Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zakup prywatny. Sprzedający firma. Oferta ze Smart. Kupiłem 10 dni temu używaną część do auta. W międzyczasie kupiłem fabrycznie nowy oryginał w bdb cenie i chciałem dokonać zwrotu tej używanej. Próbując z poziomu szczegółów zakupu dokonać zwrotu zauważyłem, ze sprzedający zablokował to prawo. Sprawdziłem na szybko jego ofertę i chyba wszystkie swoje aukcje ma z ograniczeniem prawa do zwrotu. Nie ma znaczenia nowe czy używane. Wkurza mnie mocno fakt, ze ten biznesmen zamiast najzwyczajniej przeprosić robi ze mnie **piiip**ę nie umiejącego korzystać z serwisu. Przedstawia mi opcje, które sam wykluczył. Mam wrażenie, ze chwilowo nie ogarnia otaczającej rzeczywistości. Podaje mi w międzyczasie adres do zwrotu, za który oczywiście musiałbym zapłacić. Nie mogę w tej sytuacji skorzystać z bezpłatnej wysyłki ale to nie jego przecież problem. Bez problemu sobie z ta sytuacja poradzę. Zwrócę z poziomu reklamacji podając rzeczywisty powód. Na tym przykładzie chciałbym dowiedzieć się jak wyglądają w tej sytuacji ustawowe terminy na zwrot. Czy skoro ograniczenie prawa do zwrotu jest wadliwe, to termin na zwrot biegnie normalnie od momentu odebrania towaru czy dopiero jeśli biznesmen poinformuje o tym prawie zgodnie z ustawą (czyli tak jak przy braku tej informacji) ?
@zyycho Otworz dyskusję jak to zakup konsumencki, a tak wygląda to masz prawo zwrotu, a jak ma Smarta to nie rozumiem tego: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dyskusję założyłem od razu. Wyłączył prawo do zwrotu/odstąpienia od umowy więc nie mam możliwości dokonania bezpłatnego zwrotu. Pozycja jest nieaktywna.
Spokojnie ma Smarta i nie ma prawa do zwrotu, a co odpisał Ci w dyskusji? poproś o pomoc Allegro.
żeby nie być posadzony o naciąganie rzeczywistości
Opis problemu: Witam. Dlaczego odmawia mi się prawa do zwrotu ?. Brak w tym przypadku przesłanek do ograniczenia tego prawa. Jest to działanie niezgodne z ustawą. Co ciekawe inne Wasze oferty również maja to wyłączenie. Mam nadzieję, ze to zwykły błąd a nie planowe działanie. Jeśli wyjaśnienie tej sytuacji przeciągnie się, to prócz zwrotu za towar będę domagał się zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej (za kilka dni kończy się ochrona smart)
Odpowiedź
"A czy ktoś Panu odmawia prawo do zwrotu ? Zgłosił Pan zwrot ? Odesłał Pan towar ? Spotkał się Pan z naszej strony z jakąś odmową odnośnie zwrotu ? Jakich wyjaśnień Pan oczekuje ? Nie odpowiada Panu produkt, proszę zgłosić zwrot, odesłać towar następnie środki zostaną zwrócone. "
Znowu ja:
"Przecież macie zablokowane zwroty we wszystkich swoich aukcjach. Proszę sobie sprawdzić. To jest właśnie 100% odmowa z waszej strony. Chcę wiedzieć na jakiej podstawie. Zamiast irytować się proszę poprawić błędy w szablonie aukcji i przeprosić za zaistniałą sytuację. Przez te niedozwolone zapisy nie mogę skorzystać z darmowej przesyłki."
Kolejna odpowiedź:
Szanowny Panie, żeby była jasność, nie odmawiamy dla Pana zwrotu towaru ponieważ nie dostaliśmy nawet takiego zgłoszenia i proszę sobie nic nie dopowiadać o rzekomych odmowach z naszej strony, żaden z naszych klientów nie ma problemu ze zwrotem towaru. W zakładce "szczegóły zakupu" może Pan dokonać zwrotu, natomiast jeśli ma Pan dalej problem z obsługą strony allegro poniżej załączam adres do zwrotu, na który może Pan zwrócić produkt.
Później podesłałem screeny z zakładek przeczące jego wywodom. Mam nieodparte wrażenie, ze sprzedający aktywnie zaczął korzystać z weekendu. Wyraźnie nie był w formie.
