Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam problem z AirFryerem zakupionym od sprzedawcy (firmy) na Allegro. W sprzęcie zepsuł się wentylator, a sprzedający odesłał mi go już dwukrotnie twierdząc,że wszystko jest ok (w protokole : "nie stwierdzono usterek"). Co mogę zrobić zanim zgłoszę się do UOKiK?
Na początku zapoznaj się bardzo dokładnie i ze zrozumieniem czym zajmuje sie UOKIK.
Możesz zwrócić się do rzeczoznawcy w sprawie ekspertyzy. Pozniej z dokumentem potwierdzajacym wade reklamujesz sprzet raz jeszcze.
@Claudia0000 a możesz skorzystać z gwarancji producenta?
Należy sprawdzić co nie działa tzn możesz np zanieść towar do renomowanego serwisu i opłacić ekspertyzę i /lub naprawę potem wziąć papier od serwisu najlepiej producenta co nie działa i z rachunkiem zgłosić się do sprzedawcy o oddanie ci kasy powinieneś być na prawie no chyba że jest tak że nie działa u ciebie w domu bo np podłączasz pod popsute gniazdko to wtedy zapłacisz za ekspertyzę sam bo reklamacja była odrzucona słusznie
Serwisu marki w PL nie ma, widzę jakichś rzeczoznawców od urządzeń elektrycznych, chyba do nich się zgłoszę.
Ja wiem,że każde zgłoszenie awarii zaczyna się od "czy włożyła Pani wtyczkę do gniazdka" i rozumiem z jakiego powodu tak się dzieje, ale spokojnie, z podstawami jakoś sobie radzę 😉
@Claudia0000 może to śmieszyć ale miałem kiedyś reklamację maszynki do golenia i sprawa była naprawdę prosta klient kupił maszynkę akumulatorową a nie sieciowo akumulatorową na pytanie czy naładował maszynkę trzymając ją na ładowarce ok godziny potem odpiął i golił zarost stwierdził że nie a zgłosił że maszynka nie działa. Po wytlumaczeniu mu co i jak już sie nie pojawił. Może warto by bylo sprawdzić towar u sąsiadki etc może się nawet okazac że masz inne napięcie w sieci niż przewidziane dla urządzenia
Mnie to nie śmieszy, sama pracuję w branży technicznej i zmagam się niesamowitymi przebłyskami geniuszu, może dlatego sama jestem trochę przewrażliwiona, kiedy ktoś sugeruje,że mogłabym nie sprawdzić gniazdka, przepraszam 😅 Oczywiście,że sprawdziłam. Nawet w innym budynku. a urządzenie działało przez jakiś czas, raz już było naprawiane z powodu tej samej usterki a za drugim razem nie wiedzieć dlaczego "nam działa, nara.".
@Claudia0000 jako, że na forum są teoretycy to podpowiem Ci, że rzeczoznawcę znajdziesz przy Inspekcji Handlowej. Oni z nimi współpracują i mają listę.
Pamiętaj, że to NIE są pracownicy WIIH tylko osoby wspolpracujące.
Przykładowe linki bo nie wiem w jakim mieście mieszkasz:
https://katowice.wiih.gov.pl/p,102,rzeczoznawcy
http://www.bialystok.wiih.gov.pl/konsumenci/lista-rzeczoznawcow/
Jakby co wrzuć w google: inspekcja handlowa rzeczoznawcy miasto
Ewentualnie mozesz poszukac eksperta z uprawnieniami Biegłego Sądowego. Listy znajdują się w/przy Sądzie Okręgowym w danym mieście.
To jest bardzo cenna informacja! Dziękuję bardzo 😁
@Claudia0000 zapomnialem dopisać, że jak bedziesz miała ekspertyzę a handlarz odrzuci reklamacje to zawsze tez mozesz o pomoc sie zwrocic do Miejskiego Rzecznika Konsumenta.
@Claudia0000 ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
1) napisał do producenta jak polski handlarz utrudnia korzystanie z urządzenia.
2) Poczekałbym trzy dni na odpowiedź.
3) W miedzyczasie zorientowałbym się w sprawie rzeczoznawcy.
4) Jak producent oleje temat to zdobylbym pozytywną opinię specjalisty. Tylko niech to nie będzie pan Mieciu ze stodoły. Dobrze byłoby aby taki zleceniobiorca miał uprawnienia/certyfikaty - dlatego zaproponowalem Ci ludzi z WIIH.
5. Zlozylbym reklamacje z tytulu rekojmi i dołączył opinię od rzeczoznawcy.
6. Po otrzymaniu sprawnego sprzetu napisałbym do handlarza w sprawie zwrotu kasy za opinie.
7. Jesli nie zechce oddac, zalozylbym dyskusje.
-----------------
Albo:
*) Załóż od razu dyskusje i niech bot z Allegro sie wypowie co i jak.
I informuj nas o przebiegu sprawy 😉
Chyba coś pękło, po dość dosadnym mailu (choć z kulturą, to jednak straciłam chęć na konwenanse) sprzedawca proponuje ponowną ekspertyzę i odebranie urządzenia na swój koszt. Zobaczymy, jeżeli ponowna odpowiedź będzie w tonie "u mnie działa" zrobię punkt po punkcie jak wskazałeś, baaardzo dziękuję za pomoc i poświęcony czas 🍻
@Claudia0000 jestem strasznie cięty na handlarzy którzy utrudniają proces reklamacyjny 😉 poza tym kobiety są w gorszej pozycji bo nie kazda zna sie na obowiązującym prawie w tym zakresie. Na forum mozna zauwazyc pewną tendencję - zniechecanie poszkodowanych osob do pewnych czynnosci 😉
Więc jesteś tutaj Local Hero 😉 Pierwszy raz tu zaglądam, ale będę zaglądać częściej, może kiedyś też komuś pomogę 😁 Dziękuję jeszcze raz!
@az1rael napisał(a):i z rachunkiem zgłosić się do sprzedawcy o oddanie ci kasy powinieneś być na prawie
Bzdura. Jeśli sprzedawca nie uzna reklamacji a moze nie uznać to dziewczyna pieniądzy nie dostanie.
Zapomniałeś dodać, że wtedy pozostaje Sąd.
@Client:109808341 bzdura sprzedawca nie musi uznać reklamacji allegro na podstawie rachunku lub i ekspertyzy wypłaci zwrot z AP wszak nieraz widziałem że o to co napisałem prosili kupujacych na tym forum.
@az1rael ty napisales wyraźnie o zwrocie za opinie przez sprzedawce czy tez o zwrocie kosztów przy skorzystaniu z Allegro Protect?
Bo z tego co widzialem w tej choatycznej wypowiedzi było wyraźnie napisane: "co nie działa i z rachunkiem zgłosić się do sprzedawcy o oddanie ci kasy".
Poza tym jakos nikt tutaj sie nie pochwalil, ze Allegro oddalo mu pieniadze za espertyze. No chyba, ze cos sie zmienilo i jest odpowiedni zapis w regulaminie AP.
Musisz mieć jakieś potwierdzenie ze jest niesprawny, rzeczoznawca autoryzowany serwis,