Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zwrocilam towar z allegro smart Poczta Polska do 14 dni,towar dotarł uszkodzony,kto składa reklamację na poczcie ,ja czy sprzedajacy?
W momencie zwrotu to ty jesteś nadawcą i ty składasz reklamację . Sprzedawca nie brał udziału w pakowaniu i odsyłaniu i nie może za to odpowiadać.
@RENATAPAC Ty bo smart kupiłeś od allegro i jesteś nadawcą 🙂 ale nie licz na wiele, pewnie odrzucą za złe pakowanie 😞
Podstawowe pytanie czy sprzedawca spisał protokół, bo jak przyjął bez zastrzeżeń i brak protokołu to już jego problem i powinien Ci oddać kasę 🙂 bez protokołu nie złożysz reklamacji 😞
@RENATAPAC Odpowiedzialność za przesyłkę w tym przypadku ponosi przewoźnik, jednak jeśli kupujący skorzysta z darmowego zwrotu Smart!, a przesyłka zostanie uszkodzona bądź zaginie - sprzedający odpowiada za to przed kupującym, ponieważ to sprzedający może złożyć reklamację z pełnomocnictwem Allegro. Oczywiście jeśli z jakiegoś powodu sprzedający nie ma możliwości złożenia takiej reklamacji, Allegro w jego imieniu jak najbardziej może to uczynić.
@LEW433 Jak sprzedający? Przecież to jest zwrot od kupującego, który dostał paczkę od sprzedającego, rozpakował, stwierdził, że mu nie pasuje i odesłał.
Skrajny przypadek - kupuję szklane akwarium 120 litrów, kupujący mi je wysyła zabezpieczone w pianki, ochraniacze i inne **piiip**oły i dociera bezpiecznie do Paczkomatu, gabaryt C. Stawiam na szafce i patrzę, cholera, coś za małe, trzeba było kupić 160 litrów, robię zwrot do kupującego ale nie chce mi się tego pakować więc piszę na szkle pisakiem numer zwrotu i nadaję w paczkomacie bez żadnych zabezpieczeń. I to sprzedający odpowiada za złe opakowanie towaru do zwrotu, bo czegoś tu nie kumam?
Rób co chcesz a to jest odpowiedź moderacji.
@LEW433 moderacja wypiera się, że sprzedała usługę smart w skład której oprócz darmowej wysyłki wchodziła także usługa darmowego zwrotu
taka odpowiedź nadaje się do natychmiastowego zgłoszenia do uokik i Inspekcji handlowej
Przeszukaj(umiesz) forum a znajdziesz i nie tylko moderatora!😂
W/g mnie mylisz się. Za stan zwracanego produktu odpowiada zawsze nadawca przesyłki, w tym przypadku kupujący, który nie zabezpieczył odpowiednio przesyłki na czas zwrotu. . On jest odpowiedzialny za odpowiednie zapakowanie i zabezpieczenie zwracanego towaru. Tak stanowi nasze prawo. Podobnie jest z wysyłką towaru do klienta - to sprzedawca odpowiada za jej doręczenie, stan, zabezpieczenie i ewentualne reklamacje.
@kostas11 - piszesz:
"Podstawowe pytanie czy sprzedawca spisał protokół, bo jak przyjął bez zastrzeżeń i brak protokołu to już jego problem i powinien Ci oddać kasę 🙂 bez protokołu nie złożysz reklamacji"
Czyli w/g Ciebie tak samo jest po stronie kupującego? Czy jednak prawo działa tylko w jedną stronę? Bo tak wychodzi z Twojej wypowiedzi - adresat odebrał przesyłkę bez zastrzeżeń (np. kupujący), nie spisał protokołu, a jak przyjął bez zastrzeżeń i brak protokołu to już jego problem. Czy tak faktycznie jest? - nie, tak nie jest...