na lokalnie czy na zwykłym allegro?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@komis-bell musiało być na allegro cyt,,

Klientka zakupiła, odebrała i zgłosiła zwrot

Powód zwrotu to: zakup przez pomyłkę ,,

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mdrogeria ano faktycznie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 czytanie regulaminu ze zrozumieniem chyba leży i kwiczy 

Bo w zwrotach smart w odnośniku dowiedz się więcej czego nie można zwrócić na 1 miejscu napisane sprzedawca prywatny nie musi przyjmować zwrotu 

Screenshot_20230511_031140_Chrome.jpg

Screenshot_20230511_031229_Chrome.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Albo ja czegos nie rozumiem albo udostepnianie smarta nie wymusza zwrotu na osobie prywatnej. Do tego uokik stwierdza cyt

 

Sprzedający ma prawo odmówić zwrotu, jeżeli jest osobą prywatną i nie prowadzi firmy. Takie informacje znajdziemy na stronie oferty, w zakładce „o sprzedającym”. Osoba prywatna oczywiście może zgodzić się na dokonanie zwrotu od kupującego. Powinna wtedy jasno określić warunki tego procesu: zaznaczyć, w jakich okolicznościach zwrot jest możliwy, czas przeznaczony na zwrot, sposób odesłania zamówienia oraz to, kto w tym przypadku pokrywa koszt przesyłki. Te informacje powinny znaleźć się w zakładce „zwroty”.

 

Pytanie czy sprzedawca umieścił takie informacje w zakładce zwroty?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Dodatkowo czy ktoś zezrozumieniem regulamin przeczytał? 

i. określenie i realizacja przez Sprzedającego polityki zwrotów Towarów poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza dostępnego na stronach Allegro: https://na.allegro.pl/warunki-zwrotow i przypisanie ich do swoich Ofert - w takim wypadku Spółka udostępni Kupującemu odpowiedni formularz pozwalający zwrócić Towar w ramach Usługi Allegro Smart!. Polityka zwrotów Towarów, o której mowa w zdaniu poprzednim, powinna być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Jednocześnie zwrot środków pieniężnych Kupującemu powinien odbywać za pośrednictwem Operatora Płatności.

 

Jak zakładka zwrot jest pusta lub pisze wołem brak możliwości zwrotu od osoby prywatnej to mieści się to w obowiązujących przepisach prawa zgodnie z regulaminem a dodatkowo inny punkt regulaminu mówi 

  1. d. Nabywcy nie przysługuje prawo skorzystania z bezpłatnego zwrotu Towaru w przypadku ustawowego wyłączenia prawa odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 rJa się pytam od kiedy zakup między osobami prywatnymi podlega ustawie o ochronie praw konsumenta? Nawet uokik mi odpisywał jak pisałem do nich zapytania o określone sytuacje że w takim przypadku nie chroni konsumenta ustawa a działa kodeks cywilny ergo udastępnianie smarta przez osobę prywatną nie wymusza zwrotów o ile 1 osoba ta nie zgodzi się na zwrot 2 nie określi szczegółowo warunków zwrotu w zakładce zwroty oferty a tam pisze zakup od osoby prywatne nie można zwrócić

@Client:80340374 @komis-bell @LEW433 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:80340374  ja w tej sytuacji zgadzam sie z @az1rael . Smart to usługa DARMOWEGO ZWROTU jednakże nie daje ona większych praw niż ogólnie obowiązujące przepisy. Usługa smart moim zdaniem nie narzuca sprzedajacemu obowiązku przyjmowania ODSTĄPIENIA OD UMOWY.

Sa to dwie zupełnie różne czynnosci. Odstąpienie od umowy to oswiadczenie która na podstawie Ustawy o prawach konsumenta daje prawo konsumentowi do ROZWIĄZANIA UMOWY ZAKUPU  zawartej na odległość. Natomiast ZWROT to jest czynność odesłania produktu ( może być z powodu odstąpienia, reklamacji, wymiany itp) i tutaj dziala SMART - dając kupującemu darmowa etykiete do wykonania tej czynności.

