anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nieuczciwy sprzedawca

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Pisalem juz o swojej sytuacji.Sprzedajacy [edycja] wyslal mi uszkodzone odznaczenia.B.dlugo nie moglem nawiazac z nim kontaktu,a teraz odpisal,ze to wina poczty,poniewaz przesylka byla tylko listem poleconym.Mam pytanie :kto w takim przypadku jest odpowiedzialny?

Nie moge udowodnic,ze odznaczenia zostaly wyslane juz uszkodzone,ale sprzedajacy proponuje mi zwrot ulamka tego,co mu zaplacilem.Jakie jest najlepsze wyjscie z tej sytuacji?

Kazda rada mile widziana!

Dzieki.

 

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:74514125, widzę, że prowadzisz z nami korespondencję e-mailową. Wkrótce powinieneś otrzymać odpowiedź w tej sprawie. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Najlepsze to prowadzić spór ze sprzedawcą przez Allegro. tam wszystko wyjaśnisz, po 14 dniach od zakupu możesz złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Problem w tym,ze transakcja odbyla sie niejako poza Allegro.Przelalem mu pieniadze bezposrednio na konto,poniewaz chodzilo o wysylke za granice,ktorej on nie uwzglednil w swojej ofercie.

Chce sie tylko dowiedziec,kto odpowiada za uszkodzona przesylke-ja,on ,poczta?

Nie udowodnie,ze celowo wyslal mi wadliwy towar,a reklamacji nie przyjmuje.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:74514125 Masz wszystko tu napisane, za towar odpowiada sprzedawca do chwili odbioru przez Ciebie. Jeżeli towar został uszkodzony w transporcie to jego sprawa i On musi zająć się reklamacją.

oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Dzieki bardzo.Sprobuje,choc sukcesow nie wroze.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:74514125 Sprzedawca odpowiada za każdy rodzaj przesyłki przez siebie udostępniony, odpowiada także za uszkodzenia w transporcie. Tym bardziej ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia, gdy towar uszkodzony już wysłał. Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w niej problem i poproś tam o pomoc prawnika Allegro. Dyskusja na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

Nie gódź się na żaden ułamek, sprzedawca musi Ci wymienić towar na zgodny z opisem na swój koszt, pokrywając koszty wysyłek reklamacyjnych, albo oddać wszystkie koszty, także koszt odesłania po zwrocie towaru.

Jeżeli Dyskusja nie załatwi sprawy, zakończ ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

OK.Teraz wiem,na czym stoje.Kwestia tylko ,jak to wyegzekwowac! Przeciez nie pojade do Polski,i nie "wytlumacze"mu,ze tak sie nie robi.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:74514125 Jak wyegzekwować? Zapłata na konto nie jest transakcją poza Allegro, ważne, że kupiłeś na Allegro. Dyskusję otwórz i proś w niej o pomoc Allegro. Potem wystąp do POK i dołącz potwierdzenie wpłaty.

oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

To nie do konca tak.Allegro "powiedzialo",ze w tej sytuacji nie jest strona.Moze pomoc,ale ma raczej male mozliwosci perswazji.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, niestety nie kupuje się poza Allegro, teraz masz tylko drogę prawną, zgłoś się po poradę do rzecznik praw konsumenta

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:74514125 Ale jaką stroną Allegro nie jest? Allegro stroną nie jest w żadnym przypadku, ale gwarantuje bezpieczne zakupy i można wnioskować o rekompensatę z POK. Ty kupiłeś to na Allegro? Kliknąłeś Kup teraz albo wygrałeś licytację?? Jeśli tak, masz prawo do POK nawet wtedy, gdy zapłaciłeś przelewem na konto sprzedawcy. Jeżeli nie zawarłeś umowy na Allegro, serwis Ci nie pomoże.

Pisz jasno, bo nie wiadomo, o co chodzi.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Allegro nie pomoże, a wręcz przeciwnie.

Jeśli dobrze rozumiem, klient kupił prywatnie znalezioną na Allegro aukcję, pomijając system. Wsparcia ze strony Allegro tu nie będzie.

Powyżej jasno opisane.

Chyba że coś mi umknęło.

Wyłącznie na drodze prywatnej możesz dochodzić.

