Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jeśli nadawcą jest przedsiębiorca , a odbiorcą konsument to odpowiedzialny jest sklep , w przypadku transakcji pomiędzy osobami prywatnymi odpowiedzialność za paczkę kończy się w momencie wydania jej przewoźnikowi .
Sprzedawca jest odpowiedziany (jeśli jest przedsiębiorcą)
Zazwyczaj wyglada to tak, że kupujący dostaje od nas kolejną paczkę z zamówieniem bądź zwrot wpłaty.
A sprzedawca składa reklamacje do przewoźnika - zwroty za zgubione paczki wypłacane są do przedsiębiorcy (od firmy ubezpieczeniowej przewoźnika).
To zależy czy zaginiona przesyłka była dla Ciebie czy zaginął zwrot od Ciebie do nadawcy.
@Olimjon zawsze odpowiedzialny jest przewoźnik pytanie zasadnicze przed kim
1 zakup od firmy to może dochodzić roszczenia i nadawca i odbiorca odpowiednio sprzedawca i kupujący ale jeden na drugiego musi scedować roszczenia pismem żeby naraz nie dochodzili rekompensaty obaj
2 zakup od prywatnej osoby to dochodzi roszczenia odbiorca czyli kupujący ponieważ odpowiedzialność za przesyłkę przechodzi na niego z sprzedawcy z chwilą wydania jej przewoźnikowi
3 nie panikuj paczka zwykle za zaginioną może zostać uznana po 30 dniach, ale zwykle się znajduje do 14 dni na sortowni zwykle wskutek błędu pracowników. By minimalizować takie ekscesy nie używaj poczty polskiej i one reszta ma bardzo mały odsetek wtop