Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
zwrot allegro smart dotarł do sprzedawcy uszkodzony. Moim zdaniem uszkodzenie jest z winy InPost. Czy zwroty smart są ubezpieczone? Gdzie jako zwracający mogę złożyć reklamację, gdyż sprzedawca nie uznaje zwrotu i odmawia zwrotu pieniędzy.
Napisz mu to:
Sprzedający twierdzi, że InPost odrzucił reklamację. Czy w tej sytuacji nie mogę już nic zrobić? Co z programem Allegro Protect w takiej sytuacji?
To jego problem otwórz dyskusję.Odrzucił z jakiego powodu?
Otworzyłem dyskusję, odrzucił z powodu właśnie złego zapakowania, które moim zdaniem było ok. Kliknąłem o pomoc allegro to mi odpisali jak na screenie powyżej: "jeżeli uważa Pan, że zniszczenie zamówienia wynika z winy przewoźnika, proszę o złożenie reklamacji do przewoźnika w celu wyjaśnienia sprawy."
Tylko tak jak wynika ja nie jestem w stanie tego złożyć do przewoźnika, sprzedający w wiadomościach jest arogancki, więc nie zakładam ugodowego rozwiązania sprawy. Paczka była zwracana przez smart, co z system Allegro Protect? Mogę gdzieś złożyć jakiś formularz czy muszę odczekać 14dni?
@kaszana55 jeśli była już jedna reklamacja nie złożysz ponownie a to Ty odpowiadasz za towar i jego zabezpieczenie żeby nie stracił na wartości, możesz poprosić sprzedawcę jedynie o odwołanie się od reklamacji 🙂
@LEW433 jak było źle spakowane i reklamacja z tego tytuł została odrzucone to kupujący jest w plecy 😞
@kaszana55 w tej sytuacji sprzedawca powinien ci rozliczyć zwrot na 1 zł a ty składaj reklamację do allegro bo z nimi masz smarta podpisanego na darmowe zwroty ich usługą i przewoźnikiem. Wymagaj od sprzedawcy pokazania pisma od inpost z powodem odrzucenia reklamacji czy wskazali na niewłaściwe zabezpieczenie produktu przez ciebie
@LEW433 wysłałem to twoje zdjęcie do uokiku z zapytaniem i prośbą o interpretację.
Dzień dobry zakupiłem towar na allegro od firmy z usługą smart, towar otrzymałem i postanowiłem go zwrócić bo mi nie pasował. Spakowałem go w fabryczny karton w sposób taki sam sposób w jakim do mnie dotarł i odesłałem darmowym zwrotem smart. Sprzedawca skontaktował się ze mną że paczka i towar przyszły uszkodzone, napisał że mam sobie sam reklamować usługę doręczenia zwrotu u przewoźnika lub u allegro, lub on może pomniejszyć zwrot zgodnie z ustawą konsumencką bo za zabezpieczenie towaru podczas zwrotu odpowiadam ja. Sprawa wygląda następująco:
1 mam smarta wykupionego od allegro na darmowe dostawy od określonej kwoty i darmowe zwroty czyli umowę na "subskrypcję / usługę" na czas określony z allegro
2 sprzedawca udostępnia zgodnie z regulaminem allegro smarta w ofertach ale towaru nie wysyła na umowie własnej z przewoźnikiem tylko przez allegro np paczkomat inpost smart albo allegro onebox w ramach smart
3 allegro twierdzi to co wysłałem w załączniku od moderatorki która ponoć konsultowała sprawę z działem prawnym
4 sprzedawca twierdzi, że wcale nie musi się bawić w reklamacje i mi zwyczajnie pomniejszy zwrot o kwotę ubytku w towarze, a jak sobie życzę to mam sobie sam składać reklamację na dostarczenie zwrotu przez przewoźnika w ramach wykupionego od allegro smarta on nie chce się użerać z allegro i bawić z nimi bo jak odrzucą to będzie stratny.
I taką dostałem odpowiedź:
Dzień dobry,
jeżeli doszło do uszkodzenia przesyłki, to sprzedawca w pierwszej kolejności musi wykazać, ze przesyłka została uszkodzona - przedstawić jakiekolwiek, dowody w tym zakresie. Ponadto zgodnie z art. 34 ust 4 ustawy o prawach konsumenta, w przypadku uszkodzenia towaru, sprzedawcy przysługuje prawo do odszkodowania.
Klaudia Franczyk
Konsumenckie Centrum E-porad
Więc wykładnia moderatorek to nie jest alfa i omega a użyte słowo "może" nie oznacza musi bo zgodnie z art 34.4 zamiast się bawić w reklamację sprzedawca zastosuje pomniejszenie kwoty zwrotu. Natomiast kupujący ma umowę na smarta z allegro więc powinien sobie składać reklamację w allegro a allegro za niego u przewoźnika.
@kaszana55 tak masz rację, sprzedawca składa reklamację ale to nie znaczy ze nie odpowiadasz za pakowanie, jak odrzucą reklamację z powodu złego pakowania jesteś w plecy czyli winny sprzedawcy towar lub kasę za niego 😞
Tylko co do tego złego pakowania się nie zgadzam. Ze zdjęć które dostałem od sprzedawcy wynika, że stretch owinięty taśmą nie było uszkodzony, a opakowanie produktu było uszkodzone, co moim zdaniem zrobił ktoś rozpakowując paczkę i w tym momencie stara się zrzucić winę na pakowanie. Allegro umywa ręce w dyskusji, do tego mało kompetentnie, gdyż sugeruje złożenie reklamacji do Inpostu, a nie mogę tego zrobić, bo ja tylko skorzystałem z etykiety. Czuję, że ktoś albo chce mnie naciągnąć, albo ktoś w transporcie przejechał walcem po tej paczce.
@kaszana55 mi przejechali po paczce furgonetką i wózkiem widłowym i paczkę delikatnie sprasowało więc to jest możliwe. To że paczka nie jest uszkodzona z zewnątrz nie znaczy że przewoźnik nie postawił na niej lodówki. Składaj reklamację do allegro bo z nimi umowę na smarta podpisałeś i oni gwarantują ci darmowy zwrot przewoźnikiem który ma umowę z nimi na te zwroty. Napisz w dyskusji tak ponieważ usługę smart zawarłem z allegro w dniu x i zgodnie z regulaminem usługi przysługują mi darmowe zwroty poprzez przewoźnika z którym allegro podpisaną ma umowę na odbiór zwrotu składam reklamację do allegro na działanie usługi smart. Doszło do uszkodzenia zwracanej paczki powierzonej w ramach smart przewoźnikowi wskazanemu przez allegro za pośrednictwem platformy allegro. Wzywam allegro do wzięcia odpowiedzialności za wykonanie usługi zwrotu przez przewoźnika w ramach smart i zwrot środków na wskazane przeze mnie konto nr ..... w terminie 14dni od chwili zgłoszenia reklamacji. Jednocześnie zrzekam się profitów z roszczenia reklamacyjnego na allegro by mogło ono zamiast mnie dochodzić od przewoźnika wykonującego usługę w ramach smart odszkodowania za nieprawidłowe wykonanie usługi przewozu.