Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam kostkarkę na którą sprzedawca daje 3 lata gwarancji. Niestety po miesiącu przestała działać. Wysłałam zapytanie do sprzedającego z problemem i kazał mi odesłać wadliwy towar. NIESTETY zwrot już nie jest możliwy a mam smarta.
@aragil Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.
Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.
Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.
@xyz96 "Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady,"
Jeszcze raz, pokaz przepis który nakazuje zwrot kosztów wysyłki w przypadku produktu wolnego od wad.
@aragil Nie odwracaj kota ogonem.
Jeszcze raz.
Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.
Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.
Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.
@xyz96 Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą ".
"Kupujący,..... jest obowiązany ...... dostarczyć rzecz wadliwą."
Teraz rozumiesz?
@aragil Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?
Nie pokażesz, ubzdurałeś to sobie.
@xyz96"Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?"
Proszę bardzo, tylko przeczytaj ze zrozumieniem.
Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
Jeżeli towar ma wady,
No właśnie. Jeżeli. A od tego jest sprzedawca ( w przypadku rękojmi ) aby to potwierdzić. Nie użytkownik. A co jeśli nie ma wad a okaże się, że użytkownik nie umie go poprawnie uruchomić/obsługiwać?
Wychodzisz z jakże błędnego założenia że każda ale to absolutnie każda zgłoszona reklamacja jest zasadna. Nie.
@szejk-gmbh Podaj podstawę prawną, zgodnie z którą koszt odesłania sprzedawca zwraca tylko po uznanej reklamacji. Też nie podasz, jak twój przedmówca. Też to sobie ubzdurałeś.
Nie podam, bo jej nie znam. Nie wiem czy nawet istnieje.
Tak samo jak nie ma podstawy prawnej która to nakazuje - chyba że czegoś nie wiem i mnie łaskawie oświecisz.
@szejk-gmbh No i super. Nie ma podstawy prawnej aby twierdzić, że sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji.
W mojej opinii uczciwiej byłoby przywołując Art. 5612. § 1 - wskazać istnienie również (a może przede wszystkim) § 3 tegoż, który precyzyjnie wskazuje okoliczności stosowania § 1 (oraz § 2), a brzmi on:
Odeślij sprzęt na podany adres. Jak reklamacja zostanie uznana możesz zażądać zwrotu kosztów wysyłki do sprzedawcy. Oczywiście on może odmówić a tobie pozostaje wtedy droga sądowa ( co biorąc pod uwagę koszt wysyłki jest średnio sensowne ).
@LEW433 - przede wszystkim chodzi nie o "kosiarkę" a o "kostkarkę"
Jeżeli jest na gwarancji to czemu nie wyślesz do serwisu? Serwis zajmuje się naprawami i na gwarancji są darmowe. Tylko od razu zwrot towaru, może jakaś drobna rzecz się popsuła, serwis naprawi i będziesz się mogła cieszyć kosiarka.