Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zakupił z przesyłką smart, chce dokonać zwrotu zakupionych rzeczy, po upływie prawie 14 dni. Kto ponosi koszty wysyłki, w ustawieniacham informacje ze koszty wysyłki zwrotnej pokrywa kupujący, z pakietem smart nie ma możliwości zwrotu, z tego względu iz mam ustawiony krótki czas na zwrot towaru
koszty wysyłki zwrotnej pokrywa kupujący - ergo kupujący wysyła na swój koszt, jego sprawy ze smartem nie interesują ciebie.
@LEON112345 Z pakietem Smart kupujący zawsze ma możliwość BEZPŁATNEGO zwrotu. Ty oddajesz tylko koszt towaru, bo kupujący nie zapłacił za wysyłkę.
Jeżeli nie podałeś adresu do bezpłatnego zwrotu w Polce, będziesz musiał go podać, bowiem kupujący ma prawo do bezpłatnego zwrotu, a Ty przy Smarcie nie możesz mu tego prawa odbierać.
Czas na zwrot to minimum 14 dni od odebrania towaru.
Masz firmę, więc jakim cudem ustawiłeś 1 dzień na zwrot? To niezgodne z prawem i regulaminem Allegro.
Nie ma widocznie możliwości zwrotu bezpłatnego zwrotu, bo oczekuje odemnie tego bezpłatnego zwrotu, i próbuje wymusić,
Ja w ustawieniach mam 1 dzień na zwrot, oraz zwrot przyjmie na koszt kupującego
@LEON112345 Bzdury wypisujesz. Jako firma musisz dawać 14 dni na zwrot. Kupujący ma prawo do zwrotu w ciągu 14 dnia nawet wtedy, gdy naruszasz prawo i regulamin Allegro.
Zwrotu chce przyjąć, nie wypieram się absolutnie, nierozumiem tylko ataku kupującej i rządania bez płatnej przesyłki, niewiem czy to wynika z moich ustawień, ale nie może dokonać bezpłatnego zwrotu
@LEON112345 Może dokonać bezpłatnego zwrotu. Niech napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a09c2d7f-ef5c-4001-847a-cbe75830e40e
Wtedy Ty będziesz musiał go udostępnić lub Allegro pokryje koszt zwrotu, a Ty otrzymasz ostrzeżenie za naruszanie praw konsumenta, ograniczając jako firma zwroty do 1 dnia.
Kupującemu przy zakupie w Smarcie przysługuje darmowy zwrot, więc w czym jest problem?
@LEW433 Ty nie rozumiesz w czym problem, a ja rozumiem. Sprzedający zastosował w aukcji sprytny wybieg dotyczący ograniczenia do zwrotu w przypadku towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie. Wtedy Allegro umożliwia skrócenie czasu na zwrot, bo w takiej sytuacji zwrot w ogóle nie przysługuje. Ale ten sprzedawca nie udostępnia towarów na indywidualne zamówienie, czyli wykonywanych na podstawie projektu kupującego, tylko daje do wyboru własne projekty, a wtedy nie można ograniczać czasu na zwrot i nie można pisać, że zwrot nie przysługuje. Zrozumiałeś?
@LEON112345
Deklarujesz, że przyjmujesz zwroty również od firm.
Masz prawo w takim przypadku (dla podmiotów niepodlegającymi pod prawo konsumenckie) ustalić dowolny okres na odstąpienia od Umowy (nawet tylko 1 dzień).
Allegro niestety nie umożliwia ustawienia różnych okresów dla konsumentów i nie-konsumentów. Dla konsumenta nie ma to jednak znaczenia.
Konsumenci korzystają z prawa konsumenckiego i (niezależnie od tego co napiszesz w ogólnej ofercie skierowanej do wszystkich) przysługuje im na złożenie oświadczenia o odstąpieniu z mocy Ustawy dłuższy (korzystniejszy dla konsumenta) z okresów: 14 dniowy lub ten oferowany przez sprzedawcę dla wszystkich. Po złożeniu oświadczenia konsument ma 14 dni na zwrot (odesłanie rzeczy do Sprzedawcy).
Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. (Art.34 p.2 Ustawy o Prawach konsumenta).
Ty informujesz kupujących o konieczności poniesienia tych kosztów.
Deklarujesz, że przyjmujesz zwroty również od firm.
Masz prawo w takim przypadku (dla podmiotów niepodlegającymi pod prawo konsumenckie) ustalić dowolny okres na odstąpienia od Umowy (nawet tylko 1 dzień).
I znowu źle, znowu komplikacja. Jeśli sprzedający przyjmuje zwroty od firm, to nie może być na Allegro informacji, że dla konsumentów (dla podmiotów podlegających pod prawo konsumenckie), czas na zwrot to 1 dzień.
@xyz96
Pisz na Berdyczów (do Allegro), żeby wprowadzili możliwość deklarowania oddzielnych terminów dla firm oraz dla konsumentów. Sprzedający nie jest zobowiązany do udzielania jednakowych terminów na odstąpienie dla ww kupujących. Problem byłby, gdyby sprzedawca chciał wydłużyć okres na odstąpienie od Umowy dla konsumenta np. do 30 dni nie wydłużając go dla przedsiębiorców niekorzystających z praw konsumenta (pozostawiając go np. na poziomie 14 dni lub krótszym).
Z wypowiedzi sprzedającego nie wynika, że odmawia konsumentom przysługującego im prawa do odstąpienia od Umowy w ciągu 14 dni.
@A3dam Póki co piszę do Ciebie, że znowu komplikujesz proste sprawy i wprowadzasz w błąd.
Nigdzie nie jest napisane, że jeśli sprzedawca umożliwia zwroty firmom, to może dawać czas na odstąpienie poniżej 14 dni. Tak, zwroty i odstąpienie to potocznie to samo.
@xyz96
Nigdzie nie jest napisane, że termin na odstąpienie w przypadku Kupującego niepodlegającego pod ustawę konsumencką musi wynosić min 14 dni. Ustawowo wynosi 0 (zero) dni = brak prawa do odstąpienia (chyba, że Sprzedawca zaproponował korzystniejsze warunki Kupującemu). 1 dzień jest traktowany jako korzystniejszy niż 0.
Rozumiesz ?
"Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności" https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/
Rozumiesz ?
@A3dam Rozumiem, że ty mało rozumiesz. Jeżeli nigdzie nic nie jest napisane, to nie pisz;
Deklarujesz, że przyjmujesz zwroty również od firm.
Masz prawo w takim przypadku (dla podmiotów niepodlegającymi pod prawo konsumenckie) ustalić dowolny okres na odstąpienia od Umowy (nawet tylko 1 dzień).
Bo nie ma takiego prawa.
@xyz96
Ustawowo wynosi 0 (zero) dni = brak prawa do odstąpienia (chyba, że Sprzedawca zaproponował korzystniejsze warunki Kupującemu). 1 dzień jest traktowany jako korzystniejszy niż 0.
Rozumiesz ?
@A3dam Rozumiem, że nic nie rozumiesz. Ustawowo nie wynosi zero dni. Nigdzie, w żadnej ustawie tego nie napisano. Nie ma też takiego przepisu, który zezwala na 1 dzień na odstąpienie dla firm. Gdyby sprzedawca mógł postępować tak, jak ty wprowadzasz w błąd, każdy uznawałby zwroty dla firm i dawał 1 dzień, naruszając tym sposobem prawo konsumenckie. Nie jesteś sądem, aby orzekać w tej sprawie.
@A3dam Nie ma, nie podasz przepisów z których wynika, że czas na zwrot dla firm to 1 dzień, albo że wynosi on zero dni. Daj spokój, szkoda czasu na jałowe dyskusje.
@xyz96
czas na zwrot ?
Jak nauczysz się odróżniać zwrot od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy to być może podam. Twojej "potocznej" terminologii pogłębiającej chaos nie tylko u Kupujących - w ustawach nie ma.