anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Koszty obciążające sprzedawcę za zwrot Smart Allegro

zommek
#1 Nowicjusz#

Witam wszystkich,

Jestem na allegro głównie kupującym i męczy mnie w sumie od bardzo dawna jedno pytanie na które nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Co w przypadku gdy kupię nieodpowiedni towar i  zwrócę go do sprzedawcy ? Ile traci na tym sprzedawca ? Czy jest to po prostu jego poświęcony czas na pakowanie oraz cena materiałów do spakowania paczki czy dochodzą jeszcze jakieś inne koszty ? Dopytuje ponieważ niechciałbym aby jakikolwiek sprzedawca był przeze mnie poszkodowany. Oczywiście żeby była jasność, nie robię zwrotów codziennie ani kilka razy w tygodniu ale niestety czasami zdarzy mi się zamówić nieodpowiadający towar.

 

Pozdrawiam !

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Koszty mogą być różne ,od wspomnianego zmarnowanego czasu ,koszty opakowania ,koszt utrzymania pracownika ,koszt wystawienia oraz koszty wyróżnienia i wszelkich promowań (te są bezzwrotne jeśli rezygnujesz a sprzedawca takowe poniósł (wyróżnienia i promowania nie są obowiązkowe) ale wielu sprzedawców tak szuka klientów . Najlepiej dobrze się skontaktować ze sprzedawcą przed kliknięciem ,dogadać się na temat wystawionego towaru i ewentualnego zwrotu i obie strony powinny być bardziej zadowolone.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@zommek sprzedawca dopłaca do smarta, a przy zwrocie allegro tego nie zwraca więc jest w plecy ( dopłata zlezy od metody i kwoty ) tu masz poczytaj https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/wazne-zmiany-dla-sprzedajacych-w-czerwcu-lipcu-i-sierpniu-2Y5YO...

Do tego dochodzi obsługa zwrotu, trzeba dokumenty przygotować dla księgowej, tu zleży od biura mają różne stawki za każdy dokument 😞 no jak wspomniałeś czas praca kartony materiały itp. więc uśredniając 5 - 10 zł to koszt takiego zwrotu dla sprzedawcy o ile produkt wróci nadający się do sprzedaży jako nowy z opakowanie itp. 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@zommek Wielki ukłon w Twoją stronę od wszystkich sprzedawców , tak  , oprócz roboty papierkowej oraz pakowania ponosimy koszty uzależnione od wartości zwracanego towaru , ale życie jest życiem , ostatecznie za wszystko płaci klient , raczej nie ma sprzedawcy ,który tych kosztów nie wziąłby pod uwagę bo jak wiadomo w biznesie wszystko ostatecznie musi być nad kreską . Nie martw się wobec tego zwrotem od czasu do czasu bo są zawodnicy .... BA ! maratończycy , którzy u niejednego sprzedawcy zaskarbili sobie na udział na niechlubnej liście MNK.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Aż tak się tym nie przejmuj sprzedajacy z góry wliczają ten koszt w cenę zakupu.

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

@LEW433  napisał(a):

Aż tak się tym nie przejmuj sprzedajacy z góry wliczają ten koszt w cenę zakupu.


Tak? a w jaki niby sposób? umiał byś policzyć dla setek produktów ile trzeba doliczyć za zwroty? wiesz ile jest zmiennych - ilość zwrotów danego produktu, koszt zapakowania, czas pakowania,  koszt smarta / ewentualnie prowizja od kosztów przesyłki, do tego dochodzi konkurencja  na portalu.

Nie czarujmy się - zwrot zawsze wiąże się ze stratą dla sprzedającego.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

jeżeli Twój zwrot jest uzasadniony, to niczym się nie przejmuj i zwracaj. Taki jest biznes wysyłkowy. Nie toleruję przede wszystkim zwrotów bez powodu, czyli zakupu dla zabawy, dla darmowej wysyłki, dla skorzystania z produktu i odesłania go. to jest moim zdaniem działanie nie fair wobec sprzedawcy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ted_n
#9 Pomysłodawca#

A zwłaszcza dobieranie do smarta i odsyłanie tylko po to żeby zaoszczędzić często ledwie złotówkę, kiedy sprzedawcę pakowanie i obsługa zwrotu kosztuje zwykle 10x tyle...

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

mnie też to bawi, kiedy kupujący dobiera coś do darmowej wysyłki za kilka złotych i potem to odsyła. Czas i fatyga jaką niekiedy na to poświęca (w sumie musi to spakować, wydrukować etykietę i odnieść do punktu nadania) jest wieksza niż wartośc tego zwrotu jaki otrzyma. Widać, że ludzie nie szanują naszej pracy i w sumie też swojego czasu, bo chyba jest on więcej warty niż te kilka złotych jakie dostaną.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AmbigramDruk
#9 Pomysłodawca#

Dobrze że myślisz o sprzedawcach, bo tak naprawdę na darmowych zwrotach tracą klienci. Musieliśmy w niektórych ofertach wykluczyć wysyłkę smart ze względu na nadużywanie bezpłatnych zwrotów, a niektóre przedmioty wręcz wycofać bo były dobierane tylko po to żeby zaraz je odesłać.

Ostatecznie jednak nie mam nic przeciwko zwrotom, a nawet zachęcam do zwrotu lub wymiany zakupionej rzeczy, pod warunkiem że Klient nie nadużywa tej opcji. Trzeba pamiętać że duży odsetek zwrotów prędzej czy później doprowadzi do wzrostu cen.

Ambigram

oznacz moderatorów