Fakt, że kupujący nie odpowiada za uszkodzenia w transporcie, niezależnie od sytuacji.

oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Prosze kolezanek,i kolegow-zaczynam sie gubic.Sprobuje wyjasnic jeszcze raz:wygralem licytacje na Allegro Lokalnie.Sprzedawca w sposobie zaplaty nie uwzglednil mozliwosci wysylki za granice,a wiadomo,ze taka przesylka jest drozsza.Tak ,jak juz kilka razy wczesniej,u innych sprzedajacych,zaplacilem mu bezposrednio na konto.Czyli,jak gdyby poza Allegro.Otrzymalem uszkodzone przedmioty.Nawet pomijajac kwestie,ze prawie na 100% zostaly juz uszkodzone wyslane,to pozostaje pytanie,kto za to odpowiada.Sprzedajacy wini poczte.O tym ,ze towar jest uszkodzony przekonalem sie dopiero po rozpakowaniu koperty.Czy ma obowiazek przyjac reklamacje?i dlaczego Allegro napisalo,ze nie jest strona,bo to transakcja miedzy osobami prywatnymi.Wg 21Demiurg,jest inaczej,Pan twierdzi co innego.Mial ktos podobna sytuacje?Nie moge nawet rozpoczac oficjalnej dyskusji ze sprzedajacym,bo oficjalnie nie widnieje na mojej liscie zakupow.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Client:74514125 Jak chcesz to potrafisz. wygrana licytacja, dowód wpłaty. Reklamacja.

Regulamin:

Kiedy nie skorzystasz z POK

  • Sprzedaż odbyła poza Allegro (na przykład, jeśli kupisz przedmiot pomimo przegranej licytacji).
  • Nie przestrzegasz zasad Allegro i/lub masz nieopłacone należności wobec serwisu.
  • Otrzymasz inne środki, które rekompensują stratę związaną z przedmiotem objętym POK (na przykład zwrot pieniędzy od sprzedającego lub rekompensatę z ubezpieczenia karty kredytowej).
  • Sprzedający otrzymał od Ciebie zapłatę gotówką przy odbiorze osobistym przedmiotu.

Jeśli jest jak piszesz, to Allegro powinno pomóc.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:74514125 Teraz dopiero napisałeś jasno. Na Allegro Lokalnie jeśli nie zapłacisz przez Allegro Finanse, transakcja zostaje anulowana. Ty zapłaciłeś poza Allegro Finanse, dlatego zapewne w zakładce Kupione masz anulowany zakup. Nie otworzysz wtedy Dyskusji, w której kupującemu pomaga Allegro. Możesz mimo to skorzystać z Programu Ochrony Kupujących, ale też nie wypełnisz standardowego formularza. Poniżej masz odpowiedź Allegro wysłaną kupującemu, który był w podobnej sytuacji do Twojej;

Dzień dobry,
dobrze, że napisał Pan do mnie w tej sprawie
Oczywiście w takiej sytuacji wystarczy, że prześle Pan do mnie potwierdzenie wpłaty, a wówczas będzie Pan miał możliwość wypełnienia wniosku o rekompensatę z POK w wersji offline. Dyskusji niestety nie będzie można otworzyć.

Jeśli chciałby Pan wypełnić wniosek o POK, proszę o podanie numeru oferty oraz o załączenie potwierdzenia płatności.

W razie pytań, służę pomocą.

Pozdrawiam
// Marta P
Zespół Allegro

Kontakt do Allegro w sprawie POK; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=d8143baa-4f1d-48b1-9dc1-e76e40a5fc38&subjectId=4c2c4428-a...

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

Sprzedawca odpowiada za należyte zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem. Żaden przewoźnik nie będzie się cackał z przesyłką. Rzeczy delikatne należy owinąć folią bąbelkową, owinąć lub włożyć pomiędzy dwa kawałki kartonu i okleić taśmą samoprzylepną, włożyć owinięte folią bąbelkową do kartonowej rolki, na którą nawija się papier toaletowy lub ręcznik kuchenny, do opakowania plastikowego po lekach, kremie... Możliwości jest wiele, trzeba być tylko sprytnym.

Wiola
oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Jeszcze jedno.Przeciez nic go nie zmusi do zwrotu pieniedzy,co wtedy?

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@Client:74514125  Złóż reklamację, zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Sprzedający źle je zabezpieczył, dlatego uległy uszkodzeniu i na zwrot pieniędzy od przewoźnika nie ma co liczyć. Jeśli przyzna się do błędu, powinien pozytywnie rozpatrzyć reklamację, a po otrzymaniu towaru oddać pieniądze.

Wiola
oznacz moderatorów

Client:74514125
#10 Popularyzator#

Szkoda,ze to nie z Pania prowadze interesy.

oznacz moderatorów