Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Zamówiłem wczoraj od jednego sprzedawcy 3 towary, odpowiednio za 50, 70 i 170 zł. Te 2 tańsze produkty były oznaczone jako smart, najdroższy nie. Jako że wartość tych tańszych towarów i tak już kwalifikowała się do darmowej dostawy kurierem dpd w ramach smart, uznałem że dla sprzedającego nie będzie to żadnym problemem żeby dołożyć tam ostatni towar. Przy finalizacji zakupu było odpowiednie pole żeby wpisać koszt dostawy i wiadomość do sprzedającego. Jako koszt wpisałem 0 a wiadomości poprosiłem o wysłanie wszystkiego razem w ramach smart w dowolny sposób (paczkomat lub kurier). Są to rzeczy małe i lekkie, nie łamią żadnych regulaminów przewoźników, nie wymagają specjalnego traktowania czy pakowania. Wszystkie razem weszłyby bez problemu nawet do małej skrytki w paczkomacie. Sprzedawca niestety z nieznanych powodów odmówił wysyłki przez allegro smart i zażądał dopłaty 20 zł za wysyłkę towaru. Czy takie praktyki są zgodne z regulaminem? Jak to wygląda w przypadku zakupów przez jeden koszyk, od jednego sprzedawcy towarów oznaczonych jako smart i nie? Przecież to jest naciąganie kupującego na dodatkowe koszty bez żadnego powodu.
po wpisaniu własnej dostawy z automatu kupujący nie ma możliwości wysłania smartem, jedyna opcja wtedy to własna dostawa stąd te 20zł
@mat1807
Te 2 tańsze produkty były oznaczone jako smart, najdroższy nie.
Sprzedawca niestety z nieznanych powodów odmówił wysyłki przez allegro smart
Powód napisałeś na wstępie.
i zażądał dopłaty 20 zł za wysyłkę towaru. Czy takie praktyki są zgodne z regulaminem?
Jeżeli taka opłata za dostawę 3-go produktu była podana w ofercie - to jest to prawidłowe.
Sprzedawca nie ma obowiązku akceptować zmian wprowadzanych przez Kupującego do Umowy Sprzedaży już po jej zawarciu.
Ale to jest bez sensu. Żałuję teraz że nie zmieniłem zamówienia. Mogłem zamówić wszystko osobno i niech wysyła w 3 paczkach skoro tak woli. Jedną do paczkomatu, drugą kurierem smart a 3 osobnym kurierem
Mogłem zamówić wszystko osobno i niech wysyła w 3 paczkach skoro tak woli.
Nie "woli" - on musi (pod groźbą obniżenia tzw. oceny jakości sprzedaży przez Allegro) wysłać tak jak system to "podzielił" (albo połączył) - nawet jeżeli to bez sensu.
Innymi słowy: nawet gdyby zrobił (dla Kupującego) lepiej - to wg kryteriów Allegro - będzie to ocenione gorzej.
I tak się ze mną kontaktowali telefonicznie, mogli powiedzieć że tak to wygląda od strony systemu i nie są w stanie tego zmienić. Wystarczyłoby anulować ten jeden produkt lub całe zamówienie, rzeczy ze smartem zamówić osobno jako smart, 3 produkt z odbiorem osobistym. Oni przy wysyłce dorzucają go do paczki i problem z głowy. Ja mam wysłane raz i bez dodatkowych kosztów, w systemie wszystko jest ok.
@mat1807
Wystarczyłoby anulować ten jeden produkt lub całe zamówienie, rzeczy ze smartem zamówić osobno jako smart, 3 produkt z odbiorem osobistym.
To trzeba było tak zrobić. Jako Kupujący - możesz, Sprzedawca - nie.
Sprzedawca nie może anulować zamówienia (ani jego części) przed upływem terminu na jego zapłatę (domyślnie jest 7 dni).
Nie jestem sprzedającym, więc nie wiem jak to wygląda od tej drugiej strony
Od Twojej strony (Kupującego) widać, że jedna z rzeczy nie jest objęta SMART.
Próba wprowadzania samodzielnych zmian do obowiązujących zasad przeważnie zmierza do niepotrzebnych nieporozumień.
@mat1807 Aby sprzedawca mógł wysłać całe zamówienie w opcji Smart, musiałbyś wybrać jedną, wspólną, taką samą metodę dostawy dla wszystkich produktów, oznaczoną ikoną Smart. Jeżeli jeden przedmiot nie posiadał wysyłki Smart, całe zamówienie nie mogło być wysłane tą metodą. To nie wina sprzedawcy, to wynika z zasad Allegro Smart.
Przy Smarcie sam nie wpisujesz kosztu dostawy, to system wskazuje darmową dostawę. Jeżeli wpisałeś tam zero zł, to wybrałeś chyba darmową dostawę poza Smart, oferowaną przez sprzedawcę, ale przed wyborem tej opcji, powinieneś uzgodnić z nim koszt tej dostawy. Możliwość wpisania zero zł pojawia się wtedy, gdy dla zamówionych towarów nie ma wspólnej opcji dostawy i nie ma to nic wspólnego ze Smart.
Wygląda na to, że nie znasz zasad i mylisz Smart z darmową dostawą poza Smart.
Przecież z tego co napisałem jasno wynika że nie było wspólnej opcji dostawy bo 1 produkt z 3 nie miał opcji smart, więc nie miałem możliwości wybrania wszędzie tego samego
@mat1807 Rozumiem że nie było takiej samej metody dostawy(wspólnej) dla wszystkich towarów ale sprzedający nie może Ci wysłać za jedną opłatą, bo to wynika z zasad Allegro. Nie możesz w tym przypadku obwiniać sprzedającego.
@mat1807 Poczytaj jak działa Smart, jak kupować, sprzedający nie może tak sobie zmieniać, musi postępować zgodnie z zasadami Allegro Poczytaj warto: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/korzysci-i-aktywacja-allegro-smart/jak-korzystac-z-allegro-s...
Nie jestem sprzedającym, więc nie wiem jak to wygląda od tej drugiej strony, stąd moje pytanie.
@mat1807 @Nie jestem sprzedającym, więc nie wiem jak to wygląda od tej drugiej strony"
Ale jesteś kupującym i obowiązują cię zasady podanie w ofercie, nie możesz żądać zmian po zawarciu umowy.
Na przyszłość zadaj pytanie sprzedającemu przed dokonaniem zakupu, być może jest to tylko kwestia ustawień cennika dostaw, ewentualne zmiany sprzedawca jeśli mógł by wprowadzić to przed zawarciem umowy.