Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam zapytanie odnośnie zwrotów towarów od kupujących.
Pierwszy przypdek: klientka do mnie pisze, że nie otrzymała paczki i chce zwrot pieniędzy, gdzie paczka w ogóle nie została odebrana z paczkomatu. Sądzę, że celowo została nie odebrana, gdyż zamówienie złożyła 17.07.2022 o godz. 19:23, ja paczkę wysłałam około godz. 12 następnego dnia i kurier wyjął ją z paczkomatu o godz. 13.13 więc wyszła zgodnie z czasem zadeklarowanym, a klientka miała pretensje, że w dniu 19.07 paczka do niej nie doszła i zapewne dlatego jej nie odebrała.
Drugi przypadek: klientka zamówiła kilka produktów (na kwotę 42,96zł) z czego wyjęła jedną z najtańszych rzeczy i całą resztę zgłosiła do zwrotu odsyłając mi paczkę.
Ja ponoszę koszty wysyłki jak i zwrotu paczek. Czy jest możliwość obciążyć kupujących za nie przemyślane zakupy podpierając się jakąś formą prawną w tym kierunku? Allegro umożliwia kupującym darmowe zwroty, ale koszty ponosimy my-sprzedawcy głównie nie z naszej winy... jest jakaś rada?
Tak poszukaj innego portalu sprzedaży, Allegro umożliwia kupującym darmowe zwroty, więc z tego korzystają. Za towar do chwili odbioru odpowiadasz ty więc jak zgłasza to musisz zając jakieś stanowisko!😁
1. nie musisz zwracać za wysyłkę bo to jest niewywiązanie się z obowiązku kupującego ( paczkomat wraca za darmo ) nawet nie musisz nic zwracać bo towar należy do kupującego, możesz poprosić o odbiór paczki lub wpłatę na ponowną wysyłkę, chyba że odstąpił zanim minął czas na odbiór paczki ( wtedy jest to ustawowe odstąpienie )
2. tu musisz oddać tylko za zwrócony towar ( koszt wysyłki + koszt zwrotu pokrywa kupujący o ile to nie smart )
@Alcia20Q
Pierwszy przypadek:
Art. 535 kc
1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Art. 471 kc
Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.
Drugi przypadek:
Jeżeli odebrała przesyłkę, to zrealizowała swój obowiązek. Następnie skorzystała z prawa do odstąpienia od Umowy (z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta). Mogła zrezygnować z jednej rzeczy, dwóch, prawie wszystkich a nawet z całości.
Takie przypadki musisz po prostu uwzględniać w kosztach działalności (w cenie towaru).