
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupiłam kostkarkę na którą sprzedawca daje 3 lata gwarancji. Niestety po miesiącu przestała działać. Wysłałam zapytanie do sprzedającego z problemem i kazał mi odesłać wadliwy towar. NIESTETY zwrot już nie jest możliwy a mam smarta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.
Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.
Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 "Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady,"
Jeszcze raz, pokaz przepis który nakazuje zwrot kosztów wysyłki w przypadku produktu wolnego od wad.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil Nie odwracaj kota ogonem.
Jeszcze raz.
Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.
Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.
Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą ".
"Kupujący,..... jest obowiązany ...... dostarczyć rzecz wadliwą."
Teraz rozumiesz?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@aragil Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?
Nie pokażesz, ubzdurałeś to sobie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96"Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?"
Proszę bardzo, tylko przeczytaj ze zrozumieniem.
Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli towar ma wady,
No właśnie. Jeżeli. A od tego jest sprzedawca ( w przypadku rękojmi ) aby to potwierdzić. Nie użytkownik. A co jeśli nie ma wad a okaże się, że użytkownik nie umie go poprawnie uruchomić/obsługiwać?
Wychodzisz z jakże błędnego założenia że każda ale to absolutnie każda zgłoszona reklamacja jest zasadna. Nie.
Sprzedawca Twój wróg!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szejk-gmbh Podaj podstawę prawną, zgodnie z którą koszt odesłania sprzedawca zwraca tylko po uznanej reklamacji. Też nie podasz, jak twój przedmówca. Też to sobie ubzdurałeś.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie podam, bo jej nie znam. Nie wiem czy nawet istnieje.
Tak samo jak nie ma podstawy prawnej która to nakazuje - chyba że czegoś nie wiem i mnie łaskawie oświecisz.
Sprzedawca Twój wróg!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@szejk-gmbh No i super. Nie ma podstawy prawnej aby twierdzić, że sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W mojej opinii uczciwiej byłoby przywołując Art. 5612. § 1 - wskazać istnienie również (a może przede wszystkim) § 3 tegoż, który precyzyjnie wskazuje okoliczności stosowania § 1 (oraz § 2), a brzmi on:
"Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad."
Ponieważ wskazano tu zamknięty katalog (ograniczony do 2) przypadków w których stosuje się § 1 - to przypadki spoza tego katalogu nie powodują stosowania § 1 .
A takimi przypadkami (w których postanowień §1 nie stosuje się) mogą np. oddalenie reklamacji (nie dochodzi wówczas do odstąpienia od Umowy ani wymiany rzeczy), ale również przypadek uznania reklamacji i jej realizacja poprzez usunięcie wady.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Odeślij sprzęt na podany adres. Jak reklamacja zostanie uznana możesz zażądać zwrotu kosztów wysyłki do sprzedawcy. Oczywiście on może odmówić a tobie pozostaje wtedy droga sądowa ( co biorąc pod uwagę koszt wysyłki jest średnio sensowne ).
Sprzedawca Twój wróg!

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 - przede wszystkim chodzi nie o "kosiarkę" a o "kostkarkę"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli jest na gwarancji to czemu nie wyślesz do serwisu? Serwis zajmuje się naprawami i na gwarancji są darmowe. Tylko od razu zwrot towaru, może jakaś drobna rzecz się popsuła, serwis naprawi i będziesz się mogła cieszyć kosiarka.
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »