Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Kogo pociągnąć do odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki w terminie za co zapłaciłam ekstra, żeby była na dany dzień? Jako klient smart! mogłam otrzymać towar bez kosztów dostawy. Ale bardzo zależało mi na tym, żeby była wcześniej i zapłaciłam dodatkowo za przesyłkę z dostawą na wczoraj. Towaru nie ma, przesyłka od czwartku stoi w miejscu. Aż brak mi słów.
@Client:41445493 podany termin jest przewidywany, i nikogo nie pociągniesz, jak sprzedawca nadał paczkę w zadeklarowanym czasie to wszystko gra 😄 Poniżej stanowisko allegro, nikt nie jest w stanie ręczyć za przewoźników 🙂 Napisz do sprzedawcy z prośbą o interwencję u przewoźnika, jakiego wybrałeś ?
Tylko sprzedawcę, to on odpowiada względem Ciebie za czas dostawy podany w ofercie, niezależnie od tego, czy była to dostawa Smar, czy zwykła. Czas dostawy w ofertach sprzedawców dopisuje Allegro, ale sprzedawca wystawiając taką ofertę godzi się na to i jako sprzedający odpowiada za ten czas.
Sprzedawca odpowiada za wszystko, co zawarte w treści oferty, także za czas dostawy - to umowa zawarta pomiędzy sprzedającym a kupującym. Sprzedawca udostępnia w aukcji przewoźników i zgodnie z prawem odpowiada za ich opóźnienia.
@xyz96 Staram sie nie udzielać pod Twoimi wypowiedzami ale czasem krew zalewa. To co piszesz to BZDURY i pewnie doskonale o tym wiesz . Nie wiem tylko czemu szczujesz klienta na sprzedawce skoro wiesz że nic nie ugra.
SZACOWANY CZAS DOSTAWY nie jest czasem obligatoryjnym
Chcesz udzielić kupującemu rzetelnej informacji ?????
To napisz że jeśli kupujacy wybiera sposób wysyłki to niech sprawdzi także regulamin przewoźnika dotyczący wybranej metody dostawy i tam sobie doczyta jaki jest OBLIGATORYJNY czas doręczenia. Dopiero po niedotrzymaniu tego terminu możne cokolwiek reklamować u sprzedawcy a potem u przewoźnika.
Sprzedawca jedno co deklaruje to CZAS WYSYŁKI (i z tego można Go rozliczac) a czas doręczenia to czas szacowany.
Nie szczuj niczego nieświadomych klientów na sprzedawców bo klient nic nie uzyska a pozostanie złośc .
@_Likos_ Kupujący na Allegro nie akceptuje jednocześnie żadnych regulaminów przewoźników, potwierdziło to samo Allegro. Za wszystkie czasy i daty podane w ofercie odpowiada SPRZEDAWCA, nikt inny. Niezależnie od tego, jak te czasy i daty są nazwane. Możesz tu jeszcze wymyślać wiele nazw. Kupujący wszystko ugra, ponieważ powoła się na czasy i daty podane w ofercie, za treść której odpowiada sprzedawca. Trzeba tylko robić sobie zrzuty ekranu z chwili zakupu, bo potem, w zakładce Moje zakupy już nie ma tych dat, jest tylko podana ilość dni na dostawę. To sprytny zabieg Allegro, zmieniający treść umowy z chwili zakupu i tej samej umowy widocznej po zakupie.
A teraz - zgodnie ze swoim zwyczajem - polemizuj dalej do upadłego, ale już sam ze sobą.
Podobną polemikę przegrałeś pisząc bzdury o braku konieczności zwrotu kosztu wysyłki, gdy udostępniasz Smart, a kupujący nie miał wykupionej tej usługi i zapłacił za dostawę.
@xyz96 napisz choć jedną reklamacje do przewoźnika to Ci wytłumaczą co znaczy słowo "szacowany". Potem możesz z tym iśc do sądu UOKiKu i gdzie tylko zechcesz. Polemizował nie bede bo nia ma z czym.
Jedno co mnie zastanawia to Twoja potrzeba szczucia nieświadomych kupujących na sprzedawców nawet kiedy ewidentnie wiesz że kupuący nie ma racji. Nie wiem może Cie bawi kiedy ludzie sie kłóca. Smutne to 😞
xyz96 "Sprzedawca odpowiada za wszystko".
Nie pisz kolejnych bzdur, kupujący zaakceptował przy logowaniu regulamin allegro ze jest to czas dostawy przewidywany, jeżeli masz problem ze zrozumieniem wyrazów kup sobie słownik na targowisku.
@aragil Dokładnie tak, opis oferty, wszystkie dane tam zawarte to umowa między sprzedającym i kupującym. Sprzedający odpowiada za wszystko, co w umowie napisane, nikt inny. Sprzedawca wystawiając ofertę godzi się z tym. Może być przewidywany, może mieć inną nazwę, ale tam są podane daty, którymi kieruje się kupujący przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Nie można potem twierdzić, że dostawa określona na przykład na 25-27 kwietnia może być zrealizowana tydzień później i to będzie zgodne z umową. Kupujący nie muszą kupować słowników na targach i się zastanawiać, oni widzą daty dostawy i w przypadku opóźnienia mają słuszne pretensje do sprzedawców.
