Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam artyk który nie był zgodny z opisem a drugi wyglądał na używany, termin odesłania mina. Miałam pęknięty palec, nie chodziłam. Nie miał monkyo wysłać. Jak zrobić by darmowo nadal zwrócić dany towar przez Smart? Są przecież sytuację losowe nie każdy ma rodzinę.
@ko_alka może sie nie znam ale moim zdaniem wygląda to troche inaczej
1) ". Dodatkowo Sprzedający po 14 dniach nie ma obowiązku przyjęcia od Ciebie zwrotu" - moim zdaniem sprzedający nadal ma obowiazek przyjąc zwrot:
Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).
Zródło: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
druga rzecz:
"Jeśli jednak złożysz Sprzedającemu reklamację (z powodu niezgodności z opisem) będziesz mogła odesłać produkty" - niestety kupująca nie może już złożyć reklamacji ponieważ odstąpiła od umowy ( tylko nie odesłala jeszcze produktu) - ergo umowa zostala rozwiązana i nie ma do czego zgłaszać reklamacji i na tej podstawie jeśłi byłbym tym sprzedającym taką reklamacje odrzuciłbym w ciągu 5 minut
@7JOANA7 moim zdaniem nadal możesz odesłać produkty - lecz w tym przypadku już na własny koszt. Sprzedający ma obowiązek przyjąć zwrot ( link do wytycznych UOKiK masz powyżej) lecz jeżeli w przy tym poniósł jakieś straty ( sposwodowane opóźnieniem wysyłiki) będzie mógł Cie nimi obciążyć.
@7JOANA7 Napisałem Ci co należy zrobić - zgłosić sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi na niezgodność z opisem i zobaczyć jak się do tego odniesie. Być może będzie wymagał odesłania towaru, być może nie.
Na reklamację towar musisz wysłać we własnym zakresie a po uznanej reklamacji sprzedający ma obowiązek zwrócić Ci koszty wysyłki.
Jeśli się nie uda nic załatwić to zapoznaj się z tym:
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych
@7JOANA7 W zasadzie zwrot na niezgodność z opisem to jest reklamacja.
@LEW433
W zasadzie zwrot na niezgodność z opisem to jest reklamacja.
W zasadzie złożenie oświadczenia o odstąpieniu z art. 27 UoPK jest złożeniem oświadczenia o odstąpieniu, a nie reklamacją bez względu na to czy podano powód odstąpienia czy nie.