Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Wczoraj kupiłam rzecz za 109zł. Dzisiaj ma dojść a sprzedawca w ramach Black week obniżył ta rzecz na 55 zł. Czy można zwrócić jeszcze nie odebrana rzecz i kupić za 55? Trochę źle się z tym czuje no ale 5 dyszek w kieszeni 😅
Można.
@Aga-2928 no prawnie masz 14 dni na odstąpienie od umowy, wiec możesz, a jeśli chodzi o Twoje moralne samopoczucie, to już sprawa indywidualna😉
@Aga-2928 zrezygnować z zakupu możesz na dwa sposoby: anulując zakup, zanim sprzedający wyśle zamówienie lub zwrócić produkt, gdy już go dostaniesz.
Obie opcje są jednoznaczne z odstąpieniem od umowy.
Jeśli sprzedający udostępnia anulowanie zakupu, opcję znajdziesz w szczegółach zakupu.
Aż jako sprzedająca muszę zapytać. W jaki niby sposób "Jeśli sprzedający udostępnia anulowanie zakupu"?
Z tego co kojarzę to na firmowym jest sobie czasem taka opcja, czasem nie. Na prywatnym nie ma jej nigdy. Krążą jakies mity, że to zależy od tego czy na firmowym już status zmienił ale to nieprawda, bo przy niezmienionym również opcja anulowania znika...
Więc niby jak? Wiele osób zarówno sprzedajacych jak i kupujących ma z tym problem, więc pytanie jest całkowicie poważne...
Opcja anulowania autentycznie istnieje, ale dlaczego znika, to wiedzą tylko "odpowiednie zespoły" Czyli nie wie nikt.
Kiedyś się tym trochę interesowałem, podobno opcja istnieje, ale znika automatycznie gdy sprzedający rozpocznie procedurę realizacji zamówienia. A kiedy ta procedura się zaczyna to tez nie wiadomo, prawdopodobnie wtedy gdy system wyśle automatyczny mail "dziękujemy za zakup"
Anulowanie zakupu jest bardzo niewygodne dla Allegro bo pozbawia możliwości pobrania prowizji. A to są straty....
Ja o tym doskonale przecież wiem. Po prostu denerwują mnie takie odpowiedzi. Zawsze wszystko "sprzedawca" jak to znowu "Allegro". Wejdzie w posta 1, 2...10-ty. Któryś sprzedawca skończy z kolejną idio.tyc.zną dyskusją, bo moderatorka powiedziała, że to on... A wziąwszy pod uwagę, że nie dawno po zmianach dyskusji nawet blokady się pojawiały po dyskusjach z powodu anulowań to chyba zbytnio nie przesadzam...
Opcja anulowania znika kiedy sprzedawca zmieni status zamowienia
Niekoniecznie. Czasami kupuję późnym wieczorem, nocą, więc nie sądzę żeby sprzedający czekał na moje kliknięcie i rozpoczynał zmianę statusu o pólnocy. A opcji anuluj po prostu najczęściej nie ma.
@br. Automat generuje w systemie etykietę nadawczą i już rozpoczęta jest realizacja i nie ma anuluj
oczywiście koszta pakowania, sprzedaży i obsługi przedsiębiorcy zwrócisz?
@Aga-2928 ta sama rzecz u złodzieja może kosztować 30zł, a u żula 5zł
generalnie sobie uwłaczasz, polecam pielęgnowanie własnej godności i empatii
by nie skończyć np: tak
zawsze możesz nabyć produkt ponownie i razem mając dwa w ogólnym rozrachunku będzie taniej 🙂
@br. "Czasami kupuję późnym wieczorem, nocą, więc nie sądzę żeby sprzedający czekał na moje kliknięcie i rozpoczynał zmianę statusu o pólnocy"
System może mu automatycznie po pobraniu danych zamówienia:
- wygenerować etykietę nadawczą
- zmienić status zamówienia na "W REALIZACJI"
@KOGIEL_T "ja mam chyba ten trzeci rodzaj konta"
Trzy ... w sumie cztery to są możliwe komunikaty:
- "Anulowane automatycznie" (brak płatności przez 7 lub 14 dni w zależności od metody)
- "Kupujący anulował" (zgodnie z komunikatem)
- "Kupujący zgłosił zwrot" (zgodnie z komunikatem)
- "Kupujący zgłosił zwrot części zamówienia" (gdy nie zgłosi zwrotu całości tylko części zamówienia)
@sl-aw-ek "System może mu automatycznie po pobraniu danych zamówienia:"
My wiemy że system wszystko może, ale chyba ktoś tym systemem zarządza? Więc niech może "odpowiednie zespoły" ustawią tak system żeby to było jasne, rozsądne i logiczne.
Właśnie o tym dyskutujemy, bo o tym co potrafi system Allegro to wiemy wszyscy i dyskusja o tym jest bez sensu. My piszemy tak jakby mówił dziad do obrazu, na to obraz ani słowa....
To zależy również chyba od przelewu wypłat allegro na rzecz sprzedawcy. Jeżeli allegro przeleje wpłatę sprzedającemu w której znajdowała się również twoja wpłata, to chyba znika opcja anulowania takiego zakupu.
@Ian4 No w to już prędzej uwierzę. Rzeczywiście zdarza mi się szybko wypłacać i mogła być wypłata popołudniu, a np etykieta dopiero rano...
Nieprawda. Miałam ze 2 klientów, którzy chcieli anulować i nie mieli opcji. A ja nic nie zmienialam, ani statusu ani etykiety nie drukowałam. A etykiety robię sama na menedzerze inpostu więc to żaden automat...
@AnnaG-Antyki może się zdarzyć, że w ofercie nie zostaną określone warunki zwrotu. Kupujący zobaczy wtedy odpowiedni komunikat.
Serio????? A próbowałaś kiedyś wystawić ofertę na firmowym koncie bez określenia warunków zwrotu? Widać, że nie. Podpowiem- wywala wtedy wielkiego błęda i póki ich nie określisz to nie wystawisz. Kilka razy mi się zdarzyło to przeoczyć to wiem xD
@AnnaG-Antyki wydaje mi się, że w mojej wypowiedzi nigdzie nie napisałam, że ta kwestia dotyczy konta firmowego 🤔 Załączyłam jednak link, gdzie można sprawdzić szczegóły.
Wydaję mi się, że w związku z tym, że na kontach prywatnych w ogóle nie ma opcji anulowania to nie może dotyczyć innego konta niż firmowego... Chyba, że znasz tu jeszcze jakiś inny rodzaj konta?