Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam
zaczynam sprzedaz na allegro i nurtuje mnie jedna kwestia dot. dostaw i zwrotow. rozliczajac dostawy za pomoca allegro standard serwis przesyła na koniec miesiąca fakture za wszystkie przesylki jakie wykonałem? jak działaja darmowe zwroty? ktos ponosi jakies koszty?(np. allegro jesli jest to inpost?
@Jabar65 jeżeli zwrot w ramach smart jest poprawnie wykonany to można powiedzieć, że te koszty bierze na siebie allegro.
Świetnie, a jak jest z cena dostaw w smarcie. Sa tabelki wskazujące koszty dostaw. Podczas zakupu (posiadania smart) klient nie ponosi oplaty poniewaz dostawa jest darmowa, natomiast sprzedajacy jest zobowiązany do uisczenia oplaty wg stawek allegro? czy jesli zarowno sprzedajacy jak i kupujacy posiadaja smart, to serwis "bierze to na siebie"?
@Jabar65 Opłaty za przesyłki w ramach Smart są pobierane w zależności od tego, jaka jest wartość zamówienia od kupującego. Jest pięć progów:
Tutaj znajdziesz wszystkie kwoty w tabelce: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-smart-zasady-rozliczen-0K6XkWDOeCP
Nie znalazłam nigdzie informacji a tak się zastanawiam jak to jest w przypadku dopłaty smart, którą ponoszę. Czy w przypadku zwrotu/odstąpienia od umowy ta dopłata jest zwracana? Bo skoro transakcja jest uznana za nieważną to wszystkie koszty powinny być zwrócone (czyli prowizja + dopłata do smarta) a szczerze powiem, że nie widziałam na rachunku takich pozycji.
i nie zobaczysz takiej pozycji, bo dopłaty do smarta w przypadku zwrotu/odstąpienia nie są zwracane.
No to pytanie: dlaczego? Bo skoro transakcji nie ma to za co jestem obciążona?
Może któryś z moderatorów się wypowie?
@Aleja-Gier @ bo to jest usługa, która wykonana nie podlega zwrotowi, i tak się ciesz bo w smarcie tracisz kilka złotych przy zwrocie - odstąpieniu, a jak klient nie kupuje w smarcie to oddajesz wszystko co wpłacił łącznie z dostawą🙂
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo
odstąpienia od umowy;
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
@Aleja-Gier oczywiście i większe zakupy, od wejścia smart wartość koszyka zmalała mi i to bardzo, kiedyś klient brał więcej bo płacił za paczkę a teraz biorą kilka razy w miesiącu po 40 zł 😞
Moje pytanie brzmi, ustalajac przesylke za 8,99 (inpost) posiadajac smart,przy zakupie produktu powyzej 40 zl, klient ani ja nie ponosza zadnych kosztów tak? I cena z 8,99 na 0,00 jest autoamtycznie zmieniana tak?
kupujący nie ponosi kosztów jeśli ma smarta. Ty niestety ponosisz, są specjalne tabelki, które pokazują ile trzeba dopłacić do wysyłki takiej paczki, jest to uzależnione od wartości zamówienia:
link do kwot dopłat: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/allegro-smart-zasady-rozliczen-0K6XkWDOeCP
@Jabar65 z wysyłkami już nie jest tak kolorowo 😁 są dopłaty do smart dla sprzedawców.
Dzięki za pomoc, wszystko jasne 🙂