Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem przedmiot z darmowa dostawa Smart i opcja darmowy zwrot poprzez paczkomaty InPost. Przy próbie wyboru formy wysyłki zwrotnej otrzymuje komunikat :
Allegro InPost niedostępny
Niestety dla tej przesyłki metoda InPost jest niedostępna. Możesz skorzystać z darmowego zwrotu generując etykietę Poczty Polskiej. Jeśli mimo to chcesz nadać paczkę w Paczkomacie możesz to zrobić na własny koszt wybierając „Wysyłkę własną".
Nie widnieje opcja wysyłki sugerowanej poprzez Pocztę Polską.
Sprzedający nie udostępnił adresu do zwrotu, adres firmy zarejestrowany jest na Londyn, paczka nadana w polskim paczkomacie, była u mnie następnego dnia po zamówieniu.
No więc wygeneruj etykietę Poczty Polskiej i odeślij za za darmo w ramach Smart. Nabywając Smart masz, zgodnie z regulaminem, zagwarantowany darmowy zwrot. Jeżeli mimo to nie możesz skorzystać z gwarantowanego darmowego zwrotu, napisz na czacie Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a09c2d7f-ef5c-4001-847a-cbe75830e40e Pomogą Ci.
Zespół Allegro ma to w poważaniu. Odpowiedz jaka otrzymałem "Do zwrotu paczki jest podany zagraniczny adres i dlatego nie może Pan wygenerować kodu InPost oraz etykiety Poczty Polskiej.
Przykro mi.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Życzę miłego dnia :)"
Po co w takim razie opłacać Smart i udostępniać na aukcji opcję darmowego zwrotu?
@maniek2308 No więc złóż reklamację i powołaj się na umowę ze Allegro przy zakupie Smart. Powołaj się też na regulamin Smart. To niedopuszczalne, aby Allegro łamało własne regulaminy. Odwołać się możesz od decyzji pracownika i złożyć reklamację tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt#subjectId=6be0e647-a9cf-417f-b70d-42623f4d428b
Im zawsze jest przykro, ale nie mają do tego podstaw regulaminowych.
Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, jak również w ramach Ofert, o których mowa w art. II ust. 3 lit. b powyżej w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy, na następujących zasadach:
a. możliwe metody zwrotu Towarów określone są szczegółowo na liście dostępnej pod adresem: https://na.allegro.pl/smart-metody-dostawy;
b. Allegro może na wybrany przez siebie okres poszerzyć listę metod zwrotów Towarów objętych Usługą. Aktualna lista metod zwrotów Towarów dostępna jest pod adresem https://na.allegro.pl/smart-metody-dostawy;
c. Nabywcy przysługuje wyłącznie jednorazowy bezpłatny zwrot Towaru zakupionego w ramach danej Transakcji po uprzednim skorzystaniu przez niego z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce „Kupione”, w sekcji Moje Allegro;
d. Nabywcy nie przysługuje prawo skorzystania z bezpłatnego zwrotu Towaru w przypadku ustawowego wyłączenia prawa odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
@maniek2308 Kontaktuj się w tej sprawie ze sprzedawcą bo z nim zawarłeś umowę i z nim ją chcesz rozwiązać. Jeśli nie będzie kontaktu ze sprzedawcą i dobrej woli porozumienia, wówczas otwórz dyskusje ze sprzedawcą aby allegro mogło pomóc rozwiązać spór
@ZibiK30 smart jest usługą kupioną od allegro przez kupującego, sprzedawca za to nie odpowiada 🙂
@kostas11 Smart to zupełnie inna usługa nie mająca nic związanego z zawarciem umowy kupna sprzedaży i wynikających z niej obowiązków odstąpienia od tej umowy. Allegro nie może dysponować towarem czy usługą wynikającą z tej umowy, ani ustalać kiedy, jak i gdzie go zwrócić sprzedawcy 🙂
No chyba, ze sprzedawca powierza swój towar lub usługę, spółce allegro i nie ma żadnej odpowiedzialności za ten towar lub odpowiada tylko za niego a nie ma żadnych praw do niego 😉 Bo może też tak macie (sprzedawcy) w umowach, nie wiem, nie sprzedawałem nigdy na allegro i raczej nie będę 🙂
Według mnie to usługa smart jest tylko obniżeniem kosztu wysyłki dla sprzedawcy a "darmowym" kosztem dla kupującego. Piszę "darmowym" umownie bo nie jest i trzeba za tą usługę zapłacić aby z niej skorzystać.
