Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich,
Jestem na allegro głównie kupującym i męczy mnie w sumie od bardzo dawna jedno pytanie na które nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Co w przypadku gdy kupię nieodpowiedni towar i zwrócę go do sprzedawcy ? Ile traci na tym sprzedawca ? Czy jest to po prostu jego poświęcony czas na pakowanie oraz cena materiałów do spakowania paczki czy dochodzą jeszcze jakieś inne koszty ? Dopytuje ponieważ niechciałbym aby jakikolwiek sprzedawca był przeze mnie poszkodowany. Oczywiście żeby była jasność, nie robię zwrotów codziennie ani kilka razy w tygodniu ale niestety czasami zdarzy mi się zamówić nieodpowiadający towar.
Pozdrawiam !
Koszty mogą być różne ,od wspomnianego zmarnowanego czasu ,koszty opakowania ,koszt utrzymania pracownika ,koszt wystawienia oraz koszty wyróżnienia i wszelkich promowań (te są bezzwrotne jeśli rezygnujesz a sprzedawca takowe poniósł (wyróżnienia i promowania nie są obowiązkowe) ale wielu sprzedawców tak szuka klientów . Najlepiej dobrze się skontaktować ze sprzedawcą przed kliknięciem ,dogadać się na temat wystawionego towaru i ewentualnego zwrotu i obie strony powinny być bardziej zadowolone.
@zommek sprzedawca dopłaca do smarta, a przy zwrocie allegro tego nie zwraca więc jest w plecy ( dopłata zlezy od metody i kwoty ) tu masz poczytaj https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/wazne-zmiany-dla-sprzedajacych-w-czerwcu-lipcu-i-sierpniu-2Y5YO...
Do tego dochodzi obsługa zwrotu, trzeba dokumenty przygotować dla księgowej, tu zleży od biura mają różne stawki za każdy dokument 😞 no jak wspomniałeś czas praca kartony materiały itp. więc uśredniając 5 - 10 zł to koszt takiego zwrotu dla sprzedawcy o ile produkt wróci nadający się do sprzedaży jako nowy z opakowanie itp.
@zommek Wielki ukłon w Twoją stronę od wszystkich sprzedawców , tak , oprócz roboty papierkowej oraz pakowania ponosimy koszty uzależnione od wartości zwracanego towaru , ale życie jest życiem , ostatecznie za wszystko płaci klient , raczej nie ma sprzedawcy ,który tych kosztów nie wziąłby pod uwagę bo jak wiadomo w biznesie wszystko ostatecznie musi być nad kreską . Nie martw się wobec tego zwrotem od czasu do czasu bo są zawodnicy .... BA ! maratończycy , którzy u niejednego sprzedawcy zaskarbili sobie na udział na niechlubnej liście MNK.
Aż tak się tym nie przejmuj sprzedajacy z góry wliczają ten koszt w cenę zakupu.
@LEW433 napisał(a):
Aż tak się tym nie przejmuj sprzedajacy z góry wliczają ten koszt w cenę zakupu.
Tak? a w jaki niby sposób? umiał byś policzyć dla setek produktów ile trzeba doliczyć za zwroty? wiesz ile jest zmiennych - ilość zwrotów danego produktu, koszt zapakowania, czas pakowania, koszt smarta / ewentualnie prowizja od kosztów przesyłki, do tego dochodzi konkurencja na portalu.
Nie czarujmy się - zwrot zawsze wiąże się ze stratą dla sprzedającego.
jeżeli Twój zwrot jest uzasadniony, to niczym się nie przejmuj i zwracaj. Taki jest biznes wysyłkowy. Nie toleruję przede wszystkim zwrotów bez powodu, czyli zakupu dla zabawy, dla darmowej wysyłki, dla skorzystania z produktu i odesłania go. to jest moim zdaniem działanie nie fair wobec sprzedawcy.
A zwłaszcza dobieranie do smarta i odsyłanie tylko po to żeby zaoszczędzić często ledwie złotówkę, kiedy sprzedawcę pakowanie i obsługa zwrotu kosztuje zwykle 10x tyle...
mnie też to bawi, kiedy kupujący dobiera coś do darmowej wysyłki za kilka złotych i potem to odsyła. Czas i fatyga jaką niekiedy na to poświęca (w sumie musi to spakować, wydrukować etykietę i odnieść do punktu nadania) jest wieksza niż wartośc tego zwrotu jaki otrzyma. Widać, że ludzie nie szanują naszej pracy i w sumie też swojego czasu, bo chyba jest on więcej warty niż te kilka złotych jakie dostaną.
Dobrze że myślisz o sprzedawcach, bo tak naprawdę na darmowych zwrotach tracą klienci. Musieliśmy w niektórych ofertach wykluczyć wysyłkę smart ze względu na nadużywanie bezpłatnych zwrotów, a niektóre przedmioty wręcz wycofać bo były dobierane tylko po to żeby zaraz je odesłać.
Ostatecznie jednak nie mam nic przeciwko zwrotom, a nawet zachęcam do zwrotu lub wymiany zakupionej rzeczy, pod warunkiem że Klient nie nadużywa tej opcji. Trzeba pamiętać że duży odsetek zwrotów prędzej czy później doprowadzi do wzrostu cen.