Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient zakupił u mnie produkt na FV - adres do wysyłki podał "dalej" do klienta końcowego tj. dropshoping.
w PKD ma tylko Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub internet + Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana
zgłosił zwrot towaru (produkt z kat. AGD - do dalszej odsprzedaży ), czy mam obowiązek go przyjąć ?
Nie masz obowiązku , tylko jak nie związany z działalnością.
Witam.
Jeśli faktura została wystawiona na podmiot, który dokonał od Ciebie zakupu produktu, w celu dalszej jego odsprzedaży to Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ NIE.
Natomiast jeśli faktura została wystawiona na "odbiorcę końcowego", tożsamego z tym z danych do wysyłki, który działalności nie prowadzi, to już tu bym nie był taki pewien. Ale to raczej nie Twój przypadek.
Pozdrawiam. Marek.
fv wystawiona na firmę, j.w. nie na odbiorcę końcowego. Gdyby była na odbiorcę końcowego - t.j osoba fizyczna - to zwrot dokonuje ta osoba - ma do tego prawo.
Prosta zasada. Klient twojego klienta, nie jest twoim klientem.
A co do zwrotu, to to czy go przyjmiesz i na jakich zasadach, jest wyłącznie twoją decyzją. Możesz np. pobrać odstępne czy wymagać aby towar był w nienaruszonym stanie. Abo zażyczyć sobie, aby przesyłkę zwrotną doręczył kurier na jednorożcu :).
Witam.
No właśnie nie jest to takie proste.
Wyobraź sobie WARSZTAT samochodowy który wymienia KOWALSKIEMU część kupioną u SPRZEDAWCY.
Jeśli KOWALSKI część kupi od SPRZEDAWCY poprosi o fakturę imienną i SAM ZAPŁACI, a następnie poda miejsce dostawy do WARSZTATU to masz bez dwóch zdań rację - zakupu dokonał konsument - przyjęcie zwrotu towaru i zwrot środków się należą.
Ale w sytuacji, gdy na Allegro towar zamawia WARSZTAT ze swojego konta Allegro, to płaci za niego WARSZTAT, (tak jest przy płatnościach Allegro), a dodatkowo towar jest wysyłany do WARSZTATU i tylko dokument sprzedaży jest na KOWALSKIEGO to już w mojej ocenie zwrot się nie należy, a na dokładkę cała "operacja" jest dość kontrowersyjna i może sugerować próbę obejścia przepisów podatkowych, choćby przez zmniejszenie obrotów WARSZTATU. W końcu WARSZTAT sprzedaży części, którą de facto kupił w celu zrealizowania oferowanej przez siebie usługi, nie wykaże w swoich przychodach (kosztach też nie ale to bez znaczenia) i będzie mieć je mniejsze od faktycznych. A od osiąganych przychodów zależą takie "drobiazgi" jak wysokość składek ZUS, Zwolnienie z VAT, możliwość opodatkowania Karta Podatkową, czy Ryczałtem o obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych nie wspominając. Już widzę, jak taki "cwaniak" w przypadku odmowy przyjęcia zwrotu bez podania przyczyny idzie do sądu "po sprawiedliwość".
Oczywiście w przypadku Allegro negatywa otrzymasz, ale to już inna para kaloszy.
Pozdrawiam. Marek.