anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot

Client:43824268
#7 Wielbiciel#

Mam pytanie dotyczące zwrotu do którego jest prawo przez 14 dni od otrzymania produktu, kto pokrywa jego koszty? Sprzedający czy konsument? Jak również wygląda ta sprawa przy reklamacji?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:43824268 Istotą jest to czy zakup należy do konsumenckich , jeśli odpowiedź brzmi TAK 1.to kosz zwrotu !~!! pokrywa nabywca , a przedsiębiorca pokrywa najniższy koszt nadania jaki był w ofercie , 2. w przypadku reklamacji UZNANEJ !!  sprzedawca pokrywa wszystkie koszy poniesione przez konsumenta . W przypadku zakupu od sprzedawcy prywatnego pierwszy zapis nie obowiązuje , to samo dotyczy zakupu B2B ,ale co do reklamacji obowiązuje 1i2 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot jest 14dni od daty otrzymania i 14dni na odesłanie a więc w sumie 28dni, koszt odesłania zależy od tego jak był zakup ze Smartem jest darmowy i paczkomat ale to wszystko masz opisane w zakładce zwroty danej oferty, koszt odesłania w ramach reklamacji także zależy od tego czy ty odsyłasz ale załóżmy że ty a więc odsyłasz na własny koszt a po rozpatrzeniu reklamacji zostaje Ci zwrócony przez sprzedającego.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:43824268 koszt zwrotu w zakupie od firmy zawsze leży po stronie kupującego według ustawy i prawa polskiego. W przypadku zakupu od osoby prywatnej koszt zwrotu to koszt kupującego za zgoda na zwrot osoby sprzedającej. W przypadku reklamacji w zakupie od firmy koszt zwrotu zawsze leży po stronie firmy i wg ustawy firma odbiera od kupującego przedmiot reklamacji na swój koszt lub oddaje koszt odesłania po okazaniu potwierdzenia uiszczenia tegoż kosztu np przez okazanie rachunku. W przypadku zakupu od osoby prywatnej koszt odesłania reklamacji ponosi kupujący a jest mu on oddawany tylko w przypadku zaakceptowania reklamacji przez kupującego 

oznacz moderatorów