Nie kontaktuj się z żadnym sprzedawcą, tylko z Allegro, które po zakupie Smart gwarantuje Ci darmowy zwrot w ofertach, w których skorzystałeś z dostawy Smart.
Szkoda, ze ja nie jestem teraz w tym przypadku sprzedawcą, bo bym suchej nitki nie zostawił na takie porady bezprawnego działania na szkodę sprzedawcy, wprowadzania w błąd klientów i narażanie ich na koszty z tytułu efektów niewłaściwego działania w rozwiązaniu umowy oraz narażanie na straty i problemy innych sprzedawców poprzez publiczne namawianie do działania wbrew przepisom prawa dot zawierania i rozwiązywania umów prawnych.
To że ma za darmo, nie oznacza, ze może to zrobić, jak chce, gdzie chce i bez wiedzy lub instrukcji sprzedawcy z którym ma umowę
Co?? 😄
Może, bo sprzedawca wypełnił zakładkę Zwroty, dał czas na odstąpienia, a Allegro przy zakupie Smart GWARANTUJE kupującemu darmowe odesłanie.
maniek2308 Przed zakupem należy zawsze zweryfikować możliwość zwrotu . Masz to w odpowiedniej zakładce .Skontaktuj się ze sprzedawcą w końcu zwrot jest udostępniony i w jego obowiązkiem jest dotrzymanie warunków umowy .
@maniek2308 Otwórz spor i zapytaj sprzedawcy gdzie i jak masz odesłać:https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Po co spór ze sprzedawcą, skoro to ALLEGRO gwarantuje darmowe zwroty Smart? 😄
Zespół Allegro ma to w poważaniu. Odpowiedz jaka otrzymałem "Do zwrotu paczki jest podany zagraniczny adres i dlatego nie może Pan wygenerować kodu InPost oraz etykiety Poczty Polskiej.
Przykro mi.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Życzę miłego dnia :)"
Po co w takim razie opłacać Smart i udostępniać na aukcji opcję darmowego zwrotu?
@maniek2308 brak możliwości wygenerowania zwrotnego kodu wynikał z tego, że Sprzedajacy podał zagraniczny adres do zwrotów, robiąc to postąpił niezgodnie z regulaminem usługi Smart!, dlatego jest zobowiązany do podania polskiego adresu do zwrotu, co jak widzę zrobił wczoraj w dyskusji. Cieszę się, że udało się rozwiązać ten problem! 🙂
Jednak to sprzedawca jest "winny", więc po co spor!!!🤣🤣 A po to.
la_nika zastanawia mnie tylko jedno . Dlaczego produkty w/w sprzedawcy oznaczone były/są ikoną ,,smart ,, skoro nie spełnia warunków . Allegro tym samym wprowadziło w błąd kupującego , który nawet nie otrzymał żadnego wsparcia ze strony zespołu Allegro , a tylko wymijającą odpowiedź
@la_nika Nie za bardzo sprzedający jest winny, tylko Allegro jest winne, ponieważ niezgodnie z regulaminem Smart odmówiło kupującemu prawa do bezpłatnego zwrotu i napisało "przykro mi". Sprzedawca udostępnił polski adres w Dyskusji, ale nie musiał tego robić. Allegro zakwalifikowało taką ofertę do Smart i nie było w stanie wywiązać z postanowień własnego regulaminu. Rozumiem, że gdyby sprzedawca nie podał adresu w Polsce, Allegro zwróciłoby kupującemu koszt odesłania.
Dodam, że po moim zgłoszeniu sprawy przez formularz, Allegro odpowiedziało mi niezgodnie z prawem wczoraj, że w takiej sytuacji sprzedawca (po odstąpieniu od umowy przez kupującego) jest zobowiązany do zwrotu kosztu odesłania towaru 🙂
@mdrogeria @xyz96 gdy Kupujący się z nami skontaktował, na jego prośbę wysłaliśmy wiadomość do Sprzedającego, założyliśmy dyskusję i poprosiliśmy w niej o podanie polskiego adresu do zwrotu, więc pomogliśmy Kupującemu rozwiązać problem. Kwestię oznaczenia Smart! w ofertach tego Kupującego i jego kwalifikację do tego oznaczenia skierowałam już do odpowiedniego zespołu, gdybym otrzymała jakieś informację na ten temat, wrócę tutaj z nimi.
@la_nika No właśnie 🙂 Allegro zawaliło sprawę, ale finalnie wyszło z tego z twarzą 🙂