Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy w związku z z odesłaniem paczki przez klienta w opcji zwrot SMART allegro zrzuciło odpowiedzialność na sprzedawców pomimo że to allegro zawiera umowę z przewoźnikiem? Jeśli tak to czy jest to zgodne z prawem ?
Jak odpowiedzialność zwrotów SMART można porównać do pozostałych zwrotów od klienta do sprzedawcy?
Nieodpowiednie opakowanie paczki (książki w twardej oprawie) powoduje zbicie narożników i zniszczenie produktu, co jest bardzo częstym przypadkiem, niestety w przypadku drogich książek
Tak, przerzuciło ale w regulaminie wyraźnie jest napisane że sprzedajacy pobiera upoważnienie i składa reklamację. Tak sobie Allegro wymyśliło.
Interesuje mnie opinia czy takie "przerzucanie" jest zgodne z prawem. 206 milionów kary od UOKiK to może być za mało?
@ksiegarniaindygo mogą się regulaminem podetrzeć, regulamin nie jest ważniejszy od ustawy a za paczkę odpowiada nadawca czyli kupujący jak ją źle spakuje to dostanie pomniejszony zwrot lub niech sam sobie reklamuje u przewoźnika. Pierwsza sprawa w sądzie i allegro kwiczy
Z pewnością nie jest ale sprzedajesz na Allegro, nikt nikogo do tego nie zmusza, możesz sprzedawać tam gdzie nie ma regulaminu. W zakładach pracy jest nadrzędny kodeks pracy i zarządzenia firmy które są zgodne z kodeksem ale często rozszerzone, bardziej doprecyzowane i musisz ich przestrzegać.
@LEW433 w zakładach pracy to jeślj jest regulamin pracy to jest zgodny z bhp i odpowiednią ustawą na allegro regulamin jest zawsze zgodny sam ze sobą a z prawem to już niekoniecznie tylko nikomu sie nie chce tego zaorać raz a dobrze bo kazdy myśli że jak korpo napisalo regulacje to przeciez korpo wie co pisze i ma rację
@ksiegarniaindygo Bo sprawa ma się następująco: Klient chce otrzymać paczkę dobrze, ładnie i ekologicznie zapakowaną, a najczęściej odsyła w worku na śmieci...
@ksiegarniaindygo przecież zawarłeś umowę z allegro na ich dostawy 🙂
Nie udostępniaj smarta czy dostaw z początkiem Allegro jeśli Ci nie pasują warunki i zasady !!!
Są tzw. klauzule niedozwolone, które nie powinny się znajdować w regulaminach z uwagi na niezgodność z prawem źródłowym
Wielu tu sprzedających pisali ze porzuci, że niezgodne itd. ale i tak wracają na Allegro.
@ksiegarniaindygo klauzula niedozwolona brzmi nie można uzależniać przyjęcia reklamacji od sporządzenia protokołu szkody przez kupującego, nikt nie napisał że nie możesz odrzucić reklamacji z uzasadnieniem np ponieważ przewoźnik odrzucił reklamację podtrzymujemy jego stanowisko i też ją odrzucamy (przewodnik odrzuci ze względu na niekompletność materiału źródłowego do reklamacji)
Z tym bywa różnie. Nie zawsze "nadawcą" jest osoba, która wysyła daną przesyłkę (nadawca może np. zlecić odbiór przesyłki od osoby trzeciej). Do tego należy też rozróżnić nadawcę, adresata i płatnika (płatnikiem może być nadawca, adresat lub strona trzecia, co ma zastosowanie np. przy usługach brokerskich).
Nadawca to osoba, firma lub instytucja, która zleca usługę, a nie ta, która fizycznie przekazuje przesyłkę przewoźnikowi. W przypadku zwrotu ze Smartem należałoby się zastanowić czy Allegro jest zleceniodawcą, czy tylko brokerem (pośrednikiem), bo to ma duży wpływ na postępowanie reklamacyjne i określenie kto jest zleceniodawcą usługi.
Chyba jeszcze nie mamy wyczerpującej odpowiedzi na dany temat. Proceder niestety się rozszerza i zwroty SMARTA są sposobem na odsyłanie używanych książek. Tłumaczenie z gatunku jesteś przedsiębiorcą musisz wliczyć to w koszty jest nie na miejscu. Jesteśmy zarzucani zwrotami oraz nieodebranymi pobraniami - bez realnego mechanizmu zwrotu kosztów wysyłek w dwie strony oraz książkami czytanymi przez klientów, ponieważ jest na to przyzwolenie i allegro udostępnia narzędzie, z którego nieuczciwi konsumenci korzystają bez ograniczeń i nie ponosząc kosztów.
Jak sie handluje i sie nie zna odpowiednich przepisów to tak wlasnie jest.