anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Niezrealizowany czas dostawy

Client:41445493
#7 Wielbiciel#

Witam. Kogo pociągnąć do odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki w terminie za co zapłaciłam ekstra, żeby była na dany dzień? Jako klient smart! mogłam otrzymać towar bez kosztów dostawy. Ale bardzo zależało mi na tym, żeby była wcześniej i zapłaciłam dodatkowo za przesyłkę z dostawą na wczoraj. Towaru nie ma, przesyłka od czwartku stoi w miejscu. Aż brak mi słów.

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:41445493 podany termin jest przewidywany, i nikogo nie pociągniesz, jak sprzedawca nadał paczkę w zadeklarowanym czasie to wszystko gra 😄 Poniżej stanowisko allegro, nikt nie jest w stanie ręczyć za przewoźników 🙂 Napisz do sprzedawcy z prośbą o interwencję u przewoźnika, jakiego wybrałeś ?

czs.jpg

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tylko sprzedawcę, to on odpowiada względem Ciebie za czas dostawy podany w ofercie, niezależnie od tego, czy była to dostawa Smar, czy zwykła. Czas dostawy w ofertach sprzedawców dopisuje Allegro, ale sprzedawca wystawiając taką ofertę godzi się na to i jako sprzedający odpowiada za ten czas.

Sprzedawca odpowiada za wszystko, co zawarte w treści oferty, także za czas dostawy - to umowa zawarta pomiędzy sprzedającym a kupującym. Sprzedawca udostępnia w aukcji przewoźników i zgodnie z prawem odpowiada za ich opóźnienia.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  Staram sie nie udzielać pod Twoimi wypowiedzami ale czasem krew zalewa. To co piszesz to BZDURY  i pewnie doskonale o tym wiesz . Nie wiem tylko czemu szczujesz klienta na sprzedawce skoro wiesz że nic nie ugra.

SZACOWANY CZAS DOSTAWY nie jest czasem obligatoryjnym

Chcesz udzielić kupującemu rzetelnej informacji ?????

To napisz że jeśli kupujacy wybiera sposób wysyłki to niech sprawdzi także regulamin przewoźnika dotyczący wybranej metody dostawy i tam sobie doczyta jaki jest OBLIGATORYJNY czas doręczenia. Dopiero po niedotrzymaniu tego terminu możne cokolwiek reklamować u sprzedawcy a potem u przewoźnika.

Sprzedawca jedno co deklaruje to CZAS WYSYŁKI  (i z tego można Go rozliczac) a czas doręczenia to czas szacowany. 

Nie szczuj niczego nieświadomych klientów na sprzedawców bo klient nic nie uzyska a pozostanie złośc .

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Kupujący na Allegro nie akceptuje jednocześnie żadnych regulaminów przewoźników, potwierdziło to samo Allegro. Za wszystkie czasy i daty podane w ofercie odpowiada SPRZEDAWCA, nikt inny. Niezależnie od tego, jak te czasy i daty są nazwane. Możesz tu jeszcze wymyślać wiele nazw. Kupujący wszystko ugra, ponieważ powoła się na czasy i daty podane w ofercie, za treść której odpowiada sprzedawca. Trzeba tylko robić sobie zrzuty ekranu z chwili zakupu, bo potem, w zakładce Moje zakupy już nie ma tych dat, jest tylko podana ilość dni na dostawę. To sprytny zabieg Allegro, zmieniający treść umowy z chwili zakupu i tej samej umowy widocznej po zakupie.

A teraz - zgodnie ze swoim zwyczajem - polemizuj dalej do upadłego, ale już sam ze sobą.

Podobną polemikę przegrałeś pisząc bzdury o braku konieczności zwrotu kosztu wysyłki, gdy udostępniasz Smart, a kupujący nie miał wykupionej tej usługi i zapłacił za dostawę.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  napisz choć jedną reklamacje do przewoźnika to Ci wytłumaczą co znaczy słowo "szacowany". Potem możesz z tym iśc do sądu UOKiKu i gdzie tylko zechcesz. Polemizował nie bede bo nia ma z czym.

Jedno co mnie zastanawia to Twoja potrzeba szczucia nieświadomych kupujących na sprzedawców nawet kiedy ewidentnie wiesz że kupuący nie ma racji. Nie wiem może Cie bawi kiedy ludzie sie kłóca. Smutne to 😞

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 "Sprzedawca odpowiada za wszystko".

Nie pisz kolejnych bzdur, kupujący zaakceptował przy logowaniu regulamin allegro ze jest to czas dostawy  przewidywany, jeżeli masz problem ze zrozumieniem wyrazów kup sobie słownik na targowisku.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Dokładnie tak, opis oferty, wszystkie dane tam zawarte to umowa między sprzedającym i kupującym. Sprzedający odpowiada za wszystko, co w umowie napisane, nikt inny. Sprzedawca wystawiając ofertę godzi się z tym. Może być przewidywany, może mieć inną nazwę, ale tam są podane daty, którymi kieruje się kupujący przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Nie można potem twierdzić, że dostawa określona na przykład na 25-27 kwietnia może być zrealizowana tydzień później i to będzie zgodne z umową. Kupujący nie muszą kupować słowników na targach i się zastanawiać, oni widzą daty dostawy i w przypadku opóźnienia mają słuszne pretensje do sprzedawców.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96

Jeżeli kupujący i nie tylko  jest analfabeta to jego problem a nie sprzedawcy.
 
