anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot SMART, Sprzedający nie chce zorganizować przesyłki zwrotnej

paju28
#7 Wielbiciel#

Witam,
zakupiłem towar z opcją Allegro Smart, zwrot także darmowy z Allegro Smart.

paju28_0-1669649639395.png

 


Wypełniając formularz zwrotu wybrałem "odstąpienie bez podania przyczyny", a w opcji wysyłki brakuje możliwości wskazania paczkomat/kurier - jest tylko wysyłka własna.
Nic nie klikałem więcej i zapytałem Sprzedawcę o wygenerowanie etykiety do kuriera/paczkomatu/poczty.
Sprzedawca upiera się, że mam wysłać na własny koszt. Adres do zwrotu - Chiny. Czytając regulamin, jasno jest wskazane, że Sprzedawca zobowiązał się do zorganizowania przesyłki zwrotnej.
(art. III ust. 6 lit. c): https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3

Mało tego, Sprzedawca napisał, że zwróci pieniądze po otrzymaniu przesyłki.
Moim zdaniem powinien zwrócić pieniądze w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od umowy (tak przynajmniej prawi UOKIK:

"Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Jeżeli konsument nie uczyni tego w przepisowym czasie, odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy w wyniku złożonego oświadczenia o odstąpieniu od niej (czyli opóźnienie zwrotu nie wpływa na skuteczne rozwiązanie umowy).

Termin zwrotu towaru nie obowiązuje, jeżeli sprzedawca zobowiązał się, że sam go odbierze od konsumenta."

 

Co sądzicie?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@paju28 Cześć. 🙂 W tej sytuacji rozpocznij dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa 🙂 Z pewnością wszystko się wyjaśni. 

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odpowiedź, dyskusję mam rozpoczętą. Niestety konsultant Allegro też użył sformułowania o zwrocie środków: :Może się jednak wstrzymać do czasu, aż otrzyma zwracany przedmiot". Nie zgadzam się z tym i też tak napisałem, ale chciałem się upewnić, czy prawidłowo rozumuję. Moze ktoś tutaj miał taką sytuację i się wypowie.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@paju28 Mogę Cię prosić o ID dyskusji lub numer zamówienia? 

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Jasne, numer zam: b7406ff0-6143-11ed-b454-ad149f6f0113

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@paju28 Dziękuję, wypowiemy się w tej dyskusji. 

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca dalej wkleja te same formułki, chyba nie czyta ze zrozumieniem i nie odpowiada. Mimo prośby Konsultanta Allegro, nadal nie generuje etykiety.
Czy moderatorka ko_alka może wypowiedzieć się w dyskusji?

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

@ko_alka

Sprzedawca dalej wkleja te same formułki, chyba nie czyta ze zrozumieniem i nie odpowiada. Mimo prośby Konsultanta Allegro, nadal nie generuje etykiety.
Czy moderatorka ko_alka może wypowiedzieć się w dyskusji?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@paju28 Poproszę o ponowną wypowiedź w tej dyskusji. 

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Moderatorko ko_alka, nie wiem czy to Ty, ale dostałem odpowiedź, że to ja mam wysłać towar. Pytam dlaczego? Nie zgadzam się na to, żeby odpowiedzialność za przesyłkę spłynęła na mnie. Co jak nie dojdzie, zaginie, albo Sprzedawca jej nie odbierze? Ponownie wspomnę o kosztach.
Temat coraz bardziej nadaje się do UOKIK...

@ko_alka

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

To, że zgodnie z deklaracją sprzedający powinien zorganizować transport to jedna kwestia ale zastanawia mnie kto w takiej sytuacji ponosi odpowiedzialność za ewentualne zaginięcie lub zniszczenie przesyłki.

Normalnie jest tak, że kupujący składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy zrzeka się prawa własności do towaru i to na kupującym spoczywa obowiązek zabezpieczenia przesyłki itp. ale co jeśli to sprzedający organizuje i opłaca transport? Jeśli dojdzie do uszkodzenia lub zaginięcia to kto ponosi za to odpowiedzialność?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@paju28 Nie mam możliwości zamieszczenia komentarza w dyskusji. Skontaktuję się z odpowiednim zespołem i skonsultuję tę sytuację. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

c. Nabywcy przysługuje wyłącznie jednorazowy bezpłatny zwrot Towaru zakupionego w ramach danej Transakcji. W celu zwrotu Towarów Nabywca powinien skorzystać z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce „Kupione”, w sekcji Moje Allegro. W celu zwrotu Towarów realizowanych z Polski do Czech, Francji, Holandii lub Niemiec, Nabywca powinien dodatkowo skontaktować się ze Sprzedającym i uzyskać od niego bezpłatną etykietę zwrotną.