Sam zwrot NIE ROZWIĄZUJE UMOWY SPRZEDAŻY. W Twoim przypadku niezaleznie od tego czy odbierzesz przesyłke czy nie PRODUKT JEST NADAL WŁASNOŚCIĄ KUPUJĄCEGO ponieważ umowa nie zostaa skutecznie rozwiązana. Mozesz przesyłki nie odbierać - i wówczas kupujący będzie ja musiał odnaleźć, możesz też przesyłke odebrać i poprosić kupującego o przelew kwoty za ponowną wysyłke, po przelewie ją ponownie wysyłasz. Możesz też poprosić kupującego aby przysłał własnego kuriera po swoja własność. Tutaj metody mogą być różne.

Takie jest moje zdanie w tym temacie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@_Likos_ Z tego co pamiętam (były nawet wątki na forum) to udostępniając smarta jako osoba prywatna wymogiem było podanie minimum 1 dnia na odstąpienie od umowy i zwrot. 
Nie wiem czy to nadal funkcjonuje. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@komis-bell  przed chwilką rzuciłem okiem ne regulamin smarta i chyba nie ma tam takiego zapisu jest za to coś takiego:

Warunki szczegółowe kwalifikujące Sprzedającego do korzystania z Usługi:

a. W ZAKRESIE KONT ZWYKŁYCH - udostępnienie w ramach Oferty przez cały okres jej trwania, świadczonej w ramach Usługi co najmniej dwóch różnych metod dostawy z dwóch różnych grup dostawy Towarów świadczonych przez Dostawców, których lista znajduje się pod linkiem: https://na.allegro.pl/allegro-smart-zasady-rozliczen, których koszty dostawy pojedynczej przesyłki nie przekroczą kwoty wskazanej w tabeli znajdującej się pod tym linkiem lub udostępnianie numeru przewozowego przesyłki (w „Moim Allegro" bądź w ramach „API Allegro") dla przynajmniej 50% wszystkich Transakcji realizowanych w ramach Usługi. Numer przewozowy przesyłki powinien zostać udostępniony Kupującemu w czasie wysyłki deklarowanym przez Sprzedającego w ramach danej Oferty;

https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/12

Przynajmniej ja nie znalazłem słowa o obowiązku akceptowania odstąpienia od umowy.

Ale jak mówie tylko na szybko rzuciłem okiem

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@_Likos_ Musiało się coś zmienić w tej kwestii bo wszedłem w pierwsze lepsze ogłoszenie lokalnie ze SMARTem i faktycznie widnieje tam wyraźna informacja że nie ma zwrotów bez zgody sprzedającego. 
Nie wiem jak to wygląda jeśli prywatne ogłoszenie wystawi się na zwykłym Allegro. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:80340374 już wyjaśniam. Na koncie, z którego piszesz nie widzę żadnej sprzedaży, a w tej kwestii najważniejsze jest czy sprzedaż była na Allegro Lokalnie czy na Allegro. 
Jeśli na Lokalnie to ogłoszenia z oznaczeniem Smart! na Allegro Lokalnie sprzedają osoby prywatne, dlatego nie podlegają prawu odstąpienia od umowy i darmowym zwrotom w Smart!
Jeśli na Allegro to jeżeli prywatny Sprzedający decyduje się przyjmować zwroty i oferować dostawę w ramach Smart! to musi oferować darmowy zwrot w swoich ofertach. Jeśli Sprzedający uzupełni zakładkę Zwroty w ofercie, to jako termin na zwrot, powinien wskazać 14 dni, chyba że sprzedaje produkt, dla którego może ograniczyć możliwość zwrotu w zakładce (np. produkt personalizowany).
Jednym z warunków Smart! jest udostępnienie warunków zwrotów, ponieważ kupujący kupując w ramach Smart! ma prawo do bezpłatnego zwrotu. Decydując się na udostępnienie metod Smart! sprzedający zgadzają się z regulaminem oraz jego warunkami, które jasno mówią, że należy udostępnić warunki zwrotu.
Korzystanie z oznaczenia Smart! w ofertach jest dobrowolne, zatem jeżeli prywatny Sprzedający nie chce udostępniać Kupującemu możliwości zwrotu towaru, może tego nie robić, ale wtedy oferty nie mogą być oznaczone jako Smart!

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów