Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący zakupił z przesyłką smart, chce dokonać zwrotu zakupionych rzeczy, po upływie prawie 14 dni. Kto ponosi koszty wysyłki, w ustawieniacham informacje ze koszty wysyłki zwrotnej pokrywa kupujący, z pakietem smart nie ma możliwości zwrotu, z tego względu iz mam ustawiony krótki czas na zwrot towaru
@A3dam Dokładnie tak, czas na zwrot. Nigdy się nie nauczę i nie mam zamiaru komplikować prostych spraw.
@A3dam Ale zapisz całość. Nie wyrywaj z kontekstu.
@A3dam Ojej! Daj spokój. Czas na zwrot to 14 dni, a potem kolejne 14 dni na odesłanie. Każdy normalny rozumie, że 14 dni na zwrot to 14 dni na zwrot, czyli rezygnację. Kupujący może w ciągu 14 dni odesłać towar i do paczki włożyć kartkę z rezygnacją. Jesteś po prostu męczący.
@xyz96
Każdy normalny rozumie, że 14 dni na zwrot to 14 dni na zwrot ... od dnia, w którym odstąpił od umowy
Art. 30. p.1. Ustawy o Prawach Konsumenta
@A3dam Ale może zrobić zwrot odstępując od umowy jednocześnie. Napisz to jeszcze 10 razy i komplikuj. Każdy normalny rozumie, że nie można ot tak sobie odesłać paczki, tylko trzeba jednocześnie lub nieco wcześniej poinformować o rezygnacji.
@xyz96 Warunki oferty jasno określają, że koszt zwrotu (nawet w Smarcie) pokrywa kupujący. Swoją drogą dziwna konstrukcja, ale prawo to prawo.
@Halfrunt Nie znasz zasad. Nic nie jest jasno określone. Zgodnie z regulaminem przy Smarcie kupujący ma bezpłatny zwrot, a firma ma obowiązek dawać czas na zwrot minimum 14 dni.
Tak, ale autor wątku nie kwestionuje terminu zwrotu, a jego kupujący kto ma pokryć koszty zwrotu. To klient zwarł umowę z Allegro na smart i jego darmowe dostawy oraz zwroty, to od Allegro należy egzekwować darmowy zwrot.
@Halfrunt A sprzedającemu trzeba zablokować konto za ograniczanie zwrotów do 1 dnia.
A gdzie w regulaminie jest taka sankcja ?
@Halfrunt Przeczytaj cały regulamin i sam sobie znajdź. Znajdziesz tam przynajmniej 10 zapisów, które to umożliwiają.
Na zwrot towaru kupujący ma 14dni od daty odbioru + 14 dni na odesłanie i nic tu nie mają twoje ustawienia, a ty jako sprzedający oddajesz tyle ile zapłacił kupujący. W tym konkretnym przypadku kupujący nie poniósł kosztów wysyłki ani odesłania towaru, więc oddajesz tylko koszt zakupu towaru.
@LEW433 pisz dokładnie bo wprowadzasz w błąd i nie używaj nowomowy allegro bo wychodzi bełkot 🙂
na odstąpienie od umowy kupujący ma 14dni od daty odbioru + 14 dni na zwrot towaru
jeżeli sprzedawca zastrzegł w umowie to koszty zwrotu ponosi kupujący a sprzedawca oddaje koszta wysyłki w wysokości ustalonej w ustawie konsumenckiej
a bezpłatny zwrot wysyłek allegro reguluje regulamin tej usługi
@LEON112345 @xyz96 @A3dam @RED @LEW433 sprzedająca w swoich ofertach posiadała nieodpowiednie zapisy, które już zmieniła - dziękuję!
Kupujący w ramach Smart! ma zagwarantowany darmowy zwrot, a żeby w ofertach było oznaczenie Smart! muszą być ustalone warunki zwrotu, na który w przypadku zakupów od przedsiębiorcy kupujący ma 14 dni na zgłoszenie i kolejne 14 dni na odesłanie przedmiotu.
@LEON112345 cieszę się, że udało się dojść do porozumienia z kupującą i zakończyć sprawę.