anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy jeśli zwracam przedmiot w ramach 14 dniowego zwrotu allegro smart to muszę dołączyć paragon?

damian_80
#8 Zapaleniec#

Czy jak zwracam przedmiot do paczkomatu w ramach 14 dniowego zwrotu allegro smart to koniecznie musze wrzucić paragon( dowód zakupu) ? Jak go nie mam to nie moge przesylki zwrocić? lub sprzedający ma wtedy podkladke zeby np.kasy nie zwrocic bo paragonu brak?

oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

xyz96
#21 Demiurg#

@Grocholica  Na przesłanie pisemnej rezygnacji do sprzedawcy masz 14 dni od daty odebrania towaru. Na odesłanie towaru masz kolejne 14 dni od daty przesłania rezygnacji. Nie dyskutuj ze sprzedawcą, tylko odstąp od umowy i odeślij towar. Jeżeli nie otrzymasz zwrotu wpłaty, dopiero wtedy otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc Allegro. Wtedy sprzedawca szybko pieniądze odda, ponieważ nie ma prawa wymagać od Ciebie odesłania paragonu.

oznacz moderatorów

Arni_STI
#8 Zapaleniec#

Ciekawie. Odesłałem (w ramach odstąpienia od umowy) paczkomatem produkt kupiony przez Smart (jeden z kilku z całego zakupu) i dostałem od sprzedającego takiego maila:

"w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy zwrot zakupionej [tu nazwa produktu], jednak do zwracanego produktu nie został dołączony dowód zakupu. Proszę o przesłanie oryginału paragonu na adres ze stopki maila lub potwierdzenia przelewu na poniższego maila, gdyż jeden z powyższych dowodów zakupu jest nam niezbędny do kompletu dokumentów zwrotu. Po otrzymaniu paragonu lub potwierdzenia zwrot należności zostanie niezwłocznie wykonany."

Jak widać skoro napisali do mnie, to rozpoznali po nicku przedmiot ode mnie, odnotowali że towar OK. Paragonu nie zamieściłem bo nawet nie pamiętam czy go dostałem, bij zabij nie pamiętam, mogło go nie być, a byłby to dobry sposób na spławienie kogoś zwracającego. Potwierdzenie też nierealne, bo tego samego dnia kupiłem kilka rzeczy od różnych sprzedawców za pomocą jednej płatności, a jako odbiorca płatności kartą jest PayU a nie sprzedawca, więc niczego nie dowodzi.

Na moje oko to niezgodne z przepisami, a jako potwierdzenie wystarczy kopia maila allegro, który przecież ma ("sprzedałeś przedmiot... kupujący iksiński itp" "kupujący xyz zapłacił").

Wcześniej dodatkowo mimo kupna przez smart kazano mi odesłać zwrot na swój koszt do siedziby firmy xD no ale OK, może wyskoczył mail z automatu.

Nie wiem czy mam sprzedającego wyjaśniać czy czekać aż sam zmądrzeje, a może to ja jestem złym klientem? 😉

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Arni_STI Tak musisz wysłać jakikolwiek dowód zakupu, nie jest wymagany paragon ( może to być wydruk z aukcji, potwierdzenie przelewu itp.) 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Arni_STI
#8 Zapaleniec#

no to mamy sprzeczność, bo po co jam mam wysyłać coś co on sam ma (potwierdzanie transakcji allegro, obie strony dostają z automatu). Tu nie ma problemu pt:"odesłał pan towar ale chyba nie był kupiony u nas". Dla czego ja mam się wogóle interesować tym? Odesłałem nietknięty, potwierdził że dostał, czekam na kasę, a jak nie to dyskusja przez allegro.

 

oznacz moderatorów

terazauto
#13 Ambasador#

@Arni_STI - hej. Sprzedawca i tak i tak musi Ci oddać kasę. Możemy postraszyć, ale kasy Twojej nie możemy bezprawnie trzymać. Zawsze możesz powiedzieć (Jak moi Klienci) że nie było paragonu, i po sprawie. Nie martw się - odda, a jak będzie kozaczył - załóż Mu dyskusję. Za chwilę inny użytkownik poratuje Cię linkiem.

oznacz moderatorów

Arni_STI
#8 Zapaleniec#

Tak chyba zrobię, że odpiszę że nie było paragonu (bardzo prawdopodobne, swoją część zamówienia z pudełkiem mam) lub go zgubiłem, a płaciłem za kilka aukcji na raz, więc potwierdzenie przelewu też odpada. Przynajmniej będzie miał podkładkę, potwierdzenie że ja mu tego paragonu nie odesłałem (może w razie kontroli). 

