anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot paczki która nigdy nie dotarła.

Lemonwizard
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry. 12 marca zamówiłam paczkę, która do dziś nie dotarła. Kontaktowałam się dwókrotnie z DHL, który od 2 dni paczki szuka i który miał się odezwać... ale tego nie zrobił. Paczkę więc postanowiłam zwrócić, jako że doczytałam że jest możliwość zwrócenia paczki przed jej odbiorem. Pytanie tylko jak ta paczka ma zostać zwrócona ( a mam wybrać kuriera do zwrotu...), skoro paczki fizycznie nie mam?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

LEW433
#21 Demiurg#

@Lemonwizard Najpierw powinieneś się skontaktować ze sprzedającym, zakup od firmy?

oznacz moderatorów

Lemonwizard
#8 Zapaleniec#

Tak. Nie wiem czy kontakt ze sprzedającym wiele da, skoro paczki nie ma, a zwrot nie zostanie uznany bez powrotu paczki do nadawcy. Dzisiaj ponownie kontaktowałam się z firmą kurierską. Paczka nadal nie została znaleziona, a ja mam być cierpliwa. Na tym etapie nie bardzo wiem co mogę dalej zrobić by paczkę w jakiś sposób odzyskać i... nie odebrać jej, bo na tym etapie już jej nie potrzebuję. Był to zakup potrzebny na cito, kupiony tylko dlatego że miał do mnie dotrzeć na drugi dzień, najpóźniej w czwartek, 14 marca. 

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#19 Nestor#

Chyba lepiej reklamację zgłosić. Firma odpowiada za dostawę, więc to on się powinien męczyć poszukiwaniami. Porządne firmy wysyłają jeszcze raz lub zwracają kasę. Podstawą jest kontakt. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Lemonwizard a paczka zamówiona przewoźnikiem allegro one - ten zielony czy opcja sugerowana wysyłka przez allegro?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Lemonwizard A Ty słuchasz? zwrot a nie powinieneś zgłosić tego faktu sprzedającemu , zakup od firmy, to wówczas sprzedający odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania a nie Ty. Masz w zakładce "Moje zakupy" szczegóły - zgłoś problem z zakupem.  https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

ale co ma zgłaszać skoro w ustawie jest napisane sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem do czasu powrotu paczki lub przesłania mu przez kupującego dowodu nadania? klikając zwrot nastąpił strzał w kolano nie ma nr nadania zagubionej paczki. Tu trzeba było pisać o wysyłkę 2 paczki z towarem normalnym przewoźnikiem wtedy by doszła a nawet jakby druga w końcu dotarła na miejsce to najprawdopodobniej moznaby ją za friko zwrotem smart odesłać i wszyscy by byli zadowoleni a w ostateczności spakować obie sztuki w 1 pudło i wysłać jako 1 zwrot.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Lemonwizard Jako kupująca masz obowiązek odbioru przesyłki i dopiero wtedy jej odesłania. W przeciwnym razie sprzedawca może od Ciebie wymagać pokrycia kosztów zwrotu nieodebranej przesyłki. Napisz do nas w tej sprawie przez formularz. 

Czy możesz mi podać numer tego zamówienia? Tak, jak już wspomnieli inni użytkownicy, w takiej sytuacji powinnaś zgłosić sprawę sprzedającemu, bo to on odpowiada za przesyłkę do momentu jej odebrania. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi widzę że już pracujecie czy możesz wywalić pewne barachło z forum po moich zgloszeniach znów sobie pozwala na pomówienia publicznie

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@az1rael Bardzo mi przykro, że takie słowa padły w Twoją stronę! Oczywiście konto zostało już zablokowane z samego rana. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi tego gościa powinno się raz a dobrze zbanować bo to już z 1,5 roku w stosunku do mnie tak się zachowuje i oczywiście pozwala sobie na to jak was nie ma bo by zaraz na taczkach wyleciał

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Lemonwizard Błąd techniczny, bo jak przez przypadek odbierzesz paczkę po 14 dniach to będziesz musiała na swój koszt odesłać paczkę do sprzedawcy 😞 a odstępując od umowy sprzedawca będzie czekał jak odeślesz paczkę i wstrzyma się ze zwrotem kasy 😞

To trzeba reklamować sprzedawcy bez klikania " zwrotu " dziwnego formularza allegro 😞

W reklamacji napisać że z powodu przekroczenia terminu dostawy odstępujesz od umowy ! w razie jak by paczka nagle ruszyła a masz smarta i ją odbierzesz a jak piszesz już Ci nie potrzebna wtedy wystarczy dokonać zwrotu od momentu odbioru będziesz miała 14 dni na zwrot - odstąpienie 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 skoro tego ustawa konsumencka nie określa to trzeba zajrzeć do kc a tam jest że sprzedawca ma 30dni na wywiązanie się z umowy i wydanie towaru więc takie odstąpienie nie będzie skuteczne a reklamacja odrzucona jak nie minie 30dni na realizację i kupująca nie wyznaczy ostatecznego terminu wywiązania się z umowy po którego upływie dopiero może odstąpić

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael 

Zgodnie z art. 5431§ 1 kc jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż 30 dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 właśnie o tym piszę. Nigdzie nie widzę by umowa sprzedaży na allegro określała do kiedy towar ma trafić do kupującego jest tylko ustalona data nadania więc po 30dniach kupująca może dopiero wyznaczyć termin dodatkowy którego przekroczenie skutkuje skorzystaniem z możliwości odstąpienia.

 

Dzień dobry,

sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.

Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. 

W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum. 

W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum. 

W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.

---

Paweł Cieplicki

Konsumenckie Centrum E-porad

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael czy tu termin został już przekroczony miało być 18 marca ?

Zrzut ekranu 2024-03-20 090848.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 termin czego? od kiedy sprzedawca w umowie kupna sprzedaży na odległość odpowiada za termin doręczenia? za to odpowiada przewoźnik ty deklarujesz tylko termin nadania paczki i w treści umowy masz kiedy paczkę wyślesz np dzisiaj i odpowiadasz za doręczenie paczki w całości a nie za termin doręczenia dlatego uokik podał paragraf 5431§ 1 kc i okres 30 dniowy chyba że umowa stanowi inaczej bo nigdzie na allegro nie deklarujesz max czasu doręczenia jako sprzedawca abycię rozliczano z twojej deklaracji

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael tyle że allegro podaje czas dostawy i trochu tu miesza, kupujący nie będzie dociekał kto po co i za kogo co podaje 😄

jak widzę coś takiego w ofercie jest to dla mnie jasna informacja określająca kiedy mam dostać 🙂

Zrzut ekranu 2023-07-14 093759.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów