Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie dotyczące zwrotu do którego jest prawo przez 14 dni od otrzymania produktu, kto pokrywa jego koszty? Sprzedający czy konsument? Jak również wygląda ta sprawa przy reklamacji?
@Client:43824268 Istotą jest to czy zakup należy do konsumenckich , jeśli odpowiedź brzmi TAK 1.to kosz zwrotu !~!! pokrywa nabywca , a przedsiębiorca pokrywa najniższy koszt nadania jaki był w ofercie , 2. w przypadku reklamacji UZNANEJ !! sprzedawca pokrywa wszystkie koszy poniesione przez konsumenta . W przypadku zakupu od sprzedawcy prywatnego pierwszy zapis nie obowiązuje , to samo dotyczy zakupu B2B ,ale co do reklamacji obowiązuje 1i2
Zwrot jest 14dni od daty otrzymania i 14dni na odesłanie a więc w sumie 28dni, koszt odesłania zależy od tego jak był zakup ze Smartem jest darmowy i paczkomat ale to wszystko masz opisane w zakładce zwroty danej oferty, koszt odesłania w ramach reklamacji także zależy od tego czy ty odsyłasz ale załóżmy że ty a więc odsyłasz na własny koszt a po rozpatrzeniu reklamacji zostaje Ci zwrócony przez sprzedającego.
@Client:43824268 koszt zwrotu w zakupie od firmy zawsze leży po stronie kupującego według ustawy i prawa polskiego. W przypadku zakupu od osoby prywatnej koszt zwrotu to koszt kupującego za zgoda na zwrot osoby sprzedającej. W przypadku reklamacji w zakupie od firmy koszt zwrotu zawsze leży po stronie firmy i wg ustawy firma odbiera od kupującego przedmiot reklamacji na swój koszt lub oddaje koszt odesłania po okazaniu potwierdzenia uiszczenia tegoż kosztu np przez okazanie rachunku. W przypadku zakupu od osoby prywatnej koszt odesłania reklamacji ponosi kupujący a jest mu on oddawany tylko w przypadku zaakceptowania reklamacji przez kupującego