anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
e-niteczka
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, po raz pierwszy dokonano u mnie zwrotu produktu. Czy kwotę trzeba zwrócić w dniu nadania paczki przez kupującego, czy mogę to zrobić po tym jak przyjdzie przesyłka, aby mieć pewność, że nic nie jest uszkodzone? I czy jeśli kupujący nie korzystał ze smarta i zapłacił dodatkowo 10,95 za wysyłkę, to czy muszę zwrócić kwotę wartość samego towaru, czy wysyłki też? (Np. Klient kupił towaru za 20 zł i wybrał wysyłkę za 10,95, to czy zwrócić mu 20 zł czy 10,95?

 

Z góry dziękuję za pomoc 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
Qwin_sklep
#12 Orędownik#
Sprzedawca musi niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia – zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Środki powinny zostać zwrócone w ten sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący, chyba że wyraził on zgodę na inną formę zwrotu wpłaconych środków (i nie łączy się to dla niego z dodatkową odpłatnością). Ważne! Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Podstawa prawna: art. 32 ustawy o prawach konsumenta
oznacz moderatorów
fox_paws
#13 Ambasador#

@e-niteczka Poczekaj na odesłanie towaru.

Masz zwrócić 20 zł + najniższy koszt wysyłki dostępny w ofercie czyli zazwyczaj 9,99 zł

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@e-niteczka Allegro powinno wprowadzić egzamin - test przed założeniem konta firmowego ze znajomości Ustawy Konsumenckiej, weź se dziś ją przeczytaj, przyda się, są tam tematy odstąpień i reklamacji !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów
fox_paws
#13 Ambasador#

@kostas11 Ale po co? Przecież te przepisy powinni znać wszyscy obywatele, nie tylko sprzedający. W końcu wszyscy jesteśmy konsumentami.

oznacz moderatorów