@LEW433
Cos mi nie pasuje. Bo jesli jest Smart, to zwrot też musi być. chyba że nie musi byc darmowy
@zyycho nie ma czegoś takiego w ustawie jak bezpłatny zwrot. Koszt zwrotu jest kosztem kupującego tak mowi ustawa konsumencka. A smart to program allegro ich subskrypcja to pisz do nich o etykietę by ci przysłali.
Kto pisze o darmowej przesyłce w ustawie ? Może zacznijmy pisać o tym konkretnym przypadku. Mechanizm Smart gwarantuje darmowy zwrot. Sprzedający, oferując normalny towar, wbrew obowiązującemu prawu wyłącza możliwość zwrotu/odstąpienia od umowy. Zabiera mi w ten sposób darmowy zwrot. Allegro nie jest tu niczemu winne. Jest to tylko i wyłącznie wina sprzedającego. Na dodatek odwraca kota ogonem. Gdybym np zgłosił teraz reklamację, to przesyłka zwrotna będzie darmowa. To dość pokrętne.
@zyycho Domyślam się że sprzedający wyłączył prawo do zwrotów nie przez pomyłkę a celowo, żeby zniechęcić potencjalnych zwracających.
Po prostu klikasz "zwrot" dostajesz kod zwrotu albo etykietę jesli przesyłka kurierem. Reszta cię nie obchodzi. Ważne żebyś zmiescił się w terminie 14 dni od zakupu, bo bezpłatność zwrotu po tym terminie zniknie i wtedy nawet dyskusja chyba nie pomoże.
Bezpłatny zwrot to promocja, usługa Allegro i nie zawsze przysługuje, więc sprzedającego to niewiele obchodzi.
Niczego nie kliknę bo zwrot jest nieaktywny. Wyskakuje "Produkt z wyłączonym prawem odstąpienia od umowy". Jedyna opcja to reklamacja ale to nie do końca adekwatne. Żeby nie kopać się z koniem pewnie w dyskusji odstąpię od umowy a reklamację wykorzystam do darmowej przesyłki. Formalnie to sprzedającego powinno to obchodzić. Jest zobowiązany do naprawienia wszystkich szkód wynikłych z jego bezprawnego działania. Gość ma kilka tys aukcji. Sprawdzałem losowo nowe i używane. Wszystkie bez prawa do zwrotu. Myślę, ze to celowe działanie. Przebieg dyskusji mnie w tym utwierdza.
@zyycho Tym klikaniem w zwrot się nie zajmuj, zajmij się dyskusja- ona jest ważna, ona rozwiąże sprawę, jak nie to po 14dniach klikasz jako nierozwiązana- ważne i dostajesz wniosek o rekompensatę. W dyskusji napisz że chcesz zwrotu i napisz dlaczego.
Ale on w dyskusji podał adres do zwrotu. Tyle, ze działoby się to poza systemem Allegro i w sprzeczności z jego szablonem aukcji. Nie chce walczyć później o zwrot kosztów odeslania towaru.
To, że sprzedający ograniczył w tej ofercie prawo do zwrotu jest oczywiście niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Oznacza to, że ten zapis o wyłączeniu prawa do zwrotu jest nieskuteczny a ponadto sprzedający nie dopełnił swojego obowiązku informacyjnego wobec konsumenta - nie poinformował o przysługującym prawie do odstąpienia od umowy (najpóźniej w chwili zakupu).
O skutkach niedopełnienia tego obowiązku mówi art. 29 pkt.1 ustawy o prawach konsumenta:
Co do samego darmowego zwrotu w ramach smart w tej sytuacji jest to już bardziej zawiła kwestia.
Sprzedający w pewnym sensie „oszukał system” aby ograniczyć możliwość skorzystania z darmowego zwrotu ale nie jest to niezgodne z prawem a co najwyżej z regulaminem Allegro - i tu Allegro powinno stanąć na wysokości zadania i udostępnić Ci możliwość bezpłatnego odesłania towaru a potem ewentualnie rozliczyć to ze sprzedającym we własnym zakresie.
Nie wspominając już o tym, że powinni zrobić porządek z jego pozostałymi ofertami.
Dzieki. Tych kwestii nie byłem do końca pewny.
@zyycho Spokojnie, napisz że oczekujesz dostęp do darmowego zwrotu, zakup ze Smartem to darmowy zwrot wg regulaminu Allegro- to wszystko tam napisz.
Wszystko już jasne. Dziękuję wszystkim