Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam , kupiłem ślizgawkę wodną dla dziecka, która popękała pierwszego dnia użytkowania, chcę ją reklamować, ale minął już termin zwrotów.Co teraz mogę zrobić?
Złożyć reklamację u sprzedawcy, najlepiej z tytułu rękojmi, możesz także w taki sposób że otworzysz dyskusję i w niej opiszesz żądania: https://allegro.pl/dyskusje/nowa możesz mailowo, każdy sposób jest możliwy: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
@arek8412 Musisz odróżniać zwroty od reklamacji. Termin na reklamację to 2 lata przy przedmiotach nowych. Zwrot bez podania przyczyny tylko w czasie 14 dni.
Jeżeli towar ma wady, piszesz do sprzedawcy maila z reklamacją z tytułu rękojmi, domagasz się naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Wymiana lub naprawa także na koszt sprzedawcy + wszelkie wysyłki reklamacyjne.
Przy reklamacji sprzedawca musi Ci oddać koszt odesłania, nie musisz więc korzystać z darmowego zwrotu. Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji i Ci pomoże.
I kolejny przykład na konieczność stworzenia mechanizmu, o który doprasza się społeczność.
Wspominałem już o fakcie, że kupujący dosyć często tej różnicy nie dostrzegają. To nie jest ich wina, lecz skażonego systemu.
Niestety posiadacze szczepionki nie chcą jej udostępnić.
@arek8412 zwrot to nie reklamacja
Zwrot = 14 dni bez podania przyczyny
Reklamacja do 2 lat, napisz sprzedawcy że reklamujesz produkt, jeśli to duży produkt poproś o odebranie, jak nie wyślij na reklamację z pismem na adres sprzedawcy, jak uzna odda Ci za odesłanie i towar lub wymieni. W razie problemów rozpocznij dyskusję wtedy pomoże Ci allegro.
Zwrot to techniczna czynność oddania/odesłania (np. towaru przez Kupującego albo pieniędzy przez Sprzedającego). Może być też np. zwrot nieodebranej przez Adresata przesyłki (która wraca do Nadawcy). Zwrot towaru jest najczęściej konsekwencją odstąpienia od umowy np. bez podania przyczyny (rezygnacji z zakupu). Należy jednak odróżnić odstąpienie od umowy bez podania przyczyny od zwrotu (który powinien nastąpić niezwłocznie ale nie później niż w ciągu 14 dni od przekazania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zakupu na które kupujący ma 14dni (o ile oczywiście oświadczenie zostało złożone prawidłowo przez podmiot uprawniony).
Traktowanie "zwrotu" oraz "odstąpienia od umowy bez podania przyczyny" jako synonimy (jak wynika z wielu wypowiedzi nawet doświadczonych Allegrowiczów i często spotykanego w internecie bełkotu prawnego) nie tylko nie ułatwia zrozumienia różnic przez Kupujących szukających pomocy ale IMO wręcz wprowadza ich w błąd.