Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Ostatnio mam plagę zamówień ponad 40 zł (darmowa dostawa do paczkomatu).
Zamówienia składają się z dwóch elementów (tani np. z 9 zł oraz drugi dopychacz do 40).
Później następuje zwrot towaru (tego droższego) bez podawania przyczyny.
Też tak macie drodzy Państwo?
ZN_MT nic nie zrobisz ,niestety tak mamy wszyscy .
@ZN_MT Allegro nie zabrania takiej praktyki, kupujący może zwrócić cześć lub całość towaru.
Tak jest to coraz częstsza praktyka. Jak na razie nie ma na to żadnego sposobu.
@ZN_MT wszystko zgodnie z prawem 😞 nie zabronisz klientom czegoś co gwarantuje ustawa konsumencka 🙂 wkalkuluj w towar straty i będzie każdy zadowolony 😄
A co w przypadku gdy wytwarzam coś na zamówienie i klient oddaje cześć z tych wytworzonych rzeczy bo chciał tylko użyć smarta? Ja zostaję wtedy z tym co zamówił jeden klient i nie mam co z tym zrobić.
@Nairrr Zwrotu towaru na zamówienie nie musisz przyjmować, to tylko Twoja wola czy taki zwrot chcesz przyjąć, ale też nie możesz mieć że przyjmujesz zwrot a tego nie będziesz robić 😉
@Nairrr Jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna, masz prawo nie przyjmować zwrotów w ramach odstąpienia od umowy. Jeśli jesteś firmą, przyjmować zwroty musisz, chyba że towar podlega pod ustawowe wyjątki. Takim wyjątkiem (jak w twoim wypadku) jest towar wykonywany na zamówienie.
Wtedy, w zakładce ZWROTY ograniczasz możliwość zwrotu i wybierasz powód: "kupuje rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według jego specyfikacji lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb".
@sophie-bunny Ciekawe sformułowanie 😉
"kupuje rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według jego specyfikacji lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb"
Nie prościej napisać, ze sprzedawany towar na specjalne zamówienie nie podlega możliwości zwrotu zgodnie z ustawą 38 o prawach konsumenta?
W ten sposób można sprzedawać różne towary i brzmi bardziej zrozumiale 😉
Nie twierdzę , ze Twoje jest złe, ale jak dla mnie dziwnie brzmi i nie widzę w tym, ze się nie przyjmuje zwrotów 😉
@ZibiK30 Co się czepiasz, przecież dobrze napisałam. W zakładce Zwroty trzeba określić, czy jest możliwość zwrotu, czy nie. Jeśli nie, trzeba wybrać jeden z powodów na liście, dla którego kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy. No i @Nairrr wybiera w swoim przypadku właśnie powód "kupuje rzecz nieprefabrykowaną...", a już w Dodatkowych informacjach może napisać coś więcej.
@sophie-bunny Nie czepiam się, tylko piszę, co dla mnie znaczy taki opis, więc przypuszczam z doświadczenia że dla większości tyle samo.
Opisy powinny być zrozumiałe dla kupujących a mnie sprzedających 😉 A taki opis jest w mojej ocenie jak egzamin ze "słowotwórstwa" i nie wiem co autor ma na myśli ani co to wszystko znaczy. Pomyślałbym że to jakiś towar dla wykładowców akademickich z filozofii 😉
Ale ok, nie pisze, ze nie może być takiego opisu, jeśli uważasz, ze to dobra informacja dla kupującego to nie ma problemu 🙂
@Nairrr jeśli są to produkty spersonalizowane to możesz odmówić zwrotu 🙂
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
Temat poruszany setki razy. Allegro nie widzi w tym niczego złego - takie działanie nie jest zabronione.
to nie jest problem dla mnie, dużo gorzej by było gdyby zwracali bez podawania przyczyny a ja bym musiał płacić za przesyłkę do nich, bo tak jest w Allegro InPost bez Smarta! to o czym piszesz to drobiazg i niech korzystają..
@ZN_MT Można to nazwać, "skutek uboczny" systemu Smart 😉
@ZN_MT pretensje miej do allegro a nie do kupujących . to allegro namawia "dodaj coś za min. x,xx zł od xxx i nie płać za dostawę z pakietem SMART!"
obejrzyj obrazek wklejony przez admina forum :
i bardzo dobrze, allegro powinno namawiać do większych zakupów, bo lepiej 1. dla klienta będzie miał więcej towaru 2. dla sprzedawcy bo sprzeda więcej 3. dla allegro bo wiecej zarobi na prowizji 4 dla kuriera bo samochody nie jeżdzą puste. Jak ktoś nie lubi smarta bardzo proszę można to wyłączyć
@ZN_MT Działając na Allegro musisz pogodzić się z tym że według serwisu transakcje to nie tylko zarobek ale również strata. Wkalkuluj to w ceny - Allegro chodzi o to aby kupujacy więcej płacili....czy może się mylę?🤔
@ZN_MT dolicz to do ceny swoich produktów
prawa konsumenta = socjalizm
za wybryki "sprytnych inaczej" konsumentów płacą inni konsumenci
tak to jest w tym systemie