Art.  32.  [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności]
1. 
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. 
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. 
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

W takim razie jak to się ma do tego screenu z aukcji?

paju28_0-1669662774665.png

Nie wiem jak interpretujesz pozostałe wymienione punkty oraz czy doczytałeś dalej:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/
Tam jest właśnie informacja o tym, że skoro sprzedający ma organizować przesyłkę zwrotną to nie mogę dopełnić swoich obowiązków i zwrot pieniędzy nie może być przeciągany. Z resztą załóżmy, że jutro jednak wyśle mi etykietę to samo zaniesienie paczki na pocztę będzie podstawią do zwrotu pieniędzy. Dobrze myślę?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@paju28 ten punkt regulaminu nie odnosi się do dostawy z Chin 🙂

W celu zwrotu Towarów realizowanych z Polski do Czech, Francji, Holandii lub Niemiec, Nabywca powinien dodatkowo skontaktować się ze Sprzedającym i uzyskać od niego bezpłatną etykietę zwrotną.

Po drugie sprzedawca w zakładce źle zaznaczył że koszt zwrotu pokrywa sprzedawca więc na to się powołaj w dyskusji że zwrot na koszt sprzedawcy !!!

A to co wytłuściłeś 

 odpowiada przed przedsiębiorcą za skutki swojej zwłoki, ale nie rzutuje to na skuteczność samego rozwiązania umowy

To chodzi o to że jak odeślesz później sprzedawca może Cię obciążyć za bezumowne korzystanie z produktu, ale dostąpienie będzie skuteczne 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@paju28: licz się z tym, że jak wyślesz na własny koszt to MOŻE być tak:

a) przesyłka może iść 1,5 miesiąca (tak tak, w tym kwarantanna ze 3 tygodnie)
b) pomimo trackingu: dostarczono chinczyk bedzie twierdziec, ze nie dostal
c) jak dostanie to Ci pokaze film na ktorym bedzie pokazane, ze po rozpakowaniu w śrdku było pudełko a zawartość pudełka pusta
d) świnia będzie uparcie twierdzić, że takie coś dostał!

Moja rada: filmuj pakowanie, na druku niech będzie wpisana waga!, zrob zdjecie na poczcie po formalnościach i uważnie oglądaj film jeśli coś takie Ci sie przydarzy.

Faktem, że taką akcję miałem z oszustem na Alie-press ale chinczyk to chinczyk. Pozniej sie okazalo, ze gosciu stosowal ten sam trick z innymi kupujacymi. A do tego wysyłał oszukane gufno.

Noooo i jak wyrwiesz $$ za towar to ze zwrotem kosztów za przesylke mozesz zapomnieć (Alie-xpress).

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za przestrogę Client:104371448

Dlatego nie chcę zgodzić się na wysyłkę własną - po to zakładałem dyskusję i ten wątek.

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Dokładnie @paju28 tak trzymaj!
Nie chcę Cię buntować ale koszt wysyłki PP to nie sa male pieniadze w przypadku paczki. Pamietaj o deklaracji celnej (Chyba CN-21 czy 22 jakoś tak).

I juz współczuję Ci jak bedziesz musiał wypełniać druk paczki 😄
Moze Ci sie uda listem poleconym to sobie wtedy druczek wygeneruj elektronicznie, wydrukuj i daj pańci w okienku pocztowym.

oznacz moderatorów

paju28
#7 Wielbiciel#

@ko_alka

Cały czas nie mam nigdzie informacji który punkt w regulaminie Smart mówi o tym, że zwrot trzeba samemu organizować w takich/pozostałych przypadkach.
Wygląda na to, że zwrot za darmo, który jest przy opisie aukcji nie jest za darmo 😕

paju28_0-1669814677715.png

Allegro reklamuje Smart:
https://www.youtube.com/watch?v=akl673mAniM

i wspominają, że przy zwrocie nie musisz się nim przejmować i organizować wysyłki.

Skoro oferta jest oznaczona jako Smart a niby nie różni się niczym od zwykłej oferty z wysyłką 0zł to dlaczego ktoś pozwolił na jej oznaczenie Smart?


Gdyby nie było oznaczenia Smart, a po prostu widniałaby informacja, że dostawa 0zł - to w ogóle nie kupiłbym z tej aukcji...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Smart to pakiet Allegro i to oni powinni zorganizować taką wysyłkę a nie sprzedajacy.

oznacz moderatorów