Przykład: Przewidywana dostawa: w środę w punkcie
 
Słownik:

PRZEWIDYWANY

SYNONIM: oczekiwany, prognozowany, spodziewany ♦ możliwy, hipotetyczny, prawdopodobny, przypuszczalny, teoretyczny

ANTONIM: rzeczywisty, zbadany, stwierdzony, odnotowany ♦ faktyczny, pewny, realny

 

 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@aragil Niektórzy trzymają się tylko jednego : kupujący ma zawsze rację nawet jak jest analfabetą i nie potrafi czytać to i tak jest wina sprzedawcy że go nie nauczył .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Termin zawsze będzie przewidywany. Wojna może wybuchnąć i paczka nie dojdzie 🙂

Stwierdzone, odnotowane może być coś, co już zaistniało.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96  naprawde????

A ja myslałem że ani wojna , ani wybuch wulkanu , ani uderzenie asteroidy ani koniec śwata nie sa usprawiedliwieniem dla sprzedającego  🙂

Przeciez zawarł prawna umowę a terminy to rzecz swieta 🙂 🙂

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Wojna może być usprawiedliwieniem, w stanie wojennym wiele przepisów przestaje obowiązywać 🙂

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

xyz96 "Termin zawsze będzie przewidywany".

Do prawdy?😄 Jeżeli jest przewidywany to podaje się Przewidywany,

natomiast jeżeli jest  Faktyczny podaje się przykładowo zapis jak w ofercie  niżej(ze jednego ze sklepów internetowych),gdzie nie ma żadnych wzmianek typu- przewidywany ,oczekiwany, prognozowany, spodziewany ,możliwy, hipotetyczny, prawdopodobny, przypuszczalny, teoretyczny.

I wtedy  sprzedawca  ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki w terminie.

Verstanden?😎

"Zamów do 22:00 (zostało 3:50:16) kurierem DHL - paczkę dostarczymy Ci już jutro! "

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Jeżeli mnie wywołujesz, rób to tak  @xyz96 , inaczej nie otrzymuję powiadomienia i trafiam na odpowiedź przypadkiem, chyba że masz jakieś obawy 🙂

Dyskusja z tobą na ten temat nie ma sensu. Ja zdania nie zmienię. Możesz sobie te terminy nazywać jak chcesz, ale tam padają daty i one są składnikiem umowy, można się na nie powoływać i można mieć pretensje do sprzedawcy ze względu na ich przekroczenie. Dowodem jest pytanie autora wątku.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96  na AG  zdarzają się przedziwne pytania od różnych autorów.😃

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:41445493 Za dostawę towaru odpowiada sprzedawca do chwili dostawy do Ciebie, więc należy reklamować u niego.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:41445493 tylko i wyłącznie do Allegro. To Allegro na podstawie sobie tylko dostępnych informacji ustala termin dostawy i dopisuje do ofert sprzedawców. Sprzedający nie ma na to wpływu.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@Client:41445493 Za przesyłkę odpowiada sprzedawca ale jeśli ci ją wysłał zgodnie z tym jak ma podane na sklepie to czas jej dostawy nie ma wpływu i za to nie powinno się go oceniać ,w gestii sprzedawcy jest jej reklamowanie ale tu nic się nie ugra bo mają swoje przepisy które zezwalają na opóźnienia .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:41445493 

jak się płaci extra na allegro za otrzymanie przesyłki w terminie?

??????????????????????

o wprowadzającym w błąd czasie wysyłki prezentowanym w serwisie pisałem rok temu

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782

jeżeli umówiłaś się specjalnie i indywidualnie ze sprzedawcą na dostawę

np: telefonicznie to możesz reklamować u sprzedawcy wykonanie umowy

ale

allegro w ofertach sprzedawców prezentuje przewidywany czas dostawy, który nijak ma się

do obligatoryjnego czasu dostawy

wg @xyz96 jak allegro łamie polskie prawo to odpowiada za nie sprzedawca

bo

Prawo polskie np: ustawa konsumencka widzi to tak:

Art. 12 ustawy o prawach konsumenta: przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę

więc ten termin należy wg niego interpretować jako termin przedsiębiorcy

- najlepsze że na prezentacje tego terminu Sprzedawca nie ma wpływu i może być on zmieniany bez jego wiedzy

oraz Sprzedawca ma zakaz podawania w ofertach innego terminu

np: mówiącego że ten czas jest wyssany z palca (jak w tytusie) bo przewoźnik, z którym allegro negocjowało regulamin wysyłek dla allegro przewiduje inny czas dostarczenia przesyłek

ot taki paradoks

ja twierdzę, w przeciwieństwie do @xyz96 ,że to wina allegro, które systemowo zmusza Sprzedawców łamania

ustawy konsumenckiej i wprowadzania w błąd kosnumentów

a konsument kupując w tym serwisie także godzi się na takie działąnie

 

oznacz moderatorów