Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem 5 przedmiotów od sprzedawcy. Zapłaciłem, skorzystałem z "Allegro Smart", towar został wysłany. I w tym momencie zaczyna się mój problem. Zostałem skierowany na kwarantanne z powodu FAŁSZYWEJ PANDEMII przez paranoików z SANEPIDU i nie jestem w stanie odebrać przesyłki ("odbiór w punkcie" w placówce "Poczty Polskiej"). Mam pytanie do Was, czy zwrot zostanie zrealizowany bezpłatnie w ramach "allegro smart"? Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Domyślam się, że "Poczta" w momencie nieodebrania odeśle towar do nadawcy i sprzedający będzie musiał ponieść koszty zwrotu. Jak to zrealizować, aby jednak to zostało zrealizowane w ramach mojego pakietu "Allegro smart"?
@swawekz Ty masz darmowy zwrot zgodnie z umową Smart. Wyślij tylko sprzedawcy mailem odstąpienie od umowy lub zrób zwrot w zakładce Kupione. Sprzedawca powinien Ci oddać całą wpłatę. Zgodnie ze stanowiskiem UOKIK, sprzedawca może obciążyć kupującego po odstąpieniu od umowy przed odbiorem paczki, kosztem powrotu przesyłki w takiej wysokości, jaką kupujący by zapłacił odsyłając paczkę po jej odebraniu. Ty po odebraniu i odesłaniu w ramach Smart zapłaciłbyś 0 zł.
@swawekz Zakup w Smarcie darmowy zwrot, więc rezygnujesz i nic nie płacisz:
Dzięki za odpowiedź. To jest rozwiązanie trochę nie fair, ja jestem nawet gotowy zwrócić koszt przesyłki zwrotnej sprzedawcy. Wolałbym żeby to odbyło się w ramach pakietu "Smart" za który zapłaciłem.
Dlaczego? Po to płacisz Smart aby mieć darmowe dostawy i zwroty. Jeśli bardzo chcesz, to zapłać za powrót 🙂
@swawekz Ktoś za Ciebie nie może odebrać tych przesyłek?
Skontaktuj się ze sprzedawcą, przeproś za problem i przedstaw sytuacje. Zapytaj czy da się jakoś odłożyć ponowną wysyłkę w czasie i jak on to by widział.
Za nieodebranie przesyłki i jej powrót zapłaci sprzedawca dodatkowo.
Aby skorzystać z darmowego zwrotu trzeba ją odebrać i wygenerować kod zwrotu po czym ją nadać i wysłać.
Tego się obawiałem, czyli kicha.
@swawekz Pomyśl nad innymi rozwiązaniami. Jak odłożysz wysyłkę do czasu końca kwarantanny i może ten zakup poczekać, to też może być na korzyść sprzedawcy, aby przynajmniej zarobił sprzedając mimo wszystko to co zamówiłeś.
Dobrze jak byś sam się ze sprzedawcom dogadał, bo oboje najlepiej wiecie jakie wyjście wam wspólnie najbardziej pasuje 😉
Niestety zakup dokonany na 2 dni przed początkiem kwarantanny i przesyłka już czeka na mnie na "Poczcie".
@swawekz Spoko, wróci i trudno, możesz się odwdzięczyć sprzedawcy za wysłanej jej ponownie jak mu wróci w czasie kiedy będziesz mógł ją odebrać. Odwdzięczyć dobrą oceną i robiąc u niego ponownie zakupy jak się z nim dogadasz.
Gdybyś u mnie kupował, to takie sytuacje się zdarzają i zawsze to rozumiałem i szedłem kupującemu na rękę co często przynosiło korzyści z czasem. Wszystko też zależy od samego sprzedawcy, jak on to widzi, bo tego nie wiemy tutaj, czy chce zwrotu kosztów czy też poczeka i wyśle ponownie 😉
@swawekz nie wiem jak jest w tym momencie (bo to sie co chwila zmienia) ale poczta przetrzymywała przesyłki osób bedących na kwarantannie do momentu jej zakonczenia. Spróbój zadzwonić na infolinie lub poczytac. Być może uda Ci sie przesyłke odebrać po kwarantannie. powodzenia
Dzwoniłem. Pani z okienka powiedziła, że następnego dnia po nieodebraniu robią zwrot do nadawcy.
@swawekz Nieodebranie paczki to nie zwrot, przeczytaj regulamin usługi którą zakupiłeś !!!
Darmowy zwrot w smarcie jest jak odbierzesz i odeślesz generując etykietę 😞 smarta kupiłeś od allegro nie sprzedawcy 😞
Przy odbiorze w punkcie poczty, powrót paczki jest płatny i Ty to musisz pokryć 😞 nie ważne czy nie odbierzesz czy odstąpisz przed odbiorem pokrywasz koszt zwrotu 😞
Nie masz kogoś kto by podskoczył i odebrał ???
tu masz regulamin https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3
Niestety, nikt nie może za mnie odebrać. To co piszesz jest sensowne, ale miałem nadzieję, że jednak da się to zrobić w ramach pakietu "Smart". W każdym razie dziękuję za odpowidź.
No właśnie, UOKiK twierdzi, że można kupującego obciążyć takim kosztem powrotu, jaki by poniósł po odebraniu paczki i jej odesłaniu. Gdyby odebrał i wykonał zwrot, zapłaciłby 0 zł, czyli taką kwotą można go obciążyć 🙂
No tak... jednak, jak widać to jest "odpowiedzialny" kupujący i chce pokryć straty sprzedającemu. To przecież nie jest wina sprzedającego.
xyz96 - no to napisz jeszcze co tam piszą o przesyłkach SMART, gdzie są wysyłane na podstawie umowy zawieranej między kupującym, a Allegro, a nie ze sprzedającym.
swawekz - myślę, że najszybciej dogadasz się ze sprzedającym.