PRZEWIDYWANY
SYNONIM: oczekiwany, prognozowany, spodziewany ♦ możliwy, hipotetyczny, prawdopodobny, przypuszczalny, teoretyczny
ANTONIM: rzeczywisty, zbadany, stwierdzony, odnotowany ♦ faktyczny, pewny, realny
@aragil Niektórzy trzymają się tylko jednego : kupujący ma zawsze rację nawet jak jest analfabetą i nie potrafi czytać to i tak jest wina sprzedawcy że go nie nauczył .
@aragil Termin zawsze będzie przewidywany. Wojna może wybuchnąć i paczka nie dojdzie 🙂
Stwierdzone, odnotowane może być coś, co już zaistniało.
@xyz96 naprawde????
A ja myslałem że ani wojna , ani wybuch wulkanu , ani uderzenie asteroidy ani koniec śwata nie sa usprawiedliwieniem dla sprzedającego 🙂
Przeciez zawarł prawna umowę a terminy to rzecz swieta 🙂 🙂
@_Likos_ Wojna może być usprawiedliwieniem, w stanie wojennym wiele przepisów przestaje obowiązywać 🙂
xyz96 "Termin zawsze będzie przewidywany".
Do prawdy?😄 Jeżeli jest przewidywany to podaje się Przewidywany,
natomiast jeżeli jest Faktyczny podaje się przykładowo zapis jak w ofercie niżej(ze jednego ze sklepów internetowych),gdzie nie ma żadnych wzmianek typu- przewidywany ,oczekiwany, prognozowany, spodziewany ,możliwy, hipotetyczny, prawdopodobny, przypuszczalny, teoretyczny.
I wtedy sprzedawca ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki w terminie.
Verstanden?😎
"Zamów do 22:00 (zostało 3:50:16) kurierem DHL - paczkę dostarczymy Ci już jutro! "
@aragil Jeżeli mnie wywołujesz, rób to tak @xyz96 , inaczej nie otrzymuję powiadomienia i trafiam na odpowiedź przypadkiem, chyba że masz jakieś obawy 🙂
Dyskusja z tobą na ten temat nie ma sensu. Ja zdania nie zmienię. Możesz sobie te terminy nazywać jak chcesz, ale tam padają daty i one są składnikiem umowy, można się na nie powoływać i można mieć pretensje do sprzedawcy ze względu na ich przekroczenie. Dowodem jest pytanie autora wątku.
@xyz96 na AG zdarzają się przedziwne pytania od różnych autorów.😃
@Client:41445493 Za dostawę towaru odpowiada sprzedawca do chwili dostawy do Ciebie, więc należy reklamować u niego.
@Client:41445493 tylko i wyłącznie do Allegro. To Allegro na podstawie sobie tylko dostępnych informacji ustala termin dostawy i dopisuje do ofert sprzedawców. Sprzedający nie ma na to wpływu.
@Client:41445493 Za przesyłkę odpowiada sprzedawca ale jeśli ci ją wysłał zgodnie z tym jak ma podane na sklepie to czas jej dostawy nie ma wpływu i za to nie powinno się go oceniać ,w gestii sprzedawcy jest jej reklamowanie ale tu nic się nie ugra bo mają swoje przepisy które zezwalają na opóźnienia .
jak się płaci extra na allegro za otrzymanie przesyłki w terminie?
??????????????????????
o wprowadzającym w błąd czasie wysyłki prezentowanym w serwisie pisałem rok temu
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-%C5%82amie-polskie-prawo/m-p/2782
jeżeli umówiłaś się specjalnie i indywidualnie ze sprzedawcą na dostawę
np: telefonicznie to możesz reklamować u sprzedawcy wykonanie umowy
ale
allegro w ofertach sprzedawców prezentuje przewidywany czas dostawy, który nijak ma się
do obligatoryjnego czasu dostawy
wg @xyz96 jak allegro łamie polskie prawo to odpowiada za nie sprzedawca
bo
Prawo polskie np: ustawa konsumencka widzi to tak:
Art. 12 ustawy o prawach konsumenta: przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę
więc ten termin należy wg niego interpretować jako termin przedsiębiorcy
- najlepsze że na prezentacje tego terminu Sprzedawca nie ma wpływu i może być on zmieniany bez jego wiedzy
oraz Sprzedawca ma zakaz podawania w ofertach innego terminu
np: mówiącego że ten czas jest wyssany z palca (jak w tytusie) bo przewoźnik, z którym allegro negocjowało regulamin wysyłek dla allegro przewiduje inny czas dostarczenia przesyłek
ot taki paradoks
ja twierdzę, w przeciwieństwie do @xyz96 ,że to wina allegro, które systemowo zmusza Sprzedawców łamania
ustawy konsumenckiej i wprowadzania w błąd kosnumentów
a konsument kupując w tym serwisie także godzi się na takie działąnie