Pytam nie tylko pod kątem swojej transakcji, ale i sam niedługo będę po drugiej stronie, więc lepiej wiedzieć. Nie lubię też po prostu gdy mam do czegoś prawo i muszę się o to wykłócać, tym bardziej że odesłałem towar w stanie "wyjąłem, zobaczyłem, włożyłem jak było" i w wymaganych terminach, żadnego darmowego testowania i oddawania używanego.

oznacz moderatorów

baldes
#9 Pomysłodawca#

Masz prawo nie kupować wysyłkowo i to Ci proponuje skoro masz takie problemy !!! Jeżeli coś kupują i istnieje prawdopodobieństwo, że będzie zwrot to zachowuje paragon i oryginalne pudełko ze zwykłej ludzkiej przyzwoitości a nie kombinuję czy musi być paragon albo czy musi być oryginalne opakowanie. Jak sprzedawca nie dołączy paragonu to wielkie halo i afera - w drugą stronę to święte krowy. Brutalne ale prawdziwe.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

sanneo
#2 Obserwator#

@LEW433 Ja tylko od siebie dorzucę dwa grosze, bo podoba mi się jak @LEW433 piszesz, że robisz to starannie i że masz rację.

Kupujący nie ma obowiązku razem ze zwrotem odsyłać paragonu.

Obowiązkiem sprzedającego względem urzędu skarbowego jest udowodnienie, że do zakupu doszło i że od zakupu odstąpiono.

Obydwa fakty można potwierdzić za pomocą odpowiednich maili z Allegro albo za pomocą jakichś raportów z Allegro (jeśli kupujący nie zwrócił paragonu).

Oczywiście nie oznacza to że kupujący ma robić sprzedającemu "pod górkę", ale czasami jest potrzeba zachować paragon, bo na przykład zwraca się część zamówienia.

I jeszcze jedna ciekawa rzecz dla kupujących, o czym nawet Super Sprzedawcy czasem nie wiedzą i jest to "zabawne", że nie widzą lub "kombinują".

Ustawa o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość opisuje, że na ZWROT PŁATNOŚCI sprzedający ma 14 dni od momentu KIEDY OTRZYMAŁ INFORMACJĘ o odstąpieniu kupującego od umowy zakupu, a nie 14 dni od kiedy sprzedający otrzyma zwrócony towar. Oczywiście ta sama ustawa opisuje, aby po odstąpieniu od umowy zakupu bezzwłocznie odesłać zwracany towar nie później niż w ciągu 14 dni.

Zachęcam do robienia zakupów u Super Sprzedawców, bo w 97% takie problemy ze zwrotami nie występują. Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedający nie zwróci wpłaty, wtedy najlepiej działa otworzenie dyskusji ze sprzedającym.

Podsumowując: Nie róbmy "pod górkę" sprzedającym, ale jednocześnie bądźmy świadomi swoich praw. Zdarza się, ze sprzedający nie wrzucają paragonu do paczki. Zapewne "kombinatorzy". Sick!

Pozdrowienia

Mariusz

oznacz moderatorów

Arni_STI
#8 Zapaleniec#

Baldes

Jak masz się chamsko odzywać to nie pisz wcale. A jak sprzedający nie włoży paragonu to co, ganiać go czy co? A jak zwracam jeden z kilku produktów to co, zostaje bez kwitu? Rusz głową zanim chlapniesz.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Arni_STI wyroki sądów i ustawa konsumencka stwierdzają, że kupujący powinien

liczyć się z tym że może może zwracać towar/odstąpić od umowy

stąd powinien zachować należytą staranność obchodząc się z przesyłką od sprzedawcy

@baldes napisał poprawnie

sprzedawca prosi Cię o dowód zakupu - niekoniecznie paragon - co to jest dowód zakupu to sobie wygogluj

 

Tak chyba zrobię, że odpiszę że nie było paragonu -  chcesz kłamać i piszesz o tym publicznie?

 

oznacz moderatorów

Arni_STI
#8 Zapaleniec#

Ale jesteś czepliwy, zamawiałem kilka rzeczy od kilku sprzedawców i nie przypominam sobie bym ten paragon dostał, skoro nie ma go ani w moim ani w jego pudełku, to może nie wyparował w kilka dni, a ty mi tu wyjeżdżasz z kłamstwem. Potwierdzenie jakieś ma sam, na mailu, prawie takie samo jak ja.

 

Skoro jesteś taki szczegółowy to powiedz mi dla czego miałbym się pozbawić paragonu za pozostałe zakupy jeśli kupiłem kilka pozycji? Ktoś domaga się oryginału.

 

Jak tacy wyszczekani jesteście to tylko czekać aż was **piiip** do spółki z Ali przykryją czapką, skoro tacy sprzedający są.

oznacz moderatorów