anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

W jaki sposób mogę zwrócić towar do sprzedawcy jeśli po okresie 14 dni sie zepsuł .

MAMY ROZWIĄZANIE!
reniarom1
#7 Wielbiciel#

Kupiłam kostkarkę  na którą  sprzedawca  daje 3 lata gwarancji. Niestety  po miesiącu  przestała działać. Wysłałam zapytanie  do sprzedającego  z problemem i kazał  mi odesłać  wadliwy  towar. NIESTETY zwrot  już  nie jest  możliwy  a mam smarta.

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33
xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.

Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.

Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 "Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady,"

Jeszcze raz, pokaz przepis który nakazuje zwrot kosztów wysyłki w przypadku produktu wolnego od wad.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Nie odwracaj kota ogonem.

Jeszcze raz.

Ja nie twierdzę, że w przypadku przedmiotu wolnego od wad sprzedawca zwraca koszty wysyłki.

Ja twierdzę to, co wyżej; Jeżeli towar ma wady, składasz sprzedawcy pisemną reklamację i odsyłasz towar na jego koszt.

Ty twierdzisz, że zwraca tylko po uznanej reklamacji, więc podaj podstawę prawną. Nie podasz, ubzdurałeś sobie.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96 Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą ".

"Kupujący,..... jest obowiązany ...... dostarczyć rzecz wadliwą."

Teraz rozumiesz?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?

Nie pokażesz, ubzdurałeś to sobie.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@xyz96"Pokaż przepis, zgodnie z którym sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji. Rozumiesz?"

Proszę bardzo, tylko przeczytaj ze zrozumieniem.

Art. 5612. § 1. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.

oznacz moderatorów
szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@xyz96 

Jeżeli towar ma wady,

No właśnie. Jeżeli. A od tego jest sprzedawca ( w przypadku rękojmi ) aby to potwierdzić. Nie użytkownik. A co jeśli nie ma wad a okaże się, że użytkownik nie umie go poprawnie uruchomić/obsługiwać?

Wychodzisz z jakże błędnego założenia że każda ale to absolutnie każda zgłoszona reklamacja jest zasadna. Nie.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@szejk-gmbh Podaj podstawę prawną, zgodnie z którą koszt odesłania sprzedawca zwraca tylko po uznanej reklamacji. Też nie podasz, jak twój przedmówca. Też to sobie ubzdurałeś.

oznacz moderatorów
szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@xyz96 

Nie podam, bo jej nie znam. Nie wiem czy nawet istnieje.

Tak samo jak nie ma podstawy prawnej która to nakazuje - chyba że czegoś nie wiem i mnie łaskawie oświecisz.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@szejk-gmbh No i super. Nie ma podstawy prawnej aby twierdzić, że sprzedawca zwraca koszt wysyłki tylko po uznanej reklamacji.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

W mojej opinii uczciwiej byłoby przywołując Art. 5612. § 1 - wskazać istnienie również (a może przede wszystkim) § 3 tegoż, który precyzyjnie wskazuje okoliczności stosowania § 1 (oraz § 2), a brzmi on:

Art. 561§ 3.
"Przepisy § 1 i 2 stosuje się do zwrotu rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od wad."

Ponieważ wskazano tu zamknięty katalog (ograniczony do 2) przypadków w których stosuje się § 1 - to przypadki spoza tego katalogu nie powodują stosowania § 1 .
A takimi przypadkami (w których postanowień §1 nie stosuje się) mogą np. oddalenie reklamacji (nie dochodzi wówczas do odstąpienia od Umowy ani wymiany rzeczy), ale również przypadek uznania reklamacji i jej realizacja poprzez usunięcie wady.
*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@reniarom1 

Odeślij sprzęt na podany adres. Jak reklamacja zostanie uznana możesz zażądać zwrotu kosztów wysyłki do sprzedawcy. Oczywiście on może odmówić a tobie pozostaje wtedy droga sądowa ( co biorąc pod uwagę koszt wysyłki jest średnio sensowne ).

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów
terazauto
#13 Ambasador#

@LEW433 - przede wszystkim chodzi nie o "kosiarkę" a o "kostkarkę"

oznacz moderatorów
musicsklep_pl
#12 Orędownik#

Jeżeli jest na gwarancji to czemu nie wyślesz do serwisu? Serwis zajmuje się naprawami i na gwarancji są darmowe. Tylko od razu zwrot towaru, może jakaś drobna rzecz się popsuła, serwis naprawi i będziesz się mogła cieszyć kosiarka. 

oznacz moderatorów